środa, 11 grudnia 2013

czekoladowe łyżeczki! homemade!

Czekoladowe łyżeczki to idealne pomysł na świąteczny prezent! Ich wykonanie jest naprawdę banalnie proste i szybkie, a na pewno sprawi ogromną radość osobie, której taką łyżkę podarujemy. Słodkie, kolorowe, urzekają już samym wyglądem. Wystarczy, że taką łyżeczkę włożymy do ulubionego kubka, zalejemy gorącym mlekiem i słodkie chwile gwarantowane! Poza tym fakt, że takie łyżeczki wykonaliśmy sami na pewno zwiększy radość i zadowolenie obdarowanego! Podstawą do ich stworzenia są plastikowe jednorazowe łyżki, czekolada i dodatki. Jakie dodatki? To już zależy tylko i wyłącznie od naszej wyobraźni!

Ja stworzyłam dwie wersje takich łyżek. Pierwsza jest dość klasyczna: mleczna czekolada i kolorowe posypki, cukrowe gwiazdki. Druga? Druga wersja to taka wariacja na temat znanych zapewne wszystkim czekoladek Tiki Taki. Słodkie trio: gorzka czekolada, kokos i orzechy. A Wy na jaką wersję się skusicie?



CZEKOLADOWE ŁYŻECZKI TIKI-TAKI
Przepis (trzy łyżki):
50g czekoladowe deserowej gorzkiej
2 łyżki mleczka kokosowego
garść orzechów laskowych
3 łyżki plastikowe jednorazowe
Łyżki ułożyć na blaszce wyłożonej folią aluminiową. Łyżki należy ułożyć tak, aby trzonki były nieco wyżej (można je oprzeć o boki blaszki lub podłożyć coś innego, na przykład zwiniętą serwetkę). Czekoladę rozpuścić razem z mleczkiem kokosowym w kąpieli wodnej. Orzechy posiekać. Gotową, rozpuszczoną czekoladą napełnić łyżki i kiedy czekolada zacznie gęstnieć - udekorować kawałkami orzechów. Łyżki zostawić do całkowitego zastygnięcia (można wstawić je na jakiś czas do lodówki, to przyspieszy nieco proces zastygania). Gotowe łyżki można przewiązać kolorowymi wstążkami, włożyć do foliowej osłonki.




CZEKOLADOWE ŁYŻECZKI MLECZNE
Przepis (trzy łyżki):
50g czekolady mlecznej
kolorowe posypki
1 łyżka masła
3 łyżki plastikowe jednorazowe
Łyżki ułożyć na blaszce wyłożonej folią aluminiową. Łyżki należy ułożyć tak, aby trzonki były nieco wyżej (można je oprzeć o boki blaszki lub podłożyć coś innego, na przykład zwiniętą serwetkę). Czekoladę rozpuścić razem z masłem w kąpieli wodnej. Gotową, rozpuszczoną czekoladą napełnić łyżki i kiedy czekolada zacznie gęstnieć - udekorować kolorowymi posypkami. Łyżki zostawić do całkowitego zastygnięcia. Gotowe łyżki można przewiązać kolorowymi wstążkami, włożyć do foliowej osłonki.


Kochani! Przypominam i jednocześnie w dalszym ciągu bardzo, bardzo, bardzo, bardzo Was proszę o wsparcie mnie oraz mojej owsianki w Finale Konkursu Kulinarny Blog Roku 2013! Głosować możecie TUTAJ, wystarczy że zalogujecie się na stronie www.kulinarni.pl za pomocą facebook'a i klikniecie "głosuj" przy PIECZONEJ JOGURTOWO-TRUSKAWKOWEJ OWSIANCE! Oprócz tego, że przyczyniacie się do spełnienia mojego marzenia to sami macie szansę wygrać świetne nagrody - do zgarnięcia sprzęt kuchenny!

31 komentarzy:

  1. świetny pomysł, ja wybrałabym te z mleczną czekoladą, mniam ..wszystkie bym skonsumowała;))

    OdpowiedzUsuń
  2. jej, cudowny pomysł! a po dowiedzeniu się, do czego mają służą (bo na początku myślałam, że trzeba je po prostu zjeść :D)- zakochałam się!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kapitalny pomysł na prezent :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglada to super ;) to zdjecie tylko mi przypomnialo ze musze przestac jesc czekolade bo stanowczo za duzo.
    bezxpomyslu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i wiesz już co zrobić z nadmiarem czekolady! łyżeczki! :-)

      Usuń
  5. nie lubię czekolady, ale nie mogę nie docenić pomysłu! znam parę osób, którm bardzo by się spodobały takie słodkie łyżeczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł na podarunek dla fanów czekolady :D

    OdpowiedzUsuń
  7. aaa to ja już głosowałam kiedyś :P
    świetne te łyżeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jaka fajna rzecz <3

    zapraszam na nowy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja wybieram Tiki-Taki!
    Jesteś kochana, że zamieściłaś to na blogu, bo już wiem, co zrobię mojej przyjaciółce na Gwiazdkę! Miałam jej piec jakieś ciasto albo babeczki, ale Twoje łyżeczki przebiły wszystko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, no to cieszę się bardzo! I koniecznie daj znać, czy przyjaciółka zadowolona! :))

      Usuń
  10. Już wiem co zrobię kuzynką na prezent ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeuroczy pomysł na prezent/dodatek do prezentu! Widziałam drewniane łyżki na Targach Bożonarodzeniowych w Krakowie, chyba po złotówce - jak je nabędę, to zrobię coś takiego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo, super! z drewnianymi łyżkami wyjdzie jeszcze ładniej :)

      Usuń
    2. właśnie chciałam napisać, że szkoda, że łyżki nie są drewniane, ale mimo to ładnie Ci to wyszło :)

      Usuń
  12. Super, łyżeczki wyglądają jak z obrazka :) Takie prezenty home-made są najlepsze na świecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. geniuszu! zamawiam sobie taką łyżeczkę :) w punkcie sprzedaży takowe kosztują 15 zł... a u Ciebie minimalne koszty i do tego jeszcze super fun!

    OdpowiedzUsuń
  14. aaa..! Tak je nadziałaś! Świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. tiki taki zdecydowanie w moim guście :D

    OdpowiedzUsuń
  16. ooo ,ja chcę taką, do kubka gorącego mleka w zimowe wieczory sprawdzi się świetnie! robiłam już w prezencie czekoladowe kosteczki :) teraz czas i na czekoladowe łyżeczki ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Zawsze mnie te łyżeczki intrygowały: ) W tak prosty sposób można zrobić własne i moim zdaniem lepsze, bo robione od serca: )

    OdpowiedzUsuń
  18. idealny prezent, to fakt! zrobię taki. a ta czekolada to tak mocno zastyga że nie spada? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, zastyga całkowicie i jest twarda :)

      Usuń
  19. jejejejej! ja chce wszystkich po trochu!! <3

    OdpowiedzUsuń