środa, 18 grudnia 2013

czekolada, kokos, żurawina - ciąg dalszy prezentów!

Dzisiaj ciąg dalszy słodkich prezentów homemade, które zdążycie jeszcze zrobić i wsadzić pod choinkę dla najbliższych. Pokazywałam Wam już pierniczkowy krem do smarowania oraz czekoladowe łyżeczki w dwóch wersjach. Dzisiaj znowu mam dla Was coś słodkiego, co z pewnością sprawi ogromną radość osobie, której podarujemy taki prezent. Czekoladki mini-gwiazdeczki obsypane kokosem, niczym płatkami śniegu (lepszy taki niż żaden, prawda?) i czekoladowy Pan Ciastek w wersji kokosowo-żurawinowej. Do zrobienia takich czekolad(ek) przyda się silikonowa foremka. Jeśli chcecie możecie swoje czekoladki nadziać galaretką, bądź owocami, obsypać zupełnie innymi bakaliami. Wszystko zależy od Was i Waszej wyobraźni!



CZEKOLADOWY PAN CIASTEK z kokosem i żurawiną
Przepis (jedna porcja):
100g mlecznej czekolady
1 łyżka masła
+ żurawina, wiórki kokosowe 
Czekoladę razem z masłem rozpuścić w kąpieli wodnej. Rozpuszczoną masą czekoladową napełnić foremkę (u mnie: silikonowa, kształt: Pan Ciastek). Obsypać żurawiną i wiórkami kokosowymi. Wstawić do lodówki do zastygnięcia (minimum dwie godziny). Gotową czekoladę delikatnie wyjąć z foremki.




CZEKOLADKI-GWIAZDECZKI Z KOKOSEM
Przepis (10 czekoladek):
200g mlecznej czekolady
1 łyżka masła
1 łyżka mleczka kokosowego
+ wiórki kokosowe (do obsypania)
Czekoladę razem z masłem i mleczkiem kokosowym rozpuścić w kąpieli wodnej. Rozpuszczoną masą czekoladową napełnić zagłębienia foremki (u mnie: silikonowa, kształt gwiazdek), wyrównać, obsypać wiórkami kokosowymi. Wstawić do lodówki do zastygnięcia. Gotowe czekoladki delikatnie wyjąć.


Kochani! Przypominam i jednocześnie w dalszym ciągu bardzo, bardzo, bardzo, bardzo Was proszę o wsparcie mnie oraz mojej owsianki w Finale Konkursu Kulinarny Blog Roku 2013! Głosować możecie TUTAJ, wystarczy że zalogujecie się na stronie www.kulinarni.pl za pomocą facebook'a i klikniecie "głosuj" przy PIECZONEJ JOGURTOWO-TRUSKAWKOWEJ OWSIANCE! Oprócz tego, że przyczyniacie się do spełnienia mojego marzenia to sami macie szansę wygrać świetne nagrody - do zgarnięcia sprzęt kuchenny!

26 komentarzy:

  1. Madziu, jak ja Cię uwielbiam, Ty wiesz^^ Ja w tym roku nie mam za bardzo czasu na prezenty prosto z kuchni ale zawsze lubię podpatrzeć, co inni wymyślą;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam tą foremkę! chyba też komuś sprawię taki podarunek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł na takie słodkie prezenty! Ja na pewno ucieszyłabym się z takich słodkości:)
    Część swoich pierniczków zapakowałam w słoiczki , ozdobiłam i potem powędrują do nowych właścicieli w Święta:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prześliczne! Zjadłabym wszystkie od razu. Kokosek niczym szronik :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę wspaniałe pomysły na słodkie prezenty. Jeśli nie mamy nic w głowie konkretnego, co można kupić danej osobie, takie słodkie upominki są jak znalazł;)

    OdpowiedzUsuń
  6. genialne, na pewno ucieszyłabym się z takiego Pana Ciastka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. takie prezenty to rozumiem ;). Muszę sobie sprawić takie foremki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kolejna rzecz o której z tych Twoich prezentów marzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Taki prezent spodoba sie kazdemu, to pewne! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przytyję przez Twój blog... ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. Przytyję przez Twój blog :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Boskie ! Chciałabym dostać takiego ludka po choinkę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. identyczne gwiazdeczki posyłałam Karolinie na Mikołajkowy prezent ;) mam nadzieję, że się dobrze sprawdziły jako dodatek do gorącego mleka ;) to super pomysł na prezent, praktyczny i smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ten wielki Pan Ciastek rządzi! Zrobiłaś to bardzo pięknie :)
    A co za czekoladę do niego użyłaś? Bo myślałam, że z jakimś barwnikiem, bo ma taki lekko inny kolor :)
    Jezus, one są cudowne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hm, u mnie ma normalny kolor :D brązowy-czekoladowy :D czekolada mleczna, a dokładniej firma Wawel :D:D (ale bez reklam, haha) :D

      Usuń
  15. Oj chciałabym znaleźć pod choinką takie kokosowe gwiazdeczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. ale cudowne, u Ciebie na blogu czuć święta a co dopiero w domu, zazdroszczę tej atmosfery ! ;*

    OdpowiedzUsuń
  17. ygh, to nie jest wypiek.. za szybko myślę, za wolno piszę.. Twoje kulinarne fantazje, o! teraz dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  18. O matko, jakie to cudne! Chciałabym dostać pod choinkę takie śliczne, własnoręcznie zrobione prezenty : )

    OdpowiedzUsuń
  19. Oo chyba wiem, co zrobię dla rodziców na prezent :) Tzn, dodatek :) Lubią takie słodkości. Takie gwiazdeczki będą idealne!

    OdpowiedzUsuń