piątek, 13 grudnia 2013

chlebek cukiniowo-bananowy!

Cukinia się do mnie uśmiechała. Banan mruczał coś pod swoim żółtym noskiem, że chyba nadszedł najwyższy czas, aby go zjeść, że jest już bardzo dojrzały i odpowiednio słodki. Pomyślałam sobie, że te dwa kolory: zielony i żółty ładnie ze sobą wyglądają, więc skoro tak to powinny też ładnie ze sobą smakować. Miałam rację! Cukiniowo-bananowa wariacja na temat jednoporcjowego, śniadaniowego chlebka. Znowu jakoś tak wyszło, że przepis jest wegański. Ostatnio coraz bardziej zagłębiam się w wegańską dietę i bardzo mi się ona podoba. Bardzo mi się podoba i bardzo smakuje! Nie, nie, nie zamierzam na nią przejść. Ale lubię poszerzać kulinarne horyzonty, a ona zdecydowanie na to pozwala. Nowe kombinacje, smaki i połączenia. 



CHLEBEK CUKINIOWO-BANANOWY wegański
Przepis (jedna porcja):
1/2 cukinii (150g)
1/2 banana
1 łyżka wody
1 łyżeczka cynamonu
50g mąki pszennej pełnoziarnistej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Piekarnik nagrzać do 180 stopni (opcja grzania: góra i dół). Cukinię zetrzeć na grubej tarce. Banana rozgnieść widelcem na gładki mus. Dodać do startej cukinii, wymieszać. W misce wymieszać mąkę, cynamon i proszek do pieczenia. Dodać mus cukiniowo-bananowy, wodę i całość dokładnie wymieszać. Gotowe ciasto przełożyć do kokilki. Wstawić do piekarnika. Piec przez 20-30 minut, aż do "suchego patyczka". Podawać.

26 komentarzy:

  1. mmm poranny cieplutki i słodki chlebek! tego mi trzeba :) i nie ma jaja! ciekawy pomysł :) zdecydowanie polubiłam się z cukinią, a z bananem jestem zaprzyjaźniona od zawsze :) widać, że potrafią stworzyć świetny duet :)
    przyjemnego piątku :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda... Mam straszną ochotę na jakieś pieczone śniadanie w weekend : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki smaczny i jeszcze weganski :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wegańska znaczy unikasz produktów mięsnych oraz tych pochodzących od zwierząt, typu jajko, mleko?
    Hmmm.. Ciężka taka dieta, ale fajnie, że z nią kombinujesz :D
    Choć ja to czasem nie mogę-po tylu dniach muszę zjeść coś mięsnego, lubię i już :) co dzień to nuda, ale raz, dwa razy w tyg z mięchem czemu nie?

    Jej.. ten wierz wygląda na pyyysznie chrupiący ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, na tym polega ta dieta :) ale ja na nią nie przechodzę i nie unikam tych produktów celowo :) samo tak ostatnio wychodzi, ale to nie oznacza, że kolejne posiłki też są wegańskie.

      Usuń
  5. Super :)) Wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytam przepis i patrzę "pół cukinii" i od razu pomyślałam sobie o moich gigantach, które dostałam pod koniec wakacji. To chyb zdecydowanie nie byłoby dobre dać pół takiej cukinii :P
    A chlebek bardzo fajny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hm, no racja, powinnam to bardziej sprecyzować :D cukinia cukinii nie równa :D

      Usuń
  7. prezentuje się ślicznie. lubię te zielone kawałeczki w ciastach ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. no kochana...jeszcze dziś upiekę!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na każdym blogu teraz spadające płatki śniegu:)
    Podoba mi się ta podstawka, miałam kiedyś podobne, ciągle je skubałam:p

    A chlebek mistrzostwo, cukinia z bananem to jest smaczny i fajny duet;)

    OdpowiedzUsuń
  10. chyba mam śniadanie na poniedziałek! :D
    tylko ile tej cukinii mniej więcej? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 120-150g :) (ze skórką ta cukinia!) :)

      Usuń
  11. U mnie w domu też juz przez jakiś czas cukinia się śmieje do mnie. A Mama zrobiła mały zapas bananów. Idealnie na Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale pięknie wygląda, jestem oczarowana

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdecydowanie nie można przejść obojętnie obok uśmiechającej się cukini :) Kuchnia rzeczywiście wegańska jest pełna ciekawych przepisów, które od czasu do czasu można wykorzystać. Liczę na kolejne, cudne pomysły! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi się podoba w tych wegańskich dietach różnorodność, kombinowanie. Choć jak widać i bez kombinowania czasem wychodzi wegańsko! ;p

    OdpowiedzUsuń
  15. Też lubię wegańskie przepisy, choć nie zamierzam przechodzić na weganizm, ale przepisy wykorzystywać zamierzam :)
    Ten chlebek to wariacyjny strzał w dziesiątkę! :) Już jest na mojej liście do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jadlam ciasto z cukinia i chlebek bananowy, ale cukinii i banana w jednym jeszcze nie... :) Zapowiada sie pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  17. cukinia i banan, zgrany duet! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo jestem ciekawa jak smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  19. mam to samo. nie jestem weganką, ale ciągle robię coś wegańskiego ;)
    a ten chlebek jest mistrzowski!

    OdpowiedzUsuń