czwartek, 28 listopada 2013

waniliowa owsianka z jogurtem i kaki!

Rozgrzewam się od samego rana. Nastał czas moich ulubionych, ciepłych, miseczkowych śniadań. Otulona ciepłym szlafrokiem odczuwam zimno już na samą myśl o wyjściu na zewnątrz. Mimo wszystko lubię ten czas. Czas zmarzniętego nosa i dłoni, rękawiczek, szalika i nowej ukochanej czapki, którą zrobiła mi mama. Czas ciemnych poranków i ciemnych wieczorów. Czas oczekiwania na zimę, na śnieg, na święta. Czas oczekiwania na to, że podjęte decyzje przyniosą coś dobrego. Czas, kiedy to dobry humor sponsorują ciepła kawa z mleczną pianką i ciepłe śniadanie. Słodkie śniadanie. W tym przypadku niezawodna jest znana wszystkim owsianka. Moja dzisiejsza pachnie i smakuje wanilią. A naturalnie intensywna słodycz kaki w połączeniu z aksamitnym jogurtem gwarantuje tak zwaną "chwileczkę zapomnienia", gdy wszyscy się spieszą do pracy, szkoły, bądź też na uczelnię. Niech się spieszą. Ja jeszcze chwilkę posiedzę nad moim śniadaniem.



WANILIOWA OWSIANKA Z JOGURTEM I KAKI
Przepis (jedna porcja):
50g płatków owsianych Halina
200ml mleka
150g jogurtu naturalnego
1 owoc kaki
ziarenka z 1/2 laski wanilii
Płatki owsiane wymieszać z ziarenkami wanilii, zalać mlekiem i gotować, na małym ogniu, aż do zgęstnienia. Gotową owsiankę przełożyć do miseczki. Zalać jogurtem naturalnym, udekorować plastrami kaki. Podawać.

33 komentarze:

  1. nie pamiętam kiedy u Ciebie taka owsianka była! :) Już daaawno..
    Ależ pysznie i rozgrzewająco fakt! :)
    A ja tam lubię zimę, ale jak nie marznę, bo jak marznę to tak na nią przezywam... :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zima jest okropna, potwierdzone badaniami zmarzniętego nosa i dłoni!

    O ile owsianaka wygląda pysznie to kaki do mnie nie przemawia. Jadłam raz, ale to był słodki owoc bez jakiegoś wyrazistego swojego smaku w dotyku jak masło. Kompletnie mnie nie przekonał.

    OdpowiedzUsuń
  3. tak prosto, aż nietypowo dla Ciebie. a ja proste poranki lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. każde Twoje zdjęcia są coraz lepsze! (;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :* bardzo miło mi to czytać! dziękuję!

      Usuń
  5. też ostatnio jestem fanką ciepłych śniadań z miseczki. tych zwyczajnych. i kurcze- nie wiedziałam, że można tak ładnie opisać.. miskę owsianki :)
    również lubię ten czas i trwam w nim tak mocno, jak mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. sama chętnie też bym taką owsiankę zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam czytać takie naturalne, normalne, ludzkie, nie do przesady optymistyczne wpisy o zimie, takie to właśnie... czysto ludzkie, przyjemne dla oka i ucha:)
    a śniadanie przyjemne dla podniebienia, bez dwu zdań:)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam z jogurtem! smaki pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jakoś nie mogę się przekonać do połączenia owsianki z jogurtem/serkiem wiejskim/twarogiem :D

    OdpowiedzUsuń
  10. słodko i rozgrzewająco, najlepiej z rana :)

    OdpowiedzUsuń
  11. pięknie napisałaś o zimie, której generalnie nie lubię, o tym czasie, który jest magiczny, bo przepełniony aurą świąt :) no i nareszcie ktoś nie narzeka! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. po prostu bezbłędna :)
    wiem, że była pyszna chociaż kaki nigdy nie jadłam (;

    OdpowiedzUsuń
  13. Kaki owsiance jest faktycznie dobre. Takie samo jest może dla mnie odrobinę zbyt mdłe, ale w połączeniu z jogurtem i ciepła owsianką to genialne połączanie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pochwal się czapką od Mamy :) Musi być świetna :)
    Za kaki nie przepadam, ale za owsianką bardzo, szczególnie w zimne poranki, chociaż u mnie jeszcze bez śniegu, to bardzo zimno. A i napiłabym się Twojej kawy z pianką *.* ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ona wygląda cudownie! :) Aż zgłodniałam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. akurat za kaki tak nie przepadam, ale wiesz, że za owsiankami szaleję <3 najlepsze, rozgrzewające miseczkowe śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam kaki:D dzisiaj też miałam je na śniadanie:D

    OdpowiedzUsuń
  18. wszyscy o owsiance, to ja dla odmiany o zdjęciach - podoba mi się to zdjęcie z łyżeczką! :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Waniliowa - taka pyszna :) mniam mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. każda chwila zapomnienia o poranku jest warta spóźnienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. o matko, twój opis sprawił że stałam się głodna, nie mówiąc o zdjęciach :) takie chwile rano - najlepsze

    OdpowiedzUsuń
  22. Prosto, pysznie, słodko, zdrowo, rozgrzewająco - chyba nie ma lepszego śniadania jak ukochana owsianka! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. pięknie napisane i piękne zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. ....z kaki kocham <3 ! Jako dodatek do dań - wspaniałe !

    OdpowiedzUsuń
  25. Kolejna cudowna owsianka, na którą mam ochotę!

    OdpowiedzUsuń