wtorek, 12 listopada 2013

słodko-słone (bananowe) smaki!

Słodko-słone smaki w (nie)nowym miejscu. Kuchnia, którą właściwie dość dobrze znam, ale trochę jeszcze się w niej gubię, jeśli chodzi o poranne poczynania. Wtorek wyjątkowo wyjątkowy. Wtorek, który jest rozpoczęciem nowego tygodnia, więc czy nie jest on trochę poniedziałkiem? Wtorek, który do tej pory zawsze był równoznaczny z wczesną pobudką, szybko wypitą kawą, śniadaniem w pośpiechu. A dzisiaj? Poranek jest inny. Zaczynam dzień znacznie wolniej, leniwie wręcz. Słodki wtorek. Bananowy poranek.



KAWOWE PŁATKI OWSIANE ze smażonym bananem i solą
Przepis (jedna porcja):
50g płatków owsianych
150ml wody
200ml mleka
1 banan
sól gruboziarnista
1 łyżeczka oleju kokosowego
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
Płatki owsiane zalać wodą, przykryć i odstawić na noc. Rano przełożyć je do rondelka, wymieszać z kawą rozpuszczalną, zalać mlekiem. Postawić na ogniu. Gotować, na małym ogniu, co jakiś czas mieszając, aż do zgęstnienia (około 10 minut). W tym czasie usmażyć banana: obrać go ze skórki, przekroić wzdłuż na cztery części. Na patelni rozgrzać olej kokosowy. Wyłożyć banana i smażyć przez kilka minut z obu stron. Gotową owsiankę przełożyć do miski. Na wierzch ułożyć podsmażonego banana. Całość posypać solą gruboziarnistą.

27 komentarzy:

  1. Płatki sole zawsze, ale nie aż tak żeby mówić tu o slonym smaku... hm, sama nie wiem czy bym sie odważyła i czy akurat by mi to przypasowalo (; ale o gustach sie nie dyskutuje, a poza tym owsianka prezentuje się świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda przepysznie :)
    yuumi :) kolejny pomysł na śniadanie - bardzo dobrze bo moje zaczynają mi się nudzić. ja mam 3 tydzeń z wyzwaniami !! 3 maj kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śniadanie wygląda mega smacznie! :) a pomysł z solą- ciekawy, na pewno podkręciła smaki. Trzeba wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawie brzmi ta sól, trzeba wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo.. sól w owsiance, a do tego banan! Podoba mi się ;D
    no i te zdjęcia-zachwycasz!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie słodko słone smaki. I te smażone banany, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealnie trafiłaś w moje smaki!
    Na pewno do szybkiego wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam top połączenie, a taka owsianka to już w ogóle...:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe połączenia smakowe, bardzo w moim guście ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kawa i banan ? To musiało być pyszne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. widzę twoje pyszne śniadanie i od razu mam ochotę na takie samo, identyczne *-* moje smaki, kawa, słodki banan, owsianka <3 wtorek rozpoczęty pysznym śniadanie, optymistycznym nastawienie, wyjątkowy dzień - to lubię ;*

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawe smaki! : )
    Banan z płatkami owsianymi musiał być świetny!

    OdpowiedzUsuń
  13. och, coś dla mnie, smażonego banana uwielbiam, tylko owsiankę zamieniam na kakaową ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. jestem uzależniona od soli, zdecydowanie moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. brak mi słow... rozpływam się... *_*

    OdpowiedzUsuń
  16. i kolejne nowe smaki, które trzeba wypróbować :) Rewelacyjnie wygląda to śniadanie

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja właśnei dziś leciałam jak szybko mogłam, żeby się nie spóźnić. Za to ktoś mógłby mi przygotować takie śniadanko ;d

    OdpowiedzUsuń
  18. wygląda przepyszne! bananowe poranki, zwłaszcza TAKIE, lubię chyba najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  19. zawsze czarują mnie tego typu połączenia, bardzo bardzo na plus! i nawet kawa mi nie przeszkadza ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszności :)) Takie śniadanko to mogłabym jadać codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. coś dla mnie, zdecydowanie! zapisuję pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  22. Oryginalne, ale wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nigdy takiego połączenia płatków z kawą i bananem na słono nie jadłam. Brzmi bardzo ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń