sobota, 16 listopada 2013

SOBOTA ZE SPEEDCOOK'IEM: gorący koktajl owsiany z kurkumą!

Wczoraj trafiłam na to niezwykle ciekawe, przynajmniej dla mnie, połączenie migdałowego mleka i kurkumy. Turmeric Milk. Wiedziałam, że muszę spróbować! Dlatego dzisiejsze śniadanie jest właśnie w takich smakach. Ciepły, mleczny i niezwykle rozgrzewający koktajl. Odważnie (a może jednak nie?) doprawiony kurkumą, delikatnie pikantny, z lekką nutką słodyczy. Idealny na śniadanie. Idealny na początek deszczowego dnia. 

Jaki macie plany na weekend? U mnie w dalszym ciągu intensywnie! Tydzień pełen zajęć i uczelnianych obowiązków, urodzinowe niespodzianki, tęcza na talerzu, wczorajsza słodka wizyta w fabryce czekolady Wawel, uwielbiam takie dni! A weekend dokładnie taki sam, też będzie pełen wrażeń. Wróciłam do domu na dosłownie kilkanaście godzin, przepakowałam torbę i znowu jadę, tym razem do Katowic. Zapowiada się wspaniały weekend! Ale jeśli mam w planach spędzenie czasu z Karoliną to już z góry wiadomo, że będzie świetnie. Dodatkowo tym razem szykuje się jeszcze jedno spotkanie, którego nie mogę się już doczekać!



MLECZNY KOKTAJL Z KURKUMĄ (owsiany)
/Przygotowany w Speedcook'u/
Przepis (jedna porcja):
200ml mleka migdałowego
150ml wody
40g płatków owsianych
1 łyżeczka miodu
1/2 łyżeczki kurkumy
szczypta imbiru
szczypta pieprzu
1/2 łyżeczki cynamonu
Płatki owsiane wsypać do rondelka, zalać wodą. Postawić na ogniu i zagotować. Trzymać na ogniu przez kilka minut, aż do zgęstnienia, co jakiś czas mieszając (dokładnie tak, jakbyśmy robili owsiankę). Gotowe płatki owsiane przełożyć do naczynia miksującego. Nastawić maszynę: obroty 3, czas 1 minuta. Włączyć. Dolać mleko migdałowe, dodać miód, kurkumę, imbir, pieprz, cynamon. Ponownie nastawić maszynę: temperatura 75°C, czas 2 minuty. Włączyć. Koktajl przelać do wysokiej szklanki. Podawać jeszcze gorący.

25 komentarzy:

  1. genialne kolory na zdjęciu! :) ja też nie mogę się doczekać, do zobaczenia! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. kurkuma mnie kupiła, i to jeszcze na ciepło, zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta kurkuma wygląda cudownie. Musiał być smaczny taki koktajl :)

    OdpowiedzUsuń
  4. aaaach już coś słyszałam! życzę Wam miłego spotkania :)* relacja koniecznie i żałuję, że mnie tam nie będzie! a jak już kiedyś będę to zapisuję się na taki koktajl :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szalenie zazdroszczę wizyty w krainie czekolady, raj na ziemi!:))

    OdpowiedzUsuń
  6. tydzień pełen wrażeń, weekend pełen spotkań.. Czeeeekam :*
    A koktajl dla mnie spakowałaś? :D

    OdpowiedzUsuń
  7. owsiany, rozgrzewający <3 na te zimowe poranki to będzie śniadanie numer jeden :)
    ... :*

    OdpowiedzUsuń
  8. buziaki dla Was wszystkich. po takim rozgrzewającym śniadaniu żadna podróż nie straszna ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. co do planów to jeszcze nie wiem, ale jestem pewna że mam ochotę na ten koktajl! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Te twoje pomysły, zawsze oryginalnie i zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Musiało smakować ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. do wypróbowania, koniecznie.
    cudownie rozgrzewający.

    OdpowiedzUsuń
  13. Musiało być bardzo ciekawe w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie śniadanie idealnie nadaje się na deszczowy poranek :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czasem warto poświęcić chwilę czasu na przygotowanie czegoś smacznego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jestem zdania, że zawsze warto! :)

      Usuń
  16. Jestem strasznie ciekawa jak smakuje z dodatkiem kurkumy... Odważnie, odważnie :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Taki koktajl na pewno stawia mocno na nogi od samego rana:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny koktajl na zimowe śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Odkąd nie mam dostępu do blendera marzą mi się koktajle niemal każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń