niedziela, 10 listopada 2013

sernik po kapitańsku!

Uwielbiam serniki! Gdy byłam małą dziewczynką myślałam, że istnieje tylko jeden rodzaj tego ciasta: sernik mojej babci. Później jednak okazało się, że ciocia Basia też potrafi wyczarować pyszną słodkość z sera białego, a w cukierni naprzeciwko naszego bloku sprzedają sernik na czekoladowym spodzie, w którym totalnie się zakochałam. Z czasem odkrywałam więc coraz to kolejne wersje i wariacje na temat pysznego serowego ciasta. Myślałam nawet, że znam już wszystkie, a tu nagle ... Kolejna niespodzianka! A chyba nie muszę Wam pisać, jak bardzo lubię takie kulinarne odkrycia? Sernik, który Wam dzisiaj prezentuje jest niby sernikiem klasycznym, ale jednak nie do końca! Do jego wykonania używa się bowiem drożdży. Tak, tak, drożdży! Sernik jest dzięki temu niezwykle pulchny, niezwykle puszysty, jak chmurka! Spróbujcie, polecam!



(JEDNOPORCJOWY) SERNIK PO KAPITAŃSKU drożdżowy
Przepis (jedna porcja):
1 (średnie) jajko
200g sera białego
5g świeżych drożdży
10g masła
30ml mleka
1 łyżka miodu
ziarenka z 1/2 laski wanilii
+ owoc kaki (na mus)
Piekarnik nastawić na 180 stopni (opcja grzania: góra i dół). Ser biały zmielić/zblendować na gładką masę. Masło utrzeć z żółtkiem. Białko ubić na sztywną pianę. Drożdże rozetrzeć z ciepłym (ale nie gorącym!) mlekiem. Do mleka dodać masło z żółtkiem, miód, zmielony ser biały, ziarenka z połówki laski wanilii i pianę z białek. Wszystko delikatnie ze sobą wymieszać, aż do połączenia składników. Masę serową przelać do kokilki. Wstawić do piekarnika i piec przez 40 minut. W tym czasie można przygotować owocowy mus: owoc kaki obrać, zblendować na gładki mus. Gotowy sernik ostudzić, polać musem. Podawać.

40 komentarzy:

  1. Zdecydowanie kupiłaś mnie tym serniczkiem! Szczerze mówiąc, chyba nigdy nie słyszałam o takim drożdżowym serniku, ale po zdjęciach widzę, że na pewno warto spróbować. I ten mus na wierzchu, pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też jestem fanką serników, a tekiego jeszcze nie jadłam! Będę musiała to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem oczarowana dzisiejszym serniczkiem. a do tego ten mus. pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  4. aaaach i ten mus z kaki! chcę taki (: jaki rym haha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nawet nie czujesz, gdy rymy budujesz? :D haha! :*

      Usuń
  5. Robisz fantastyczne rzeczy! Podziwiam i zazdroszczę Twojej rodzinie możliwości próbowania tego wszystkiego!

    OdpowiedzUsuń
  6. Eeeee o takim jeszcze nie słyszałam... :o Kocham sernik, kocham ciasto drożdżowe...ROBIĘ!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja reakcja była identyczna, gdy trafiłam na ten sernik pierwszy raz :D:D

      Usuń
  7. pierwsze słyszę o takim serniku, genialny!

    OdpowiedzUsuń
  8. ale wygląda! obłęd po prostu!
    jak ja mogłam przez pół życia nie lubić serników?! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mistrzostwo! takie połączenie musi być udane! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wow *-* sernik na drożdżach! jak ty to robisz, że za każdym razem jak do Ciebie wchodzę tak się ekscytuje tym co piszesz i twoimi przepisami :) kolejny do zrobienia !
    miłej niedzieli ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak pisałaś o tym serniku, a ja zachodzę w głowę, jak to tak można? Jak to jest czuć taką miłość do serników^:))

    Pomysł dodania drożdży? Fajnie!
    Mogłabym kosztować te Wasze serniku, po kawałeczku. Niczym w MasterChefie! Malutki kęs i .... wystarczy;d

    OdpowiedzUsuń
  12. Drożdżowy sernik pierwszy raz widzę, ale brzmi bardzo ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. mamo ! jakie pyszności ;d zostań moją żoną ! ;d

    OdpowiedzUsuń
  14. Drożdżowy? ojej, jestem pod wrażeniem, nigdy o tym nie słyszałam! Bardzo kapitalny i oczywiście nie byłabym sobą, gdybym niedługo go nie wypróbowała - Przybij piątkę jako serniko-maniaczki :D

    OdpowiedzUsuń
  15. To musiało być genialne ! :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Pomysłowy i na pewno pyszny, jak to sernik ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Takiego sernika jeszcze nie próbowałam. Wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten serniczek już jest mój :) Zakupuję ser i się zabieram za pichcenie. Chodź nie za bardzo lubimy się z drożdżami :) Cóż trzeba się jakość dogadać. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. iście kapitański! wygląda bardzo wykwintnie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. kupiłaś mnie! chociaż ja nigdy nie lubiłam sernika (jak ciocia raz ,,zepsuła" i nie dodała do owego mąki to mi smakował :D), to te śniadaniowe, według własnego pomysłu jak najbardziej mi pasują :)
    a pomysł na drożdżowy sernik jest niesamowity. nawet nie wiedziałam, że można robić drożdżowe wypieki gdzie sera więcej niż mąki. a akurat wczoraj w końcu kupiłam drożdże instant (coby nie bawic się w rozczyny), także... prepare yourslef! >:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tutaj mąki nie ma ani grama! :) i też mnie to dziwiło - bez mąki, a z drożdżami? ale postanowiłam, że spróbuję i nie żałuję, ani trochę! robiłam już wiele takich jednoporcjowych serniczków i tutaj dodatek drożdży naprawdę sprawia, że jest niezwykle puszysty :)

      Usuń
  21. Taki pyszny a jaki prosty przepis! :D Oby więcej takich :D

    OdpowiedzUsuń
  22. można wiedzieć, skąd czerpałaś inspirację? :) bo naprawdę zaintrygował mnie ten pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis znalazłam w gazecie, którą miała babcia :D to był jakiś taki kulinarny dodatek, ale nie podam Ci nazwy, bo nie pamiętam, a skłamać nie chcę :D jednak tych serników "po kapitańsku", jak się później okazało, jest mnóstwo w internecie :) tylko, że ja żadnym konkretnym się nie inspirowałam, bo przepis sobie zapamiętałam w pierwszej kolejności z tej gazetki właśnie.

      Usuń
  23. Hej, hej, nie za dobre tu rzeczy pokazujesz? Zapisuję i zrobię! Cudo, cudo, cudo! <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Serniki to jedno z ciast, które mogłabym jeść bez końca! Ten kapitański baaaardzo mi się podoba :D
    Nieustannie mnie inspirujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda przeeepysznie :) uwielbiam serniki, a ten na jeden kęs jest świetny:)

    OdpowiedzUsuń
  26. o matko.. Wygląda cuuuudoooowwwniiieeeeee!

    OdpowiedzUsuń
  27. każdy sernik jest wspaniały, a ten wygląda jak marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jest idealny! Do zrobienia na już :-))

    OdpowiedzUsuń
  29. Nigdy takiego czegoś nie jadłam, koniecznie muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń