poniedziałek, 11 listopada 2013

owsiana pralin(k)a z awokado!

Awokado kupiłam kilka dni temu i właściwie ochotę na nie miałam już od tamtej pory. Taaak, ochotę miałam, ale z pomysłem gorzej. Co tu zrobić? Czekoladowa "nutella" z awokado? Przecież to już wszyscy znają. Guacamole, jajecznica z awokado, sałatka? Lubię, nawet bardzo, ale tym razem niech będzie na słodko! Jednak nie w połączeniu z kakao, nie, nie! Nie tym razem. Chcę czegoś nowego! Chcę i mam! Kremowe awokado, cynamon, nutka pomarańczy. Płatki owsiane. Co wyszło? Jednoporcjowa pralin(k)a!






OWSIANA PRALIN(K)A z awokado, pomarańczą i cynamonem
Przepis (jedna porcja):
60g płatków owsianych marki Halina
10g otrąb żytnich
10g siemienia lnianego
1/2 awokado
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżka (płynnego) miodu
1 łyżeczka startej skórki z pomarańczy
50ml soku z pomarańczy (świeżo wyciśniętego)
Awokado obrać, zblendować na gładką masę. W misce wymieszać ze sobą wszystkie składniki: płatki owsiane z siemieniem lnianym, otrębami żytnimi, zblendowanym awokado, cynamonem, miodem, skórką pomarańczową i sokiem z pomarańczy. Składniki powinny się ze sobą dobrze połączyć, stworzyć 'całość'. Masę przykryć folią aluminiową i wstawić do lodówki na około 30 minut. Po schłodzeniu uformować kulę. Włożyć ponownie do lodówki (u mnie: cała noc). Rano wyjąć i podawać. U mnie: z serkiem wiejskim. 

36 komentarzy:

  1. ależ kusząco wygląda, mniam! A taka kuuula! :D Zjadłabym na raz, nie trzeba mi serka, haha :D ja jeszcze awokado nie jadłam, wszystko przede mną!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ty to masz pomysły! Cynamon, awokado, płatki owsiane, pomarańcza - genialne połączenie smaków. Pozostaje mi tylko kupić awokado :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wybrałaś najlepszą opcję! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zwykle idę właśnei w te bardziej znane smaki połączeń z awokado. Chyba czas to zmienić! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę w końcu kupić blender, bo stary nie chce już współpracować, ech! i na awokado też mam ochotę ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tym przypadku spokojnie poradzisz sobie bez blendera! :) dojrzałe awokado jest miękkie i możesz zgnieść je za pomocą widelca :)

      Usuń
  6. jak zwykle coś oryginalnego, pomysłowego ! czytam owsiane..i już pewnie wiesz jaka jest moja reakcja ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem, wiem i baaaardzo mnie ona cieszy! :)

      Usuń
  7. aaaale ogromna pralina! ogromna słodka przyjemność z samego rana <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Pralinka? Jaka tam pralinka?
    To prawdziwie imponująca pralina!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam coś podobnego, ale w panierce z migdałów i polewie czeko :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam awokado na słodko, z pomaranczową nutą musi mieć ciekawy smak :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł i super wygląda ta kula :]

    OdpowiedzUsuń
  12. Coś czuję, że ten pomysł zdobędzie popularność w blogosferze;) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli rzeczywiście tak się stanie to będzie mi baaardzo miło! :)

      Usuń
  13. Bardzo ciekawe połączenie, ciekawa jestem smaku. Pozdrawiam:) http://napiecyku.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. I'm always amazed at how versatile avocados can be. What a great healthy treat!

    OdpowiedzUsuń
  15. u Ciebie jak zwykle coś nowego i coś fajnego :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Niedawno kupiłam na spróbę awokado, ale jeszcze nie miałam okazji go wykorzystać. Chyba znalazłam świetny pomysł na debiut! Rewelacyjnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ja to słodko wygląda! :DD
    chyba kupie to awokado, bo nie mogę sie obejść smakiem patrząc na to cudo! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. nie, ja tej niby-nutelli z awokado nie znam! :D tzn. nie jadam - co innego gorzki krem kakaowy z awokado - ten uwielbiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale świetna pralina! Awokado uwielbiam w każdej postaci, więc takie cudo musi być rajem dla podniebienia! A dawno nie jadłam awokado, kupię i już mam na niego inspirację :>

    OdpowiedzUsuń
  20. Jaki ciekawy pomysł na podanie tej owsianki, super!

    OdpowiedzUsuń
  21. rewelacyjna ta kula! :D
    świetne połączenie smaków ;)

    OdpowiedzUsuń