środa, 6 listopada 2013

kasza, łosoś, żurawina!

Tempo, tempo, tempo! Jeden dzień goni kolejny, godzina za godziną, poniedziałek? Już jest środa! Nie ma czasu na obracanie głowy w tył, trzeba iść przed siebie, do przodu, wyłącznie do przodu. Chociaż chwilami zajęcia i wykłady zdają się nigdy nie skończyć, a jedna minuta jest wtedy jak piętnaście, tak naprawdę wszystko toczy się bardzo szybko. Wczesne pobudki, późne powroty. A gdzie w tym wszystkim jest czas na jedzenie? Trzeba go znaleźć! Trzeba codziennie znaleźć moment na tak zwany "przystanek", trzeba się zatrzymać i zjeść coś smacznego, dodającego energii do dalszej bieganiny. Oczywiście w takim momencie nic nie sprawdza się lepiej, niż własnoręcznie przygotowany, dzień wcześniej, posiłek zapakowany do ulubionego, truskawkowego pudełeczka "na wynos". Nie wiecie, co do niego zapakować? Skończyły się Wam pomysły? Nie martwcie się, przychodzę Wam bowiem na ratunek! I proponuję pyszną, pożywną, szybką do zrobienia sałatkę z kaszą gryczaną, łososiem, słodką żurawiną i nutką kwaśnej cytryny. Znajdą się chętni?



KASZA GRYCZANA Z ŁOSOSIEM I ŻURAWINĄ
Przepis (jedna porcja):
60g (ugotowanej) kaszy gryczanej Halina
200g "różyczek" z (wędzonego) łososia
1 łyżka konfitury z żurawiny
1/2 łyżeczki suszonego rozmarynu
1 łyżeczka startej skórki z cytryny
1 łyżeczka soku wyciśniętego z cytryny
Różyczki z łososia pokroić w mniejsze kawałki. Wymieszać z (ostudzoną, ugotowaną już) kaszą gryczaną. Przełożyć do pojemnika "na wynos" (lub na talerz, jeśli danie będziemy jeść w domu). Wierzch polać konfiturą z żurawiny. Posypać suszonym rozmarynem, startą skórką z cytryny, skropić sokiem z cytryny. 



27 komentarzy:

  1. pychota ! dziś akurat mam kanapki z łososiem do szkoły, ale taką kaszę... mmm, jak najbardziej zrobię :)
    ja chciałabym w tym pędzie czasami powiedzieć sobie stop, i odetchnąć, by nie zagubić się w dążeniu do celu :)
    miłej środy :*

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo...! Podoba mi się ten pomysł, zresztą wiesz-ja łososia teraz wielbię! :D nie powiem przez kogo ^^
    Ale pychota, choć nie łączyłam jeszcze ryby z owocami, wiem, że na pewno będzie smaczne i z chęcią bym wszmała ;D

    Ale gdzie Pies?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba wiem i baaardzo mnie to cieszy! :*
      pies ma dzisiaj inne zadanie - opiekuje się plasterkami jabłka :D:D

      Usuń
  3. to zdecydowanie coś dla mnie! pychota, aż mi ślinka cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ty to jesteś mistrzem w łączeniu takich fajnych lunch'box'ów smaków:) Kasza z łososiem? Nie wpadłabym na to, w dodatku słodycz żurawiny musi dopełniać taki smaczny 'przystanek'.. i wtedy do boju! Na kolejne godziny, aż do późnego powrotu i zapewne domowego ciepłego posiłku:)

    Udanego śśśśśśrrrooooddkkkaaaaa tygodnia:*

    OdpowiedzUsuń
  5. niestety, dla mnie delikatny łosoś nie łączy się z gryczaną. za to podmieniłabym kaszę na ryż, kuskus czy jęczmienną i jest idealnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te różyczki łososia mają właśnie bardzo wyrazisty smak :) intensywny, dość słony, więc gryczana pasuje, naprawdę :)

      Usuń
  6. Idealny pudełeczkowy posiłek :D

    OdpowiedzUsuń
  7. wow, bardzo ciekawe zestawienie ! ZNOWU :D

    Ja tam w sumie mam chyba za dużo tych "przystanków" a za mało nauki, ale nie bedę narzekać (;

    OdpowiedzUsuń
  8. do wypróbowania :) świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  9. Już dawno nie jadłam takiej pysznej sałatki... Narobiłaś mi ogromnego apetytu! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. co u Ciebie robi moje pudełko? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałam nadzieję, że się nie zorientujesz, UPS :D

      Usuń
  11. jeszcze takiego połączenia nie jadłam::)

    OdpowiedzUsuń
  12. I jest mój ukochany łosoś<3

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie lunchboxy są genialne. Najważniejsze jest to, żeby w przerwie zjeść coś zdrowego, pysznego i co dostarczy energię na dalsze zmagania w szkole/pracy :D

    OdpowiedzUsuń
  14. akurat dzisiaj kupiłam żurawinę. Co prawda będę z niej robić coś innego ale jak mi coś zostanie to kto wie... :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo apetyczna sałatka :) !U mnie też dzisiaj sałatka z kaszą gryczaną :)

    OdpowiedzUsuń
  16. u la la, bardzo ciekawe połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  17. łosoś i żurawina - super pomysł! a ja głupia jadłam go z nudnym sosem czosnkowym :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Łosoś w każdej postaci jest przez moją os przyswajalny ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Łososia również jak najbardziej polecam :) Szczególnie w takim połączeniu!

    OdpowiedzUsuń