wtorek, 26 listopada 2013

czekoladowo-bananowy "serniczek"!

Serniczkowe szaleństwo trwa w najlepsze! Ja już od dawna jestem zakochana w jednoporcjowych serniczkach na 'dzień dobry', w ten weekend poczęstowałam takim śniadaniem babcię, a dzisiaj częstuję kolejną, bliską mi osobę. I znowu sukces! Sukces podwójny, bo chociaż serniczków już kilka w swoim życiu robiłam, to dzisiaj znowu postawiłam na coś nowego, również dla mnie. Tak więc kolejny serniczkowy eksperyment. Tym razem jest to serni(cze)k nietypowy, serni(cze)k ... Bez sera. Za to z jogurtem! Bananowy, na chrupiącym czekoladowo-owsianym spodzie. Jeśli jesteście takimi serniczkowymi łasuchami, jak ja, koniecznie zróbcie! Gwarantuję, że się nie zawiedziecie. Gwarantuję, że słodko i smacznie zaczniecie dzień!




BANANOWY SERNICZEK JOGURTOWY na czekoladowo-owsianym spodzie
Przepis (jedna porcja):
Czekoladowo-owsiany spód:
30g płatków owsianych Halina
2 kostki gorzkiej czekolady
1 białko jajka
50ml mleka
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Masa "serowa":
150g jogurtu naturalnego
1 banan
1 żółtko jajka
1 łyżka mąki ziemniaczanej
Piekarnik nagrzać do 180 stopni (opcja grzania: góra i dół). Mleko podgrzać w rondelku, rozpuścić w nim gorzką czekoladę. Wymieszać z płatkami owsianymi, białkiem jajka i proszkiem do pieczenia. Przełożyć do naczynka/kokilki. Wstawić do piekarnika na 10 minut. W tym czasie przygotować masę "serową"": banana obrać, zblendować na gładką masę. Wymieszać z żółtkiem jajka, jogurtem naturalnym i mąką ziemniaczaną. Z piekarnika wyjąć naczynko i na czekoladowo-owsiany spód wyłożyć masę. Wstawić ponownie do piekarnika. Piec przez około 30 minut. Wyjąć, lekko ostudzić (przy otwartym piekarniku) i podawać.

34 komentarze:

  1. Jakie ty masz genialne pomysły! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. nie wątpię, że cudowny <3
    hihi chociaż na pierwszy rzut oka spód skojarzył mi się z pieczarkami -,-
    mmm, cydownisty! :) wypróbuję z chęcią przy najbliższej okazji ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę koniecznie wypróbować ten przepis. Wczoraj piekłam twój jednoporcjowy serniczek z czekoladową kruszonką (chociaż ja go podzieliłam na 3 kokilki) i tylko się dziwiłam, ze ta kruszonka taka mało sypka (a ja pierdoła zapomniałam dosypać do niej mąki). Serniczek wyszedł bardzo dobry, choć jak dla mnie troszkę mało słodki. Teraz też widzę, że w ogóle nie dodajesz cukru. Czy banan faktycznie jest w stanie osłodzić całe to ciasteczko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się! a takie przygody z mąką znam z własnego doświadczenia :D ostatnio piekłam biszkopt i zapomniałam o mące do masy! jakież było moje zdziwienie, gdy wyjęłam formę z piekarnika :O ... haha, także nie przejmuj się, każdemu się zdarza :D

      hm, wiesz, jak dla mnie sam banan wystarcza, ale ja nie lubię bardzo słodkich deserów i potraw ogólnie, więc faktycznie na przykład ten serniczek z kruszonką może być dla kogoś zbyt mało słodki i lepiej, aby sobie posłodził - mogłam tam rzeczywiście o tym wspomnieć :) tutaj, w tym bananowym, wydaje mi się, że mimo wszystko każdemu ta bananowa słodycz wystarczy, ewentualnie możesz posłodzić owsiany spód - łyżeczka cukru powinna być w porządku.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. W takim razie na pewno dosłodzę, bo ja to jednak z tych co wolą bardziej słodkie;)

      Usuń
  4. Ach, takich pyszności to lepiej upiec od razu całą blachę, nie tylko jedną porcję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie wypróbuję taki eksperyment, bo wygląda rewelacyjnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaczęłam czytać, czytam, czytam, jednym okiem czytam, drugie oko wyobraża sobie uśmiech osoby obdarowanej porannym serniczkiem, w głowie świta mi myśl, jak to możliwe, żeby sernik smakował (a tu jednym okiem wciąż czytam...), potem myślę sobie, jak Twoja rodzinka ma z Tobą dobrze!:) a potem jedno i drugie oko mi się rozszerza: sernik.... bez sera?!:D
    automatycznie naciskam ctrl+d i chowam przepis w zakładkach:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. jedna porcja by mi nie wystarczyła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale Ty tymi serniczkami kusisz ! Nie ma bata muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super serniczek! Ja tez uwielbiam serniki..

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny : ) łączy moje ulubione smaki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Robisz na prawdę genialne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. serniczek <3 i owsiany spód ! trafiasz w moje smaki :) zrobię, na pewno wypróbuję, nie innej opcji ! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. a właśnie usiadłam z kawą i taki kawałeczek byłby idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mmm takie śniadanko mogłabym jeść codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ranyyy, jaka Ty jesteś genialna. ile bym dała żeby ktoś mi takie sniadania robił <3

    OdpowiedzUsuń
  16. no cudo po prostu! cudo! kolejna rzecz do koniecznego wypróbowania z długiej listy Twoich przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  17. u mnie też dziś serniczek! jestem ich wielką fanką, Twój jest świetny :#

    OdpowiedzUsuń
  18. Wierzę na słowo. Uwielbiam banana bread, więc taki serniczek z pewnością pokocham.

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudooowny! Jesteś mistrzynią ciast z pysznym spodem! :-)
    Już zapisałam przepis i w najbliższym czasie na pewno go wykorzystam <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Sama mam w planach taki oszukany, jogurtowy serniczek ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zapisuję i robię - bez dwóch zdań! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. haha, myślałam, że jedna z warstw jest makowa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale makowy spód to jest smaczny pomysł na przyszłość! :))

      Usuń
  23. Twoje eksperymenty zawsze mnie zaskakują! Ten czekoladowo-owsiany chrupiący spód musiał być genialny :)

    OdpowiedzUsuń
  24. ojojoj...jak to ładnie wygląda;D skąd Ty bierzesz te pomysły??????????????;D

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny pomysł na sernik z bananem! Nie wpadłabym na to ;)

    OdpowiedzUsuń