wtorek, 5 listopada 2013

ciasteczka z kaszy manny!

Przedwzoraj wieczorem zobaczyłam zdjęcia pysznie wyglądających ciasteczek na facebook'owym fanpage'u Bibli Smaków. Przeczytałam też, że zrobione są one bez grama mąki, bez cukru, a w zamian z kaszy, słodkich bananów, z dodatkiem korzennych przypraw - i wiedziałam od razu! Muszę poznać przepis! Bez chwili zastanowienia poprosiłam więc o niego i ku mojej radości nie musiałam wcale długo czekać, bowiem kilkanaście minut później pojawił się on na blogu. Ciasteczka w oryginalnej wersji zrobione są z kaszy jaglanej. Moje - z kaszy manny. Cóż mogę napisać? Są genialne! Chrupkie z zewnątrz, miękkie w środku, słodkie, cynamonowe, a na domiar tego wszystkiego są bardzo zdrowe! Jestem pewna, że obie wersje ciasteczek są godne zrobienia, sama pokuszę się o ich jaglaną wersję już niedługo. Tym czasem zostawiam Wam przepis na moją wersję oraz odnośnik do przepisu na wersję jaglaną. Pieczcie! Chrupcie na zdrowie!




BANANOWE CIASTECZKA Z KASZY MANNY
/inspiracja: www.bibliasmakow.pl/
Przepis (dziewięć ciasteczek):
120g (suchej) kaszy manny
250ml mleka
1 (duży) banan
1 łyżeczka kakao
szczypta imbiru
1 łyżeczka cynamonu
Piekarnik nagrzać do 200 stopni (opcja grzania: góra i dół). Mleko wlać do rondelka, zagotować. Do gotującego się mleka powoli wsypywać kaszę mannę, cały czas mieszając, aby nie powstały grudki. Gotować przez kilka minut na małym ogniu. Gdy kasza zgęstnieje, zdjąć rondelek z ognia. Zblendować razem z bananem i przyprawami: kakao, cynamonem, imbirem, na gładką masę. Masę nakładać porcjami (u mnie jedno ciastko to jedna łyżka) na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i uformować tak, aby powstał w miarę okrągły kształt. Wstawić do piekarnika. Piec przez około 50 minut. Gotowe ciasteczka wyjąć i ostudzić.

40 komentarzy:

  1. ciacha z manny *-* super pomysł ! czytam jakie składniki i jeszcze bardziej mnie zachęcasz do tego wypieku :) czytam twój opis i już wiem, że mi posmakują takie chrupiące ciasteczka :) są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  2. tylko wparuję na weekend do domu i piekarnik mój ^^ Są cudowne, a jak wiesz-kasza manna moja ulubiona.. <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow to tak można?!? Koniecznie do zrobienia, bo wyglądają genialnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można, można! a wręcz ... trzeba! ;-))

      Usuń
  4. genialne! na pewno do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale super! I jeszcze składniki na każdą kieszeń!

    OdpowiedzUsuń
  6. O żesz Ty.... i teraz mam zagwozdkę, bo zaplanowałam na weekend muffiny marchewkowe i Twoje będą musiały chwilkę odstać w kolejce... ale warto na nie poczekać, przepis jest genialny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie lubię Cię za te wszystkie Twoje pyszności, przysyłaj mi tu jedno ciasteczko szybkooo :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Banany 2 czy 1? Jakoś tak niejasno jest to napisane.
    I czy kaszę trzeba studzić przed blendowaniem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, mój błąd! Banan jeden. A kaszy studzić nie trzeba :)

      Usuń
  9. O kurcze z taka rekomendacja z pewnością zrobię, już niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda jak różyczka! ekstra ;) to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. jak one pięknie wyglądają! no cudnie, jak różyczki! zapisuję przepis, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie one genialne! :) Na pewno zrobię! Tylko mam dylemat czy z manny czy z jaglanej.. Wiem, zrobię obie wersje! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdrowo i słodko to moje ulubione połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. juz wiem że je pokocham!!<3
    obłedne!

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie ciastka to ja mogę jeść na okrągło!

    OdpowiedzUsuń
  16. już czuję, jak je chrupię :). Piękne zdjęcia :).

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślisz, że można czymś zastąpić banana? Nie lubię ich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hm, banan jest dość "kleistym" owocem i przede wszystkim słodkim, co jest tutaj bardzo ważne, ponieważ nie ma cukru ani innych substancji słodzących. możesz spróbować z puree jabłkowym, ale wtedy warto je dodatkowo posłodzić :)

      Usuń
  18. Jej... muszę zrobić koniecznie .... Fantastyczne ! :) pięknie takie w kształcie różyczki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. U mnie dziś było ciacho z kaszy manny :) Te ciasteczka muszą być rewelacyjne

    OdpowiedzUsuń
  20. idealny wypiek, a jaki zdrowy! same zalety :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Wyglądają pięknie, i w dodatku z kaszy manny! pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne różyczki. Aż szkoda jeść :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Kasza manna jako ciacho ? Tego jeszcze u mnie nie było. A powinno być jak najszybciej <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękne i przepyszne są te ciasteczka, i w dodatku zdrowe. Chyba nie można wymagać już nic więcej:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepraszam! usunęłam komentarz przypadkowo :(
      kakao gorzkie :)

      Usuń
  26. ile takie jedno ciasteczko ma kalorii? :)

    OdpowiedzUsuń