środa, 2 października 2013

serniczek z kakaową kruszonką!

Najlepszy sernik to sernik mojej babci. Delikatny w smaku, z lekką nutką wanilii i obowiązkowo z pyszną kruszonką na wierzchu. Tak nagle, w jednej chwili, zupełnie niespodziewanie nabrałam na niego wielkiej ochoty. I tak oto jest. Na wzór babcinego - jednoprocjowy serniczek. Waniliowy. Z kakaową kruszonką. Najlepszy. Nowy ulubiony. Rozpieszczam swoje podniebienie w samym środku tygodnia. Kto się przyłączy?




WANILIOWY SERNICZEK Z CZEKOLADOWĄ KRUSZONKĄ
Przepis (jedna porcja):
200g sera białego
1 (małe) jajko
ziarenka z 1/2 laski wanilii
1 łyżka cukru pudru
20g masła
szczypta soli
2 łyżki mąki pełnoziarnistej
1 łyżka (gorzkiego) kakao
2 kostki gorzkiej czekolady
Piekarnik nagrzać do 180 stopni (grzanie góra i dół). Mąkę wymieszać z kakao, drobno posiekaną czekoladą oraz solą. Dodać masło i utrzeć (palcami). Jajko wbić do drugiej miseczki i roztrzepać. Dodać ser biały, cukier puder, ziarenka wanilii i dokładnie wymieszać, aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Gotową masę serową przełożyć do kokilki. Wierzch posypać kakaową kruszonką. Wstawić do piekarnika i piec 45 minut.

42 komentarze:

  1. jaaa..! Tylko coś łyżki nie widzę dla mnie koło serniczka :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaaaa się przyłączam, i to dosłownie :D Piona za waniliowy serniczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, jaki musi być dobrrryyyy<3

    OdpowiedzUsuń
  4. Yyy... wiesz co.... to ja może samą tę kruszonkę pochłonę, moggiiiięęę?^^ :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie się przyłączę. Fantastyczny pomysł na małe porcje. Bardzo mi się podoba. A serniki uwielbiaaaammm. I ten Twój też :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Omnomnomnm, jaka kruszonka ! Zostało jeszcze coś dla mnie ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy przepis :)
    Ta kruszonka przypomina mi węgiel ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie wygląda i zapewne smakuje, ale...nie jadam słodkości :D Chętnie bym się za to przyłączyła do każdego Twojego dania na słono, bo tworzysz takie pyszności, że aż ślinka cieknie :))

    OdpowiedzUsuń
  9. nie ma wyjścia, przyłączam się również, wstaw więcej tych serniczków do pieczenia:)

    OdpowiedzUsuń
  10. sernik z kakową kruszonką to mój ulubiony. jednoporcjowy - mistrzostwo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale świetny pomysł z tą kakaową kruszonką! Serniczki uwielbiam, jednoporcjowe i wieloporcjowe, porywam zawsze! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślałam,że nie ma nic lepszego od kruszonki-jednak jest-kakaowa kruszonka!

    OdpowiedzUsuń
  13. jakie to musiało być obłędnie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  14. mniam! W ogóle strasznie mi smakują czekoladowe serniczki, ale taka kruszonka też byłaby boska :D

    OdpowiedzUsuń
  15. :) ja się dołączę z przyejmnością :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też się przyłączam, takie serniczka to sobie nie odmówię:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Omom *.* zrobię sobie po zajęciach na osłodzenie życia :D

    OdpowiedzUsuń
  18. ser biały czyli twaróg? po prostu, taki w kostce? dopytuję, bo na stówę go zrobię, jest idealny!

    OdpowiedzUsuń
  19. No taki serniczek to bym zjadła :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Boski! Może chociaż okruszki zostały?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nawet okruszków już nie ma :( aaale mogę zawsze zrobić kolejne porcje :D

      Usuń
  21. rozpieszczasz się serniczkiem tak...a może następnym razem podzielisz się ze mną? z wielką chęcią zjadłabym taki *-* szczególnie z tą pyszną kruszonką <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Haha, jakby węglem posypane ;P Z chęcią bym posmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fakt, kruszonka bardzo ciemna wyszła, szczególnie na zdjęciach jeszcze, aale gwarantuję, że w smaku węgla nie przypomina :D

      Usuń
  23. wanilia i czekolada w serniku z kruszonką i to jeszcze jednoporcjowym.. no nie, niebo!

    OdpowiedzUsuń
  24. mmmmm, ale rozpusta! ja się chętnie przyłączę- czekam na taką porcyjkę do Ciebie^^

    OdpowiedzUsuń
  25. Z chęcią się przyłączam <3
    Przegenialne :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Oj zjadłabym taki serniczek:) Wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam serniczki! Twój wygląda po prostu obłędnie *.* Chyba mam już pomysł na kolejny wypiek ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jeśli serniczek, to biorę w ciemno!

    OdpowiedzUsuń
  29. Oj serniczki, moja miłość! Zdecydowanie trafiłaś w moje smaki - waniliowy z kakaową kruszonką! <3

    OdpowiedzUsuń