niedziela, 6 października 2013

owsiane scramble z gruszką i makiem!

Scramble. Nawet nie zdajecie sobie sprawy z tego, ile razy miałam je zrobić na śniadanie! I właściwie sama nie wiem, dlaczego ostatecznie jakoś tak zawsze z tego rezygnowałam. Na szczęście dzisiaj już sobie nie odmówiłam! A właściwie - nie odmówiłyśmy! Nowe smaki, uwielbiam je odkrywać, a jeśli robię to dodatkowo w towarzystwie bliskiej mi osoby to jestem podwójnie zadowolona. Wczoraj razem z Karoliną miałyśmy swój selerowy debiut w kwestii wypieków (nie jesteście na bieżąco? koniecznie zerknijcie na przepis na jednoporcjowe selerowe ciasto!), a dzisiaj obie po raz pierwszy próbujemy scramble. Jesienne scramble, z gruszką i makiem. I obie, jednakowo mocno, jesteśmy tym nowym smakiem oczarowane.




OWSIANE SCRAMBLE z duszoną gruszką i makiem
Przepis (jedna porcja):
scramble:
60g płatków owsianych marki Halina
1 białko jajka
1 łyżeczka cynamonu
szczypta imbiru
szczypta soli
1 łyżeczka masła
duszone gruszki:
1 (średnia) gruszka
+ mak (do posypania)
Płatki owsiane zalać wrzątkiem i odstawić na bok (najlepiej zrobić to na całą noc). Rano białko jajka ubić na sztywną pianę wraz ze szczyptą soli. Do piany dodać płatki owsiane, doprawić cynamonem i imbirem, delikatnie wymieszać. Na patelni rozgrzać masło. Wyłożyć masę owsiano-jajeczną i smażyć przez kilka minut, aż do ścięcia, co jakiś czas delikatnie mieszając. W tym czasie przygotować również gruszkę: owoc umyć, obrać, pokroić w mniejsze kawałki, wrzucić do rondelka, podlać wodą i dusić pod przykryciem. Gotowe scramble wyłożyć na talerz, polać musem gruszkowym, posypać makiem. Gotowe. Smacznego!

36 komentarzy:

  1. trzeba przyznać-smak obłędny :) No i te gruszki z makiem, pasują idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę to w końcu zrobić, bo zapowiada się przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gruszka, mak i płatki owsiane - biorę od razu! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo ciekawie! Gruszki, mak, płatki - mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ to musi przyjemnie chrupać i pachnieć jesiennymi przyprawami:)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak to ślicznie wygląda od góry! :) Wy to macie pomysły :*

    OdpowiedzUsuń
  7. obiecuje sobie, że w końcu zrobię scramble, ale jakoś nie moge się zabrać. a z gruszkami i makiem z pewnością byłoby fenomenalne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Twoje scramble jest jak gra w scrable, wszystko zależy tu od umiejętności gracza i od połączenia w odpowiedniej konfiguracji poszczególnych elementów. Tobie udało się to znakomicie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja też zrobienie scramble odkładam w nieskończoność xd
    Twoje prezentuje się cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też nie jadłam jeszcze scramble, ale u Ciebie- niemiłosiernie mnie zachęca!

    OdpowiedzUsuń
  11. na takie scramble to zawsze jestem chętna! pycha!;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Szacun. Ja jakoś nie mogę sie przełamać do słodkiej jajecznico-owsianki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale smakuje jak pieczona owsianka! też miałam spore obawy ale się okazało że niepotrzebnie :))

      Usuń
  13. jadłam tylko w bananowej wersji, a tu patrzę - jest gruszkowo! chyba już wiem, co będę jadła na najbliższe śniadanko ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiesz, ja też sobie obiecuję, że zrobię, zrobię i co z tego wychodzi? Do tej pory nie spróbowałam, ale muszę się koniecznie poprawić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bierz przykład ze mnie i już dłużej nie zwlekaj :D

      Usuń
  15. Ja w dalszym ciągu nie mogę się zabrać do tego, żeby sprobować takiego śnaidania :) Bardzo fajnie, że dodałaś mak

    OdpowiedzUsuń
  16. też się zbieram do tego scramble już tyle czasu :D
    ślicznie podane!

    OdpowiedzUsuń
  17. Z pewnością zrobię je w tygodniu, dobrze, że mi przypomniałaś! :)
    Twoje wygląda baardzo apetycznie :>

    OdpowiedzUsuń
  18. ja również długo zbieram się do scramble..bardzo długo. czas to zmienić! ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Odpowiedzi
    1. uwielbiam te jedzeniowe skojarzenia :D

      Usuń
  20. u Ciebie nawet takie zwykłe scramble wygląda prześlicznie i apetycznie!
    Jadłabym! <3

    OdpowiedzUsuń
  21. o,ja też już dawno miałam je zrobić i w sumie to już nawet o tym zapomniałam. :D

    OdpowiedzUsuń
  22. A wiesz ,że tego roku nie zjadłam ani jednej gruszki?
    Chyba zacznę się wstydzić .. bo te na twoim talerzu na prawdę warte są zjedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Słyszałam kiedyś o scramble, ale jakoś sama idea napawała mnie sceptycyzmem ;p Ale skoro tak opisujesz to chyba muszę w końcu pokusić się o takie :>

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja uwielbiam scramble! Takiego zestawienia jeszcze nie próbowałam, ale spróbuję :) Jedyne co to nie dodam maku, ponieważ go nie lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie polecam dodać np migdały! :))

      Usuń
  25. uwielbiam gruszki, wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wspaniałe śniadanie! : )
    Scramble wygląda rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń