wtorek, 22 października 2013

kuskus, granat, łosoś i szpinak!

Mama wie najlepiej, co lubi jej córka! Otwieram lodówkę: wędzony łosoś! Na twarzy od razu pojawia się uśmiech, a w głowie tysiące myśli, co smacznego z niego będzie! Wyciągam, a tu niespodzianka kolejna! To nie jest taki zwykły łosoś, to łosoś ze szpinakiem. Moja nowa miłość! Co z nim zrobiłam? Pyszną sałatkę. Zjadłam ją ze smakiem na obiad, ale taki zestaw idealnie sprawdzi się również na drugie śniadanie, czy też obiad między zajęciami w szkole, w pracy, na uczelni. Dzisiaj wtorek dlatego dzielę się z Wami tym kolorowym i pysznym przepisem. Róbcie sałatkę, pakujcie do lunchbox'a i ... I życzę smacznego, zajadajcie!




SAŁATKA Z GRANATEM, ŁOSOSIEM, szpinakiem i kaszką kuskus
Przepis (jedna porcja):
3 liście sałaty lodowej
1 owoc granatu
5 łyżek kaszki kuskus
100-150ml wrzątku
sok wyciśnięty z 1/2 cytryny
150g wędzonego łososia ze szpinakiem
sól, pieprz (do smaku)
Suchą kaszkę kuskus wsypać do miseczki, wymieszać z sokiem z cytryny, doprawić solą i pieprzem, zalać wrzątkiem, odstawić na kilka minut (kaszka w tym czasie napęcznieje). Sałatę opłukać, pokroić w kawałki, ułożyć na talerzu. Owoc granatu obrać i wyłuskać z niego nasiona, które następnie należy dodać do sałaty. Łososia pokroić w plastry, ułożyć na sałacie. Gotową kaszkę kuskus wyłożyć na resztę składników. Podawać. 

27 komentarzy:

  1. mów mi tu szybko gdzie dostanę takiego łososia ze szpinakiem? <3 współczuję Twoim znajomym na uczelni którzy będą jedynie mogli patrzeć na zawartość pudełeczka ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. super pomysł ! sama ostatnio zajadam się wędzonym łososiem :) bardzo fajny sposób na sałatkę nie tylko zjedzoną w domu, ale i na wynos ! :)
    miłego dnia :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wędzony łosoś ze szpinakiem? Nie widziałam nigdzie takiego, a bardzo chętnie bym spróbowała ;)
    Połączenie smaków w sałatce- świetne :) Miłego dnia !

    OdpowiedzUsuń
  4. Łooooo nie wiem dlaczego, ale pierwsze słowo, jakie przyszło mi do głowy to 'ekskluzywne'. Może to te składniki, może wygląd, może pomysł? Nie wiem:)
    Wiem jednak, że sałatka nie jest z tej samej bajki co ja, ale wiem też, że jeśli są tu - a są! - fani łososia i szpinaku, to właśnie dostają ślinotoku^

    OdpowiedzUsuń
  5. pycha, łososia bardzo lubię, a i szpinakiem nie pogardzę;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł na owoc jakim jest granat :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jak dla mnie, możesz częściej tworzyć takie pyszności, przyda mi się trochę inspiracji na lunch do pracy (:

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko tu lubię! Na pewno w moim lunchboxie wyląduje

    OdpowiedzUsuń
  9. też uwielbiam łososia pod każdą postacią, mogłabym jeść go codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł na obiad na uczelnie, kiedy siedzi się tam do 18:00.... :) Chociaż granat tak średnio mi odpowiada, ale może w takim połączeniu....?

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie wariacje na temat kasz są mi bardzo dobrze znane- niemal codziennie zabieram takiego lunchboxa do szkoły :) Granatu na wytrawnie nie próbowałam i chyba czas nadrobić zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak zawsze Madziu wspaniale dobrane składniki :). Nigdy nie próbowałam takiego połączenia... zapisuję na sobotnie śniadanie :).

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystko co lubię ;) Kupuję łososia i robię jutro na obiad! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. o tak, łosoś i szpinak! uwielbiam to połączenie, nienaganne, idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. kolejny wspaniały pomysł! nawet mam łososia! Muszę cos podobnego wykombinować na poniedziałek :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam wędzonego łososia<3 A takiego szpinakowego jeszcze nie jadłam, ale już wiem, że go kocham; D

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam kuskus! Świetny pomysł na sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. no po prostu jakby stworzona dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. No no no pomysł idealny! Kuskus uwielbiam, łososia i szpinak też, więc to coś w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń