czwartek, 10 października 2013

jesienny parfait!

Skoro pogoda dopisuje, skoro słońce świeci od samego rana to trzeba to odpowiednio wykorzystać! To jest znak, że dzisiaj jest dobry dzień na ... Na rower! Szkoda czasu na stanie w korkach, szkoda pieniędzy na bilety tramwajowe i autobusowe, szkoda tak przyjemnej, jesiennej aury, która "z siodełka" jest jeszcze mocniej odczuwalna. Wcześniej jednak trzeba zjeść śniadanie, aby mieć siłę do pedałowania. Jogurtowe desery zawsze kojarzyły mi się z ciepłymi dniami, kiedy to nie trzeba myśleć o porannym rozgrzaniu. Okazało się jednak, że i parfait może być podany w nieco cieplejszej wersji, może pachnieć i smakować jesienią. Mniam!





JESIENNY PARFAIT z gorącą konfiturą
Przepis (jedna porcja):
300g jogurtu naturalnego
4 łyżki płatków owsianych
1 łyżeczka cynamonu
szczypta imbiru
szczypta kardamonu
konfitura śliwkowo-cynamonowa
Płatki owsiane wsypać do miski, wymieszać z cynamonem, zalać wrzątkiem i odstawić na bok (najlepiej na całą noc, płatki w tym czasie odpowiednio zmiękną). Rano do rondelka nałożyć konfiturę i podgrzać. Do wysokiej szklanki nałożyć połowę jogurtu naturalnego. Jako następną warstwę wyłożyć płatki owsiane, po czym znowu kolejno: odrobinę podgrzanej konfitury śliwkowej, resztę jogurtu i znowu konfiturę. Podawać. 

34 komentarze:

  1. Świetna wersja na jesienny jogurt. Kocham Twoje pomysły! A na rower też chętnie wsiądę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gorąca konfitura.... i jestem kupiona! Chociaż do parfait nigdy nie byłam jakoś super przekonana:) Ale rower, pomimo względnie ciepłej pogody, nie przemawia do mnie ani trochę, ubóstwiam MPK^^:))

    OdpowiedzUsuń
  3. z tą konfiturą to musiało być nieziemskie!<3

    OdpowiedzUsuń
  4. śniadanie pachnące jesienią :) cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  5. szkoda, ze nie mam rowerka w krakowie;(

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealny deser na śniadanie albo podwieczorek.

    OdpowiedzUsuń
  7. dzisiaj jadłaś moje ulubione śniadanie, baaardzo często tak go jem ;D
    choć nie zawsze z płatkami, ale pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  8. cudne! pożywne! zdrowe! no same plusy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. zrobię sobie jutro na 2 śniadanie, tyle że z konfiturą wiśniową :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda przepysznie i tak domowo ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. ależ to wygląda *.*

    zapraszam na makaron z brokułami w sosie serowym :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow już dodałam do ulubionych, żeby wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jejku! przecież to poranna rozpusta na całego! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. gorąca konfitura to świetny sposób, by choć trochę "ocieplić" zimny jogurt :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta konfitura musiała być idealnym dopełnieniem śniadania<3
    Gdybym miała bliżej na uczelnię, jeździłabym na nią rowerem, ale niestety... aż tak dobre kondycji raczej nie mam, żeby pedałować codziennie ok 40 km łącznie; D

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepyszne! Dodatek cynamonu zdecydowanie na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Od razu poznałam że to śliwkowa konfiturka, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  18. Idealne połączenie, genialny pomysł na ciepłe śniadanko! Najbardziej kusi konfitura śliwkowo-cynamonowa :)

    OdpowiedzUsuń
  19. wygląda po prostu przepysznie ! takie smakowite połączenia to ja lubię, i chętnie sama przyrządze sobie taki parfait :)

    OdpowiedzUsuń
  20. mniam mniam mniam, takimi rzeczami to ja mogłabym się zajadać non stop :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Połączenie lata i jesieni w jednej szklance :)

    OdpowiedzUsuń
  22. kurczę, jak mi się to podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się! spróbuj - na pewno też posmakuje! :)

      Usuń
  23. Też bym chciała móc do szkoły pojechać na rowerze! Choć sycące śniadanka i tak się u mnie pojawiają, nawet jeśli czeka mnie podróż autobusem ;p

    OdpowiedzUsuń
  24. rewelacyjne i jak pieknie sie prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  25. uwielbiam Cię! potrzebowałam odmiany, czegoś innego, ale nadal z płatkami owianymi, super pomysł! :)))

    OdpowiedzUsuń