czwartek, 31 października 2013

halloween na śniadanie - duszkowe pancakes!

Halloween! W Polsce coraz więcej osób obchodzi to zagraniczne święto. Nadal jednak jest ono również krytykowane przez wiele osób. Według mnie nie ma w tym dniu niczego złego, bowiem wydrążona dynia ze świeczką w środku to świetnie wyglądający lampion, "paluchy wiedźmy" chociaż mnie osobiście nieco przerażają to są na pewno smaczną ciasteczkową propozycją do popołudniowej kawy, a wieczór z horrorami to świetny pomysł na spędzenie czasu. Dla mnie Halloween to kolejna okazja do zabawy! Dlatego już od samego rana Halloween w kalendarzu i na moim porannym talerzu! Duszkowe pancakes. Duszkowe śniadanie zjedzone wspólnie z mamą i wspólnie z innymi dziewczynami ze śniadaniowej blogosfery (Martyna, Teenager, Ashtray, Blaithin, Fantasmagorja, Mania179, Marysia, Slyvvia, Magda, Kasia, Miranda, Natalia, Klaudia, Aneta, Sandra i Sylwia). A co Wy sądzicie o Halloween? Lubicie takie zabawy, czy nie? A jeśli lubicie, to co wybieracie: "cukierek, czy psikus"? I jakie straszne dania dzisiaj przygotowujecie? Przebieracie się wieczorem za wampira/wilkołaka i wyruszacie w miasto, czy może urządzacie sobie nocne kino strachu?




PEŁNOZIARNISTE PANCAKES JABŁKOWE w kształcie duszków
Przepis (jedna porcja - 3 duże pancakes):
60g mąki pszennej pełnoziarnistej
1 jajko
1 jabłko
szczypta soli
1 łyżka miodu
60g jogurtu naturalnego
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
+ jogurt naturalny, rodzynki (na oczy i usta)
W jednej misce (nieco większej) wymieszać suche składniki: mąkę pszenną pełnoziarnistą, sól i proszek do pieczenia. Jabłko umyć, obrać i zetrzeć na tarce. Wymieszać (w osobnej misce) z jajkiem, miodem i jogurtem naturalnym. Mokre składniki dodać do suchych, delikatnie wymieszać, aż do połączenia składników. Rozgrzać patelnię (u mnie: teflonowa, w innym przypadku należy patelnię delikatnie natłuścić). Ciasto wylewać na patelnię, formując je w "duszkowy" kształt. Smażyć z obu stron przez kilka minut, na małym ogniu. Gotowe pancakes zdjąć na talerz, posmarować jogurtem naturalnym, a z rodzynek zrobić oczy i usta.

35 komentarzy:

  1. U Ciebie nawet zjawy i wampiry to po prostu sympatyczne duszki:) W takiej wersji mogę to kupić;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha świetne te placuszki-duszki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale genialne Ci wyszły! Podziwiam że udało Ci się uzyskać taki duszkowy efekt! :))
    ja dziś wyruszam w miasto, ale chyba przebranie sobie podaruję :D

    OdpowiedzUsuń
  4. haha jakie śmieszne! :) ja dziś idę do kina na horror, a potem pewnie spożywać napoje wyskokowe... cóż, wolałabym iść na jakąś hiszpańską fiestę tu, w Warszawie, ale przyjaciele są tam, rodzina jest tam, więc trzeba to jakoś pogodzić

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiście duszkowe te Twoje pancakes'y:)
    Ja nie mam nic przeciwko takiej zabawie, sama się w to JUŻ nie bawię, a na dynię zwyczajnie nie mam ochoty:)

    OdpowiedzUsuń
  6. hahah.. przerażająco... pyszne zapewne! ;-) i strasznie... urocze! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. dla mnie nie ma w tym nic złego, częstuję się duszkiem i zapraszam na krwawego palucha:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. hahaha obłędnie podane i z pewnością sycące :) ja też uważam, że w Halloween nie ma nic złego. Ot, taki śmieszny zwyczaj amerykański, coś dla urozmaicenia smutnej jesieni, pretekst do nocy pełnej horrorów i spotkań z przyjaciółmi ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie urocze te Twoje duszki :) Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne duszki! Chyba dzisiaj też ugotuję coś "strasznego" ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przez kilka ostatnich lat się przebierałam,ale dzisiaj jakoś nie mam ochoty straszyć. Dzisiaj: kot,duży kubek kawy,książki i stos papierów ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeeej, ale cudne te duszki! Naprawdę świetne Ci wyszły :) Smakowały mamie?
    Halloween jako tako nie obchodzę, nie przebieram się i nie rozdaję cukierków (mogę je ew. zjeść :D), ale wieczór strachu to fajny pomysł, chyba sobie taki urządzę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Smakowały, tak, tak :) I kształt też się podobał :)

      Usuń
  13. Śmieszne i zapewne bardzo smaczne ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. narobiłaś mi ochoty na takie duszki z placuszków, tym bardziej w jabłkowej wersji :) urocze !
    ja nie obchodzę tego święta, ale dyniowe śniadanie chętnie z wami zajadam! poza tym mam ochotę obejrzeć jakiś fajny film, może nie horror, ale taki trzymający w napięciu :) w końcu mamy wolne i poleniuchować można ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. o mamo jakie urocze! to śniadanie było moim pomysłem na dziś, ale jednak przegrało w nierównej walce z puszkiem ;)
    ja mam w planach pójście na długi spacer, bo w końcu nie wieje i nie pada :) cukierków zbierać nie będę, ale jeśli ktoś zechce mi jakiegoś dać- nie będę oponować!

    OdpowiedzUsuń
  16. wspaniałe, takie łatwe, szybkie i efektowne.

    OdpowiedzUsuń
  17. super wyszły! No serio, mega ;)
    Podoba mi się, zrobisz mi takie, maamooooo? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, że zrobięęęę! :D z przyjemnością!

      Usuń
  18. Fajny pomysł :) ja z babeczkami, ciastami a o pankejkach nawet nie myślałam, ale jutro na śniadanie będą! pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakie pomysłowe śniadanie! Muszę zapisać - moim siostrzeńcom na pewno się spodoba;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Urocze te duszki ;) nic się nie przestraszyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mimo ich upiornego wyglądu na pewno bym nie pogardziła:D

    OdpowiedzUsuń
  22. Wiedziałem, że zawsze mogę liczyć na ten portal.Fantastyczny artykuł, brawa dla autora!I dla portalu, bo wybraliście dobrego tekściarza

    Może warto popatrzeć na moją stronę www adb zabawki

    OdpowiedzUsuń