środa, 30 października 2013

dyniowe serniczki!

Podoba mi się to, że wraz z dzisiejszym dniem rozpoczynam w końcu długi, listopadowy weekend! Przyda mi się chwila wytchnienia, oj przyda. Dzisiaj w planach jest nicnierobienie. Ale, mimo wszystko, takie konstruktywne nicnierobienie. Zaczynam od wspólnego śniadania z mamą. Nasze śniadanie jest dyniowe, ciepłe, puszyste, z nutką cynamonu i kawy. Obie lubimy takie smaki. Obie lubimy takie smaczne poranki. Teraz, gdy porządnie się najadłyśmy i rozgrzałyśmy - możemy zaczynać dzień! Za oknem pada wprawdzie deszcz, ale nam to wcale nie przeszkadza. W końcu przy odgłosie deszczowych kropel uderzających o szyby w oknach najlepiej czyta się książki. Najlepiej chowa się pod polarowym kocem. Najlepiej nadrabia się serialowe zaległości. W takiej atmosferze najlepiej smakuje waniliowe kakao. Bo to właśnie jest jesień.




DYNIOWE SERNICZKI cynamonowo-kawowe
Przepis (dwie porcje):
200g puree z dyni
250g sera białego
2 białka + 1 żółtko
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka cukru trzcinowego
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
20ml wrzątku
Piekarnik nagrzać do 180 stopni (opcja: góra i dół). Kawę rozpuszczalna zalać wrzątkiem i dokładnie wymieszać. Odstawić do ostygnięcia. W misce wymieszać ze sobą dyniowe puree, ser biały, białka, żółtko, mąkę ziemniaczaną, cukier trzcinowy i cynamon. Dodać chłodną kawę. Wszystkie składniki powinny połączyć się ze sobą dokładnie i powinna powstać nam gładka masa. Gotową masę rozlać do kokilek (napełnić je do 3/4 wysokości). Kokilki wstawić do piekarnika i piec przez około 20 minut. Po upływie tego czasu należy wyłączyć piekarnik, ale nie wyciągać jeszcze kokilek, aby serniczki zbytnio nie opadły. Serniczki są gotowe i można je wyjąć po upływie następnych około 10-15 minutach. Podawać.

33 komentarze:

  1. ale chciałabym takie z Tobą zjeść! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zazdroszczę leniwych śniadań;) pyszne te serniczki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nicnierobienia zazdroszcze. Ale jeszcze bardziej zazdroszcze serniczkow. Wygladaja oblednie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być pyszny )
    Nicnierobienie jest faaajne; D

    OdpowiedzUsuń
  5. PRZECUDNIE WYGLĄDAJĄ aaa pewnie jeszcze lepiej smakują... :) yuumi - nigdy nie przyrządzałam w ten sposób dyni :) u mnie 9 tyg z wyzwaniami :) 3mqj kciuki

    OdpowiedzUsuń
  6. jak pysznie! hej, zrób mi takie, proszę :) i pochłoniemy je czytając książki przy dźwięku deszczu, co też uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak to miło czytać kogoś, kto nie narzeka ani na jesień, ani na deszcz, cud-miód!:)
    Waniliowe kakao, koc, towarzystwo Mamy i nicnierobienie.
    Błogość zawitała:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Miłego dnia dla Ciebie i mamy! Po takim śniadaniu nie może być inaczej, cudne te serniczki Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam smak dyniowych serniczków. Zrobiłaś mi na nie ochotę, chyba sobie zrobię ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na podwieczorek albo kolację będą idealne! :)

      Usuń
  10. Ojej wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja tez chce taki dlugi weekend! :) a takie serniczki idealnie sprawdza sie na jego pyszne rozpoczecie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne te serniczki :)
    Jesień zdecydowanie jest najlepszą porą na nic nie robienie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. chętnie bym sie przyłączyła do Twojej leniwej sielanki :))
    i załapała na takie śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  14. cudowne wspólne śniadanko ! dyniowe serniczki koniecznie muszę zrobić, a jeszcze lepiej jak zjem go w towarzystwie mamy , będzie pysznie ! :)
    zazdroszczę ci tego dnia, bo ja dziś przyszłam totalnie wykończona, ale jeszcze jutro i też wolne :)
    słodkiego lenistwa ;*

    OdpowiedzUsuń
  15. Serniczki, dyniowe, kakaowe do tego z cynamonem <3 Ideał w jednej ( a raczej dwóch! ) kokilkach!:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Boskie!
    I wiesz, w weekend będą i u mnie.
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, bardzo się cieszę! koniecznie daj znać, jak wrażenia smakowe :)

      Usuń
  17. Ach Madziu, zazdroszczę Ci tego nic nierobienia;) I takiego królewskiego śniadania:)

    OdpowiedzUsuń
  18. oohh... zachowam to śniadanie na zimę <3 będzie grzało!
    Ależ Wam zazdroszczę tej wolności, chwili wytchnienia ;) Ja dzisiaj dopiero wróciłam do domu, a od jutra ogarnianie 1listopada i nauka, toootalnie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od jutra też już koniec z takim lenistwem, ale potrzebowałam takiego leniwego dnia, oj potrzebowałam :)

      Usuń
  19. Ojej, jakie piękne zdjęcia! I jaki wspaniały przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. kokilkowe, dyniowe, serowe... kocham!

    OdpowiedzUsuń
  21. Rewelacja! Napisz mi proszę, jaką średnicę mają foremki, zachęciłaś mnie, a ja bym raczej w tortownicy zrobiła. Pozdrawiam :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kokilka ma 12cm średnicy :)

      cieszę się! daj znać jak wyszło :)

      Usuń
  22. Ja, swoje lenistwo zaczynam jutrzejszego popołudnia :D A serniczki są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  23. ja dziś też się leniłam- tak, ze szok!
    buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  24. kurde, muszę w końcu kupić dynię!

    OdpowiedzUsuń