wtorek, 8 października 2013

cytrynowy kuskus z gruszką i serem feta!

Znowu mamy wtorek. I znowu do mojego śniadaniowo/obiadowo/studenckiego pudełeczka wkracza kaszka kuskus! I znowu dzielę się z Wami pomysłem na danie, która z łatwością można przygotować w domu, a zjeść na uczelni, między zajęciami. Gdy tydzień temu pokazywałam Wam przepis na kuskus z groszkiem, jabłkiem i pomidorkami - w komentarzach zaproponowano mi, abym stworzyła na blogu taką regularną akcję, w trakcie której będę Wam podsuwać moje własne pomysły na studenckie posiłki na wynos. Podchwyciłam pomysł! Mam zamiar, co tydzień, w każdy wtorek udowadniać, że student między zajęciami może zjeść coś smacznego i zdrowego jednocześnie. Myślę, że wielu osobom to pomoże. Mam rację?

Połączenie gruszki i sera fety zobaczyłam kilka dni temu u Karoliny. Od razu mi się to połączenie spodobało! Od razu też wiedziałam, że będę musiała sprawdzić, jak smakuje ten duet. Była to, naprawde, jedynie kwestia czasu. I jest, dzisiaj, sprawdzam! U mnie w wersji "sałatkowej". W towarzystwie cytrynowej kaszki kuskus.




CYTRYNOWY KUSKUS Z GRUSZKĄ I SEREM FETA
Przepis (jedna porcja):
6 łyżek kaszki kuskus marki Halina
sok z 1/2 cytryny
1 łyżeczka startej skórki cytryny
1 (średnia) gruszka
1/2 kostki sera feta 
sól, pieprz, tymianek
Kaszkę kuskus wymieszać ze skórką i sokiem z cytryny, zalać wrzątkiem, przykryć i odstawić na bok, na około 10-15 minut. W tym czasie kaszka wsiąknie wodę i odpowiednio zmięknie. Gruszkę umyć, pokroić w kostkę. Tak samo (w kostkę) pokroić również ser feta. Gotową kaszkę kuskus przełożyć na talerz (lub tak, jak ja: do pojemnika na wynos) dodać gruszkę oraz fetę. Całość doprawić solą, pieprzem i tymiankiem. 

38 komentarzy:

  1. Mniam, połączenie bardzo fajne... aczkolwiek ciekawa tutaj jestem tego sera feta...
    Przy okazji zapraszam na konkurs http://basinepichcenie.blox.pl/2013/10/Konkurs-I-walek-silikonowy-czerwony-do-wygrania.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam tytuł i zaczęłam się zastanawiać, czemu do tej pory nie zauważyłam, że kuskus bywa smakowy :D Już zaczęłam sobie wygarniać od nierozgarniętych blondynek, a tu się okazuje, że panna Madzia smaki nadaje sama:)

    OdpowiedzUsuń
  3. musi być pyszne, ciekawe połączenie gruszki, fety i kuskusu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz ja bede musiala wyprobowac tego duetu, moze nawet w takiej wersji :) Zapowiada sie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniaaam!
    Uwielbiam kus kus, choć nie brałam go jeszcze nigdy na uczelnię :O
    Ale podoba mi się to, mmmm:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a on idealnie się do tego nadaje! gdy tak jak dzisiaj jestem poza domem cały dzień to wolę zabrać obiad ze sobą (niż stołować się na mieście) i wtedy bardzo często robię kuskus z różnymi dodatkami :)

      Usuń
  6. Świetne, aromatyczne śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo wow, bardzo wyszukane połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. takie połączenie smaków musiało być niesamowite :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo lubię kuskus, a w wersji cytrynowej musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe połączenie! Przyglądając się wczoraj temu zdjęciu na Twoim profilu zachodziłam w głowę co wymyślisz, a tu proszę - smakowity lunch-box:)

    OdpowiedzUsuń
  11. to pudełeczko i zielone sztućce kojarzą mi się z naszym majowym drugim śniadaniem :) powtórka?

    OdpowiedzUsuń
  12. z takim drugim śniadaniem w torbie można studiować wiecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. aww *,* ja też juz mam gotowe jedzenie na uczelnie :3

    OdpowiedzUsuń
  14. no, taka sałatka baardzo mi się podoba! :D
    i jak posmakowało połączenie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. śmierć kanapkom! Hehe :D
    Czekam na kolejne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oddałabym wszystko za taki przysmak ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zjadłabym taki kuskus, mhhmm! Jestem bardzo ciekawa połączenia fety i gruszek; )

    OdpowiedzUsuń
  18. Uprzedziłaś mnie! Miałam robić coś podobnegoxp

    OdpowiedzUsuń
  19. jupi! ;d jak fajnie że robisz cykl :)

    OdpowiedzUsuń
  20. to nie są tylko studenckie, ale ogólnie uczniowskie posiłki na wynos! chętnie zabiorę taką kaszę ze sobą do szkoły :) ahh już widzę jak wszystkim ślinka leci jak zajadam takie pyszne danie :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Super pomysł :D Chyba każdy student ma dylemat co wziąć na uczelnię. Żeby było smacznie i nie trzeba było podgrzewać :D

    OdpowiedzUsuń
  22. gruszka z serem feta, rozmarzyłam się... :3

    OdpowiedzUsuń
  23. cytrynowy kuskus uwielbiam najbardziej na świecie, zawsze jak go przygotowuję muszę mieć w zasięgu ręki cytrynę :) połączyć go z gruszką i fetą - bardzo ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Muszę spróbować tego połączenia, zarówno w kanapkach jak i sałatce! Bardzo mi się podoba, musiała być przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawe połączenie smakowe, zapowiada się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajny pomysł na te wtorkowe przysmaki studenckie ;) Sama staram się robić jakieś szybkie i fajne dania na uczelnię, aby móc zjeść coś smacznie i zdrowo podczas przerwy ;) Więc jak najbardziej popieram!
    Co do gruszki z fetą - lubię, ale jeszcze bardziej smakuje mi gruszka z serem kozim.... mmmm

    A co do mojego przepisu na zupę brokułową z mango, dodatkowo możesz podsmażyć mango na oliwie i popieprzyć. Też wychodzi na prawdę smacznie :))

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  28. Zrobiłam dzisiaj na uczenię - pyszne i sycące, jutro powtórka :)

    OdpowiedzUsuń