niedziela, 1 września 2013

tarta z kurczakiem, brokułami i pomidorkami!

Nowy miesiąc witam nowym przepisem. Przepisem na pyszną tartę. Chciałabym, aby wrzesień był taki, jak ona. Pełen kolorów. Różnorodny. Zdrowy. Smaczny. I tak, jak ta tarta została zjedzona w towarzystwie ukochanych osób, tak mam nadzieję, że ten miesiąc będzie pełen właśnie takich spotkań. Spotkań przy stole, spotkań przy smacznym jedzeniu, rozmowach i głośnym śmiechu. Smacznej tarty i smacznego września!



PEŁNOZIARNISTA TARTA z kurczakiem, brokułami i pomidorkami
Przepis (trzy porcje):
SPÓD:
160g mąki pszennej pełnoziarnistej
60g jogurtu naturalnego
1 (średnie) jajko
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka oliwy z oliwek (u mnie: czosnkowa)
FARSZ:
400g piersi z kurczaka
1 brokuł
pomidorki koktajlowe
150g jogurtu naturalnego
1 białko jajka
1/2 łyżeczki suszonej cebuli
1 łyżeczka suszonego czosnku
1/2 łyżeczki papryczki chilli
szczypta pieprzu ziołowego
Brokuła umyć, pokroić w kawałki, wrzucić do garnka z wodą i ugotować. Gdy będzie już odpowiednio miękki zdjąć z ognia, odcedzić i odstawić do ostygnięcia. Z podanych składników na spód (czyli: mąka, jogurt naturalny, jajko, proszek do pieczenia, oliwa z oliwek, sól) zagnieść ciasto. Rozwałkować. Jeśli ciasto jest zbyt lepkie należy podsypać je jeszcze dodatkowo mąką. Gotowy okrągły placek ułożyć w formie (u mnie: silikonowa, w innym przypadku należy ją wyłożyć papierem do pieczenia lub nasmarować tłuszczem), widelcem zrobić w nim kilka dziurek na całej powierzchni. Wstawić do piekarnika i piec 15 minut w 200 stopniach. W tym czasie przygotować resztę farszu: pierś z kurczaka opłukać i pokroić w drobną kosteczkę. Wrzucić na rozgrzaną patelnię, doprawić pieprzem, papryczką oraz suszoną cebulką. Gotowe mięso wymieszać z kawałkami brokuła. Pomidorki koktajlowe przekroić na połówki i dorzucić do reszty składników. Białko jajka roztrzepać, dodać jogurt naturalny i czosnek, wymieszać z brokułem, kurczakiem, pomidorkami. Gdy spód tarty będzie już gotowy należy go wyjąć i wyłożyć na niego farsz. Tartę wstawić ponownie do piekarnika i tym razem piec ją przez 20 minut w 180 stopniach. Wyjąć i podawać.

56 komentarzy:

  1. Taką zdrową tartę to ja zawsze ;)
    Kurczak i brokuły- świetne połączenie ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż nabrałam na nią ochoty :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie może przygotujesz ją na dzisiejszy obiad ;-)

      Usuń
  3. i znowu muszę się wprosić do Ciebie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i tym razem może dotrzesz faktycznie? :D

      Usuń
  4. W tej tarcie jest wszystko co lubię. A w takich okolicznościach musiało smakować jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. tarta bez masła? ble :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapewniam, że jest bardzo smaczna i nie jest to tylko moja opinia :) ale oczywiście - każdemu smakuje co innego.

      Usuń
    2. tylko po co wszędzie tak ograniczać to masło?

      Usuń
    3. chciałam, aby ciasto było bardziej "zbite", a nie kruche - a z dodatkiem masła właśnie takie bym uzyskała.

      Usuń
  6. przepis na tartę fantastyczny, takie lubimy, odejmiemy kurczaka, i można robić! :)
    http://to-wlasnie-one.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka kolorowa! Następny przepis który trafia na listę 'do zrobienia', tarta wygląda obłędnie, na pewno zagości niedługo u mnie na stole :)

    OdpowiedzUsuń
  8. tarta wygląda znakomicie, tak też pewnie smakowała :) moc warzyw!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaka kolorowa. Nie jadłam jeszcze wytrawnej, poproszę o kawałek na spróbowanie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaka bogata w składniki ta Twoja tarta! Tak lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. musi być pyszna, chętnie zrobię ją u siebie w domu, zawsze podobają mi się twoje przepisy, ostatnio buszujac po fejsie widziałam konkurs na przepisy dietetyczne na fanpejdżu moja nowa figura,a teraz w sumie pomyślałam,że mogłabyś wziąć udział w takim, dodaje się do aplikacji przepis i zbiera się lajki, my czytelnicy możemy ci pomóc, można wygrać jakieś agd :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli ją przyrządzisz to koniecznie daj znać, jak wyszła! :)
      bardzo dziękuję, miło czytać takie komentarze, zawsze się ogromnie cieszę, gdy to, co robię tutaj na blogu spotyka się z pozytywną opinią innych osób, gdy po prostu podoba się/smakuje innym :)
      i dziękuję też za informację o konkursie, poszukam i chętnie wezmę w nich udział!

      Usuń
    2. i poszłam za Twoją radą, przepis zgłoszony :)

      Usuń
  12. tarta na bogato! ma w dobie wszystko, co lubię najbardziej :) będę musiała takiej spróbować, tym bardziej, że tarty na wytrawnie jeszcze nie robiłam... :)

    OdpowiedzUsuń
  13. mam nadzieję, że ten wrzesień właśnie taki będzie!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda fantastycznie! Nie wpadłam na pomysł aby na śniadanie zrobić tarte :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale tarta nie była na śniadanie! była na obiad, przedwczoraj :)

      Usuń
  15. Od jakiegoś czasu kusi mnie pomysł zrobienia ,,wytrawnej'' tarty i chyba w końcu zrobię przy okazji korzystając z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie się pochwal efektem! :)

      Usuń
  16. muszę wypróbować tę tartę! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaka warzywna ta tarta <3
    Zabieram kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pyszny początek września:) Niech cały będzie taki smakowity:)

    OdpowiedzUsuń
  19. No to upiekłaś tartę, pyszną tartę nawiasem mówiąc<3

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam takie warzywne wariacje <3

    OdpowiedzUsuń
  21. jaka pięknota:) było na słodko, to teraz chyba trzasnę jakąś wytrawną tartę :) zainspirowana :)!

    OdpowiedzUsuń
  22. ostatnio przepis na chlebek, a teraz zobaczyłam tą tartę i po raz kolejny mogę potwierdzić, że zapisuję i robię ją, bo jest genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dla mnie tarta idealna!
    Koniecznie do wypróbowania:))

    OdpowiedzUsuń
  24. Na pewno by (będzie) mi smakowała! :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda super! Ja poproszę kawałek :))

    Pozdrawiam,
    http://ewakuchennie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Wow, jaka piękna tarta! Nie dość, że warzyw dużo, to jeszcze pełnoziarnista.

    OdpowiedzUsuń
  27. Od razu zapisuję przepis! Smakowicie i zdrowo - tak jak lubię :))

    OdpowiedzUsuń
  28. ale pysznie wygląda ta tarta :) mniam!

    OdpowiedzUsuń
  29. zdecydowanie zapisuję do zrobienia! Kocham tarty :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękna, wypasiona, bogata, zdrowa, brokułowa, na pewno przeeeeeeepyszna. Po prostu idealna! Zresztą jak wszystko od Ciebie :) Do zrobienia kooooniecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Tak myślę i myślę.. że taką tartę można by było zrobić z ciasta na pizze:D
    A dodatki dać takie same:D
    Można pokombinować:D
    Ale mimo wszystko tarta z dodatkiem jogurtu wygrywa:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można, no pewnie, tylko wtedy to już będzie pizza, a nie tarta :D ale nadal na pewno baaardzo smaczna!

      Usuń
  32. uwielbiam brokuły tarta super

    OdpowiedzUsuń
  33. Pięknie wygląda :))
    Jak zagniatało się ciasto? Bardzo tego nie lubię i szukam przepisu na szybkie, bezbolesne zagniecenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciasto zganiatało się bardzo szybko i jak dla mnie bez większych "problemów" :) jedynie wałkować trzeba dość delikatnie, bo ciasto (przez to, że mąka jest pełnoziarnista) nie jest zbyt elastyczne.

      Usuń
  34. Wygląda bardzo smakowicie ;) Apetyczne zestawienie składników ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. zrobiłam. pycha, jedynie czego mi brakowało i dodałam to sól do brokuł i kurczaka
    Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyprawy do kwestia indywidualne, jasne! :) ale baardzo się cieszę, że całość się udała i smakowała! :)

      Usuń