sobota, 28 września 2013

SOBOTA ZE SPEEDCOOK'IEM: "szybkie ciasto" ze śliwkami!

Nie ma jesieni bez ciasta ze śliwkami. Nie ma! To już taki jesienny, kulinarny "obowiązek". Co roku otwieramy z mamą nasz (gruby!) zeszyt z przepisami i wertujemy kartki w poszukiwaniu sprawdzonego przepisu na tę pyszną słodkość. Jest, znalazłyśmy! Chyba nie ma prostszego ciasta. Proste składniki, proste wykonanie. Wrzucamy do miski, mieszamy, przekładamy do formy, pieczemy. Po godzinie możemy zaparzyć ulubioną herbatę, możemy usiąść przy stole, możemy zajadać się ciastem! Ostrzegam, znika w jeden dzień. Więc najlepiej od razu upieczcie z podwójnej ilości składników. Bo jestem pewna, że zakochacie się w tym smaku!


 

"SZYBKIE CIASTO" ZE ŚLIWKAMI w cynamonie
/przygotowane w Speedcook'u/
Przepis (jedna keksówka):
Ciasto:
6 łyżek mąki pszennej
6 łyżek cukru
3 jajka
3/4 miękkiej margaryny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Śliwki:
200g śliwek węgierek
1 łyżka cukru
1 łyżka cynamonu
Piekarnik nastawić na 180 stopni. Śliwki przekroić na połówki, wydrążyć pestki. Wrzucić do miski, zasypać cukrem i cynamonem, wymieszać, odstawić na bok. Przygotować ciasto. Do naczynia miksującego wrzucić wszystkie składniki: mąkę pszenną, cukier, jajka, margarynę i proszek do pieczenia. Moc obrotów nastawić na 4, czas na 30 sekund. Wymieszać. Gotowe ciasto przełożyć do miski, dodać 3/4 śliwek i delikatnie wymieszać. Przełożyć do keksówki (u mnie: silikonowa, w innym przypadku należy formę wysmarować tłuszczem, a natępnie obsypać bułką tartą). Na wierzchu ułożyć resztę śliwek (przecięciem do góry). Wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec przez 45 minut, aż do "suchego patyczka". Wyjąć i ostudzić.

47 komentarzy:

  1. Uwielbiam wszystkie ciacha z owocami... śliwkami również : Twoje to bardzo smaczna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciacho z owocami to najlepsza metoda na zaspokojenie głoda cukierniczego-są cuudowne :)
    oo.. ładny kształt po przekrojeniu ci wyszedł ;)
    Musi być mega soczyste, mniam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. tak patrzę na to ciasto i trudno oderwać wzrok, na sam widok robię się głodna i mam ochotę na kawałek do kawki ;)
    w tym cieście nie można się nie zakochać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie zapraszam na kawałek! :)

      Usuń
  4. Madziu... u mnie dzisiaj nie będzie wpisu ze śliwkami, chociaż sernik śliwkowy właśnie siedzi w piekarniku... :D czyżby telepatia? :*
    megaapetyczne te Twoje wypieki! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwielbiam, uwielbiam! uwielbiam to! :*

      Usuń
  5. No nie - a to spaślak z tego zeszytu! Ale to chyba dobrze w sumie...;D

    A na ciacho bym wpadła ojj wpadłabym!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tyle w nim przepisów, na słodkości szczególnie to mu się "przytyło" od nadmiaru cukru! :D haha, ale racja - w jego przypadku to akurat baaaardzo dobrze :D wpadaj na ciacho, wpadaj! :)

      Usuń
  6. Moja mama ostatnio zrobiła drożdżowe ze śliwkami - hm smak to czysta poezja.
    Zgodzę się, nie ma jesieni bez ciasta ze śliwkami, a na Twoje bym się z chęcią skusiła! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie robiłam ciasta ze śliwkami w tym roku, co za błąd! Niemniej to klasyka jesiennego gatunku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jak najszybciej musisz to nadrobić! albo wpaść do mnie na kawałek :)

      Usuń
    2. ja chcę wpaść na kawałek, ja! jak cudownie ono wygląda, no nie mogę *.*
      nominowałam Cię do LB :)

      Usuń
  8. Masz rację, nie ma jesieni bez tego ciasta ;D Jakie wymiary ma twoja keksówka?

    OdpowiedzUsuń
  9. Aaaa, ile tam w tym cieście tych pysznych śliwek jest<33

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo chętnie zrobię jutro rodzince : )

    OdpowiedzUsuń
  11. kocham ciasta ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. moja mama też ostatnio robiła ze śliwkami :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Pycha pycha pycha, sezon na śliwki mógłby trwać wiecznie <3

    OdpowiedzUsuń
  14. O Mój Boże. Więcej śliwek niż ciasta <3
    A za mną chodzi ciasto mojej babci. Ze śliwkami i kratką posypaną grubym cukrem...kurczę. A nie znam przepisu :(

    OdpowiedzUsuń
  15. ale napakowane śliwkami! wpraszam się :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Szybkie, a jak wygląda...przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie też nie ma jesieni bez ciasta ze śliwkami! Twoje wygląda fantastycznie, duuuużo śliwek, aż mi ślinka pociekła:)

    OdpowiedzUsuń
  18. dziś robię szarlotę, ale przepis od razu zapisuję! :)))

    OdpowiedzUsuń
  19. do takiego pyszmego ciasta brakuje mi tylko kruszonki i całe dzieciństwo mi się wtedy przypomina :) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  20. widzę że ekstra śliwkowe ciasto :) wygląda super

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciasto ze śliwkami, uwielbiam ! :) Został może jeszcze jakiś kawałeczek ? ;>

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne ciasto. Zaraz się skończą śliwki, a ja w tym roku tak jakoś rzadko po nie sięgam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie szybko musisz to nadrobić! :)

      Usuń
  23. O jacie, mam tyle śliwek i już wiem co z nimi zrobię! Widać, że mokre, dużo śliwek, mmm uwielbiam takie! :) Tylko zrobię od razu większą porcję:D

    OdpowiedzUsuń
  24. ciasto ze śliwkami to jest coś co muszę zrobić w tym tygodniu :) jest plan :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Na jaką keksówkę to proporcje? Chyba się skuszę i zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. keksówka ma wymiary 20x8x7 :) polecam!

      Usuń
    2. Jestem na wyjeździe i mam tylko 35x10, myślę, że jak zrobię podwójną porcje, to będzie ok? Narobiłaś smaka na to ciacho :)

      Usuń
    3. hm myślę, że tak :) najwyżej może daj mniej śliwek, żeby nie było tak za ciężko i ciasto ładnie wyrosło :)

      Usuń
    4. Jutro będę próbować :) dzięki za szybka odpowiedz! :)

      Usuń
  26. właśnie je piecze i już super wygląda w tym piekarnikuPS:nie miałam margaryny więc dałam zwykłe masło. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super!:)) daj znać jak wrażenia smakowe, koniecznie!:))

      Usuń
  27. właśnie je piecze i już super wygląda w tym piekarnikuPS:nie miałam margaryny więc dałam zwykłe masło. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. No właśnie, szybkie ciasta są najlepsze!!

    OdpowiedzUsuń
  29. zrobiłam ciasto wg Twojego przepisu i niestety nie wyszło :-( daje sobie ostatnią szansę jak kolejne nie wyjdzie to znaczy, że nie powinnam piec ciast a moje marzenia o zastaniu cukiernikiem legną w gruzach....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej, nie poddawaj sie! A co sie stało z ciastem? :(

      Usuń