sobota, 14 września 2013

SOBOTA ZE SPEEDCOOK'iem: cynamonowe drożdżówki z jabłkami na podbój Warszawy!

Kochani, no to jadę! Komu w drogę, temu czas! Ci, którzy śledzą mojego bloga na facebook'u (jeśli jeszcze tego nie robisz koniecznie to nadrób, klik, klik!) wiedzą, gdzie jadę i wiedzą, po co tam jadę. Jadę spełniać marzenia, jadę przeżyć (mam nadzieję!) jedną z lepszych przygód mojego życia. Warszawo, nadchodzę!

Zanim jednak pojadę, "komu w drogę, temu ... drożdżówki!". Cynamonowe. Z jabłkowym wnętrzem. Pachnące, mięciutkie, idealne na podróż, choć nie tylko. Idealne na śniadanie, na to pierwsze i na to drugie. Na deser albo na podwieczorek. Na kolację. Albo po prostu wtedy, kiedy ma się akurat na nie ochotę. Do herbaty, do kawy, do kakao, czy też gorącego mleka (mój faworyt!). Upieczcie je, a na pewno nie pożałujecie! Obiecuję! Chyba, że się skończą. Bo gdy znika ostatnia drożdżówka wtedy nie sposób nie poczuć smutku.



CYNAMONOWE DROŻDŻÓWKI Z MUSEM JABŁKOWYM
(przygotowane w Speecook'u)
Przepis (sześć drożdżówek):
150g mąki pszennej pełnoziarnistej
100g mąki pszennej (zwykłej)
20g masła
30g cukru trzcinowego
10g syropu cynamonowego
50ml mleka
50ml wody
1 jajko
20g świeżych drożdży
2 łyżeczki cynamonu
1/4 łyżeczki soli
+mus jabłkowy z cynamonem (do wypełnienia), mąka (do podsypania)
Do miksującego naczynia wrzucić wszystkie składniki na ciasto: mąkę pszenną zwykłą, mąkę pszenną pełnoziarnistą, masło, cukier, syrop cynamonowy, mleko, wodę, jajko, drożdże, cynamon i sól. Obroty nastawić na 10C, czas na 2 minuty. Wymieszać. Ciasto wyjąć na stolnicę (podsypaną wcześniej mąką), zagnieść i odstawić do wyrośnięcia na około 20-30 minut. Po upływie czasu podzielić ciasto na sześć części. Z każdej z nich uformować kulkę, spłaszczyć, nałożyć mus jabłkowy i zlepić bułeczkę. Gotowe bułeczki ułożyć (zlepionym miejscem do dołu) na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez 20-30minut w 180 stopniach. Ostudzone drożdżówki posypać cukrem pudrem.


Tak więc zostawiam Was z przepisem na pyszne drożdżówki, równocześnie zapraszam do oglądnięcia jutrzejszego porannego programu "Dzień Dobry Tvn" (jeśli chcecie zobaczyć, jak do Was macham!) i oczywiście proszę o trzymanie kciuków! "Niech się dzieje, co chce!", o tak!

45 komentarzy:

  1. zajadaj się drożdżówką i zbieraj jeszcze większe pokłady pozytywnej energii na jutrzejszy dzień!
    życzę powodzenia, będę mocno trzymała kciuki i razem z rodzinką podziwiała na szklanym ekranie!:*

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszności! uwielbiam takie drożdżówki!
    trzymam kciuki za jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana, już się nie mogę doczekać jutrzejszego programu! Jestem podekscytowana razem z Tobą! :)
    Wyobrażam sobie zapach tych bułeczek. Muszą być fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale śliczne drożdżówki :)
    Trzymam kciuki i na pewno będe oglądać!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. z jabłuszkami i cynamonem - przecież to ulubiony klasyk !! są genialne :)
    udanego wyjazdu ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają trochę jak pączki! Ale musiały być przepyszne :) albo.. będą!

    Zdobywaj Warszawę, czekam na relację :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi też one przypominają pączki! :D ale smakują zupełnie nie jak pączki :D

      dziękuję, relacja będzie, na pewno! :*

      Usuń
  7. Nadrobiłam zaległości. Będziesz gotować w DDTVN? Wow, gratuluję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to nagroda za konkurs :) Bardzo dziękuję! :)

      Usuń
  8. narobiłaś smaka! jeszcze jabłko i cynamon to moje najukochańsze połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przypominają mi pączki, a tu taka niespodzianka - drożdżówki! ; )

    OdpowiedzUsuń
  10. nie mogę się oprzeć takim słodkościom ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. duuuuuży sukces, aż żałuję, że nie mam telewizora (pierwszy raz chyba)! ale mogę podejść pod studio bo mam blisko, co Ty na to, z jakimś transparentem na przykład :D gratuluję :* drożdżówki cudo oczywiście, jak coś takiego zaserwujesz jutro to nie będziesz miała sobie równych

    OdpowiedzUsuń
  12. ooo, transparent, to by było coś! :D haha, dziękuuuuję :* jutro będzie bardziej klasycznie jednak i śniadaniowo chociaż piekarnik pójdzie w ruch :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję i zazdroszczę takiej przygody! :)
    Takie drożdżówki z chęcią bym porwała i zjadła.

    OdpowiedzUsuń
  14. jeśli nie zapomnę to na pewno obejrzę, powodzenia! :**
    Pyszne drożdżówki, podrzuciłabys mi jedną ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. ale pyszne! :) idealne na umilenie jesiennych dni ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Magdo,niech Ci się tam dobrze gotuje przed kamerą:)włączę jutro rano.na pewno.
    btw.o dziwo,lubię ten poranny program;p

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeurocze są. Muszą być pyszne!!
    Ale fajnie masz z tą Warszawą, trzymam kciuki, ugotuj im tam jakieś super jedzenie; D; *

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja z jabłkami mam dziś szarlotkę:)Twoje drożdżówki wyglądają przepysznie:) Zapraszam do mnie i mojej siostry na szczyptę soli:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Koniecznie muszę zrobić, wyglądają cudownie. Trzymam kciuki!:)

    OdpowiedzUsuń
  20. wyglądają jak pączusie! <3
    powodzenia! podbij Warszawę kulinarnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wyglądają rewelacyjnie, aż ślinka cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. pyszności! czasem lubię piec coś nowego, musze to wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Magdo, gratuluję telewizyjnego występu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. aaa tak mi się wydawało właśnie, że to Ty ;) gratuluję występu, super wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  25. o jaaa ! wspaniale ! :) jak wrażenia? w jakim hotelu mieszkałaś?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hotel Mercure, na ul.Kruczej :)
      było wspaniale, nadal jestem w szoku, ale to przygoda życia! :)) podsumuję to tak: marzenia się spełniają! :))

      Usuń
  26. Bułeczki cudo-cudowne! Jak i Twój występ!
    Jesteś niezwykle uroczą i śliczną dziewczyną i wcale, ani to wcale nie było widać, że to Twój pierwszy raz przed kamerami!! Byłaś wspaniała i zapewne podbiłaś kubki smakowe prowadzących i Ani Starmach swoją owsianką. Jestem tego pewna, bo moje podbijasz z każdym nowym przepisem! :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ślicznie Ci dziękuję za tyle ciepłych słów! dziękuję za wsparcie, kciuki i gratulacje! :* :*

      Usuń
  27. Gratuluję:)! Świetnie Ci poszło :)!!! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Madzia, Ty mnie tu nie bajeruj bułeCkami...tylko....super!!! gratuluję raz jeszcze, należało Ci się ;D i wiesz co jeszcze...fajnie wypadłaś, nie jak jakaś zadufana "dupna" blogerka, jak to często bywa, z klasą!! I śmiać mi się chciało troszkę z Ani...bo chyba ją przyćmiłaś...ona tak skakała, beblała...a Ty na lajcie...i nie kokietuję, tak mój mąż uważa ;D A przecaaaaa ŁON się nie zna;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaa, DZIĘKUJĘ! z całego serca ogromne dziękuję! :) kochana, Tobie, Twojemu mężowi! to dla mnie wielka radość czytać takie komentarze, takie ciepłe słowa! pozdrowienia i uściski dla Was! :)

      Usuń
  29. Wyglądają znakomicie!:) Z każdym dniem uświadamiam sobie, że tylu rzeczy jeszcze nie próbowałam! Z chęcią bym się poczęstowała:)
    Pozdrawiam i zapraszam
    http://onthesundirection.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń