czwartek, 19 września 2013

różane ciast(k)o owsiane z pistacjami!

Dzisiaj myśli wyjątkowo w szarych odcieniach, bo to taki sądny dzień, bo to właśnie dzisiaj, bo stres, bo egzamin poprawkowy, bo co jeśli się jednak nie uda. Więc żeby spojrzeć na świat w nieco bardziej pozytywnych barwach, niczym przez "różowe okulary" - róż(ow)ane śniadanie. Pieczone jeszcze wczoraj, na tak zwane odstresowanie, gdzieś pomiędzy notatkami, jedną regułką, a drugą. Jedno dla mnie. Drugie dla mamy. Bo obie nie możemy się dzisiaj stresować. Obie różowo zaczynamy dzień! A Wy kciuki trzymajcie!


  


RÓŻANE CIAST(K)O OWSIANE z surowymi pistacjami
Przepis (dwie porcje):
70g płatków owsianych
30g mąki pszennej pełnoziarnistej
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
100g jogurtu naturalnego
2 łyżki konfitury z płatków róż
20g miękkiego masła
szczypta soli
2 (małe) jajka
garść pistacji surowych łuskanych Skworcu
Piekarnik nastawić na 180 stopni (termoobieg). Jajka ubić za pomocą miksera. Dodać płatki owsiane, mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, jogurt naturalny, kofiturę, miękkie masło, sól i ponownie zmiksować. Pistacje posiekać na mniejsze kawałki. Gotową masę przelać do dwóch kokilek. Posypać pistacjami. Wstawić do piekarnika i piec przez około 20-25 minut. Gotowe ciast(k)a ostudzić i podawać.

50 komentarzy:

  1. szkoda, że to drugie to nie dla mnie:(
    będę bardzo mocno zaciskała, powodzenia:* a jutro proszę o mocne trzymanie za mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymam już od dzisiaj! kciuki serio pomagają :*

      Usuń
  2. świetne ciacho, chętnie upiekę takie dla siebie i mamy :) miło rozpoczęłaś ten dzień, więc cała reszta będzie równie przyjemna :* trzymam bardzo mocno za ciebie kciuki! powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie ciacho przed poprawką? Rewelacja! Miałam na studiach tylko jedną (farciarz ze mnie;) ), ale pamiętam ten stres i tę głupią gonitwę myśli "a co jeśli się nie..." EEEE TAAAAM!

    Zdolne osoby miewają poprawki, ale zawsze je zdają. Z Tobą będzie identycznie, zobaczysz, że strachy.. na lachy!
    Ściskam i wysyłam wir dobrych myśli, czystego umysłu życząc:*

    OdpowiedzUsuń
  4. Kciuki trzymane! Z takim śniadaniem wszystko się musi udać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzymam kciuki oczywiście i oby droga do egzaminu różami była usłana;)

    OdpowiedzUsuń
  6. te pistacje wyglądają jak szczypiorek :D trzymam oczywiście kciuki, bardzo bardzo mocno! śniadanie zachwycające :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mocno trzymam kciuki! Ale spokojnie, po takim śniadaniu ze wszystkim świetnie sobie poradzisz! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie podobnie było wczoraj..a dziś,już z usmiechem upijam łyk mlecznej kawy pałaszując śniadanie:)
    i Tobie się uda!na pewno:)

    podziwiam chęć na śniadanie lub cokolwiek przed stresującym zdarzeniem;)ja nigdy nie mogę nic przełknąć.

    pozdrowienia!
    m.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja bez śniadania nie funkcjonuję :D

      Usuń
  9. Fajne ciastko:) Powodzenia na egzaminie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. konfitura z płatków róży... *___* umarłam <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Śniadanko pyszniutkie :)) Trzymam kciuki, żeby wszystko poszło jak najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Trzymam kciuki! Uda się na pewno:) Zwłaszcza po takim śniadaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Trzymam kciuki!!! będzie dobrze! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. powodzenia! :) po zjedzeniu takiego różanego ciastka, egzamin pójdzie jak z płatka! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. takie ciacho musi, ale to musi dać kopa, żeby Ci dobrze poszło :) trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Trzymam kciuki, ale na pewno będzie dobrze!
    Co do tych pyszności tutaj, powiem tylko tyle: uwielbiam!<3

    OdpowiedzUsuń
  17. rozumiem, że trzecie, którego nie ma na zdjęciu jest dla mnie już spakowane :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Trzymam kciuki ! Na pewno sobie poradzisz, bo kto jak nie ty ;)
    A Twój śniadaniowy wypiek wygląda pysznie, mama ma z Tobą jak w raju :)

    OdpowiedzUsuń
  19. trzymam za Was kciuki i zazdroszczę tego śniadania! *__*

    OdpowiedzUsuń
  20. Mmmm... Pychotka ;)
    Powodzonka!

    OdpowiedzUsuń
  21. Powodzenia!
    Najbardziej lubię piec dla kogoś, a dla mamy chyba w szczególności. :) Pistacje idealnie tutaj pasują!

    OdpowiedzUsuń
  22. Trzymam kciuki ;) przepis zdecydowanie do wypróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Tylko dwie porcje? :(
    Mam nadzieję, że było dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale pychotka!

    Jestem pewna, że było dobrze! :*

    OdpowiedzUsuń
  25. ZDAŁAM ZDAŁAM ZDAŁAM !!! dziękuję za kciuki ! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było opcji, żebyś nie zdała! Gratuluję :)
      Takie ciasto musiało dać Ci pozytywnego kopa energii od rana :D

      Usuń
    2. z takim śniadaniem to w ogóle niedziwne! gratulacje :>

      Usuń
  26. chciałam napisać, że trzymam, a tu już, ze zdałaś! :D Gratuluję! :*
    Po takim śniadaniu wszystko poszło jak z płatka (różanego?:D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i poszło jak z płatka, poszło! :D dziękuję! :*

      Usuń
  27. muszę poczekać aż dorobię się takiej konfitury i biorę się za pieczenie! :)
    a poza tym to chcę takie kokilki! Nigdzie ich u siebie nie widzę..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znalazłam je w black red white (brw) :))

      Usuń
  28. powodzenia, na pewno Ci się uda :)
    Pychota <3

    OdpowiedzUsuń
  29. Jakoś mnie specjalnie nie zdziwiło, że zdałaś ;)
    A już szczególnie po takim śniadaniu z mamą :)
    Cudeńka z tych śniadaniowych ciast!

    OdpowiedzUsuń
  30. O rety ! Mogę wpaść na takie ciastko ? :)
    Gratulacje ! Teraz trzeba to uczcić ! :D :*

    OdpowiedzUsuń
  31. Wygląda po prostu wspaniale! :) Ale bym zjadła!
    Trzymam kciuki, na pewno zdane ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Huhu! This is absolutely "my" breakfast :))
    Will try your recipe! thank you :)

    OdpowiedzUsuń