wtorek, 3 września 2013

parfait wiśniowo-kakaowy!

Propozycja szybkiego śniadania, bądź też zdrowego deseru. Smak, kolory i porządna dawka energii. Trochę już w jesiennych kakaowych klimatach, trochę jeszcze letnio i wakacyjnie, bo wiśniowo. Swoją drogą duet wiśnia/kakao to jeden z tych, które stały się już chyba klasyką smakującą prawie każdemu. Piszę "prawie", bo w końcu zawsze zdarzają się wyjątki. Jednak z wyjątkami jest tak, że zazwyczaj potwierdzają one regułę. 



PARFAIT WIŚNIOWO-KAKAOWY
Przepis (jedna porcja):
4 łyżki płatków orkiszowych Skworcu
250g jogurtu naturalnego
2 łyżki twarożku naturalnego
1 łyżeczka (gorzkiego) kakao
100ml kompotu wiśniowego
Płatki orkiszowe wsypać na dno wysokiej szklanki, zalać 50ml kompotu wiśniowego. Twarożek naturalny wymieszać z kakao i nałożyć na płatki orkiszowe. Na kakaowy twarożek wyłożyć jogurt naturalny, a na samym końcu wlać resztę kompotu wiśniowego. Schłodzić w lodówce przez kilkanaście minut. Podawać.

55 komentarzy:

  1. ja jestem troche wyjatkiem, bo wisnia to nie moj ulubiony smak, choc Twoja propozycja wyglada apetycznie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda na prawdę jak deser z jakieś restauracji :) tylko nie mam kompotu... hmmm, a może i jakiś sok by się sprawdził, choć to chyba nie to samo co domowy kompocik :)
    fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sok też by się pewnie sprawdził, ale to już zmieniłoby smak, bo dokładnie - nie ma to jak domowy kompot :)

      Usuń
  3. wiśnia kakao dobre :) a jak ślicznie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na szybkie śniadanie ;) Uwielbiam wiśnie <3

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszności, i ta wiśnia:) mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie wybiorę go jako deser :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę dorwać płatki orkiszowe! ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. Chociaż często jestem tym potwierdzającym regułę wyjątkiem, tak połączenie kakao i wiśni zdecydowanie leży w moim raju smaków, więc wyjątki zostawię komuś innemu;)

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda znakomicie, jak deser, faktycznie :)!

    OdpowiedzUsuń
  10. rewelacja! :) pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Owsianka z figami z wczorajszego wpisu zrobiona i wyszła przepyszna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo, super, bardzo się cieszę! :))

      Usuń
  12. O mamo, mamo! Jakie to cudne jest! Wiśnia kakao- <3

    ps. Nominowałam Cię do napisania "20 faktów o mnie"; *

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo ciekawy i niesamowicie wyglądający deser

    OdpowiedzUsuń
  14. mi się zdecydowanie podoba to połączenie <3

    OdpowiedzUsuń
  15. O kurka jak to bosko wygląda!!!! <3 Jutro już wiem co zjem na śniadanko :-D

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do udziału w konkursie na moim blogu! Liczba zgłoszeń jest malutka, czasu już niedużo, zatem szansa na zgarnięcie zestawu kosmetyków ogromna :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie daj znać jeśli rzeczywiście się zdecydujesz na takie śniadanie! :)

      Usuń
  16. Zdecydowanie moje smaki :) Piękny deser na śniadanie, ale jak najbardziej pożywny i zdrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. No jak deser :) Zdecydowanie są to smaki mojej mamy ;)
    Świeżych, surowych wiśni nie lubię, ale po przeróbce ok! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie wygląda! Wiśnia i czekolada <3

    OdpowiedzUsuń
  19. oooo na taki parafait to bym się skusiła! tym bardziej, że wiśniowo-kakaowy *__*

    OdpowiedzUsuń
  20. Połączenie wiśnia-kakao jest idealne, to fakt.
    Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. wygląda świetnie i na pewno tak samo smakuje :) uwielbiam wiśnie!

    OdpowiedzUsuń
  22. Samej wiśni nie lubię, ale w połączeniu z czekoladą bardzo mi smakuje. I zazwyczaj tak jest, że wyjątki są po to, żeby potwierdzić regułę :)
    Świetny ten deser - szybki i zdrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Oo rrrrrajuu! Orkiszowe (kamieniste) dno, kakaowo-twarożkowy piasek, wiśniowe morze i jogurtowa wyspa!!! Chcę Madziu, chcę! :D :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uuuuuuuuuuuwielbiam Cię za te skojarzenia/komentarze! :D

      Usuń
    2. :) :) :) :) A ja Cię za te pyszności! :) :*

      Usuń
  24. O mamo, cudowny ten deser! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. nie przepadam za wiśniami, ale wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Już sam kolor tego parafait stawia na nogi:)

    OdpowiedzUsuń
  27. To ja zaryzykuję :i śniadanie i podwieczorek ten sam. Bo przyjemności w połączeniu ze zdrowiem nigdy dość:)

    OdpowiedzUsuń
  28. No to niezłą dawkę energi miałaś :)
    idealne śniadanie *_*

    OdpowiedzUsuń
  29. mmmm... napiłabym się kompotu wiśniowego :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Takie śniadanie nigdy się nie znudzi...:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ale narobiłaś mi ochoty na takie cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Mniam, co za pycha, to ja proponuję na śniadanie i potem powtórkę, po południu, na deser :-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Madzia, czy Ty wiesz jak obłędnie wyglądają zdjęcia???:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, to miłe, jeśli Ci się one podobają!! :)

      Usuń
  34. ooo jejku :):) ale to musiało być pyszne ! Pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  35. kochana! w śniadaniach biegła nie jestem- ale prosze o pomoc! chciałam zrobić chłopakowi fajne śniadanko, zakupiłam kokilki, może jakiś serniczek na ciepło? prosiłabym o jakieś pomysły <3 bo mi nic do głowy nie wchodzi! :|

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czekoladowy serniczek z gorącymi malinami? suflet z kaszy manny? crumble? :)

      Usuń
    2. serniczek z gorącymi malinami *.* a robiłas już? bo byś mi mogła jakieś proporcje podać- a malinki mam bo będę na wsi u dziadków!! <3

      Usuń
    3. bosh <33 w piatek próbuję na sobie, a w sobotę rano robię dla niego!
      oczywiscie jak wyjdzie pojawi się przepis na moim blogu- z adnotacją od kogo go mam! :)
      dzięki kochana!

      Usuń
    4. nie ma sprawy! cieszę się i czekam na relację w takim razie! :))

      Usuń
  36. Wow, wspaniały deserek i ile pysznych warstw! Świetny pomysł! :))

    OdpowiedzUsuń