poniedziałek, 2 września 2013

owsianka, wanilia, figi i miód!

Pierwszy dzień szkoły. Doskonale to pamiętam. Doskonale pamiętam, jak to jest ubrać granatową spódniczkę, białą koszulę i rozpocząć nowy rok szkolny. Mieć nowe zeszyty i piórnik, a w nim kolorowe długopisy. Mieć plany i wysokie ambicje, aby wykorzystać te dziesięć miesięcy w szkolnej ławce jak najlepiej. To już kolejny rok, kiedy pamiętam, ale już mnie to nie dotyczy. Mimo wszystko nadal mam sentyment do tego dnia. I wydaje mi się, że zawsze mieć go będę. Tym bardziej, że wrzesień nie przestał być miesiącem "planów i ambicji". Może nie dotyczą one już uzyskania wysokiej oceny z matematyki, czy wzięcia udziału w olimpiadzie z geografii, ale są. Zaczynam swój osobisty nowy rok jużnieszkolny. A wszystkim uczniom życzę wszystkiego, co najlepsze! Motywacji i sukcesów w szkole! Dobrych ocen i długich przerw!

A nowy rok szkolny (czy też całkowicie nieszkolny) najlepiej jest zacząć od pożywnego śniadania! W taki dzień nie można zapomnieć o tym pierwszym w ciągu dnia, najważniejszym posiłku, nie można wyjść z domu z pustym żołądkiem, szczególnie jeśli jest się uczniem i ma się przed sobą całodzienne dźwiganie ciężkiego tornistra z podręcznikami, odpowiadanie, pisanie sprawdzianów, bieganie po korytarzu w trakcie przerw, stanie w dłuuuugiej kolejce do szkolnego sklepiku, a po powrocie do domu odrabianie zadań domowych.

  


OWSIANKA WANILIOWA ZE ŚWIEŻĄ FIGĄ I MIODEM
Przepis (jedna porcja):
50g płatków owsianych
1 szklanka mleka
1 łyżeczka startej skórki z cytryny
ziarenka z 1/2 laski wanilii
2 świeże figi
2 łyżki (płynnego) miodu
Płatki owsiane zalać mlekiem, dodać ziarenka z połówki laski wanilii, startą skórkę z cytryny i zagotować. Gdy owsianka zacznie się już gotować zmniejszyć ogień i trzymać na nim, co jakiś czas mieszając, aż do zgęstnienia - czyli około 5-7 minut. Gotową owsiankę przełożyć do miseczki. Figi opłukać, osuszyć, pokroić w cienkie plasterki i ułożyć na owsiance, następnie polać całość miodem. Podawać.


63 komentarze:

  1. Wspaniale podane <3
    Na pierwszy dzień takie śniadanko to świetna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pierwszym zdjęciu to myślałam, że te figi to karmelizowane :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślałam o tym, ale ostatecznie tylko je polałam miodem :)

      Usuń
  3. pamiętam i ja.najczęściej,jednak nie był to najprzyjemniejszy czas;)no,może oprócz szkoły średniej,którą naprawdę pozytywnie wspominam.
    teraz wrzesień kojarzy mi się wyłącznie z wolnymi chwilami w miękkim słońcu,koralową jarzębina,zapachem jabłek..i powoli zaczynam czuć oddech nowego semestru na uczelni.

    Twoja owsianka z figami bardzo mnie intryguje.muszę zaopatrzyć się w te urokliwe owoce:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Te figi wyglądają tak apetycznie! Zrób mi taką owsiankę jutro! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma sprawy! o której jutro u mnie będziesz? :D

      Usuń
  5. O tak, takie pożywne śniadanko jest idealne i nie można o nim zapominać!
    Pycha owsianka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niech mi ktoś zrobi takie cudo<3
    A fig jeszcze nigdzie nie widziałam...

    OdpowiedzUsuń
  7. cudnie wygląda ta owsianka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. z taka owsianka to bysmy chetnie zaczynaly dzien, gesta, najlepsza! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialna! Najpiękniejsza jaką widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. śniadanie pyszne:) ale nowy rok mnie przeraża, moje córki są w 3 klasie, młodsza czeka na miejsce w przedszkolu...plecaki ważą po 10 kilo, ufff, śniadanie musi być mega pożywne;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. początki zawsze są trudne, ale trzymam kciuki za Ciebie i dziewczynki! :)

      Usuń
  11. Apetycznie wygląda! I ta figa oblana miodem...cudo! Muszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam! figi i miód to zgrany i smaczny duet :)

      Usuń
  12. uwielbiam owsianki, a ta wygląda apetycznie :) tylko ja nie lubię miodu, ale to nic i tak spróbuje w wersji bez miodu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można zrobić bez miodu albo zastąpić go na przykład syropem klonowym :)

      Usuń
  13. poluję na figę, ale nie mogę u siebie dostać :(
    u Ciebie pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  14. Nominowałam Cię do zabawy "20 faktów o mnie" :)
    Zapraszam :)

    Z tą figą wygląda bajecznie <3

    OdpowiedzUsuń
  15. fiiiigiii ! koniecznie muszę je znaleźć:) a owsianka wygląda kusząco<3

    OdpowiedzUsuń
  16. Gdzie można kupić świeże figi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szukaj na targu lub w osiedlowych warzywniakach :) poza tym w większych sklepach takich jak Lidl (ja swoje właśnie tam kupiłam), Biedronka, Netto, Carrefour. sezon na nie dopiero się zaczyna, ale już niedługo powinny być raczej wszędzie dostępne :)

      Usuń
  17. Bo owsianka wymiata ;D Ja właśnie będąc w Lidlu chciałam kupić, ale nie umiałam wybrać, jak powinna wyglądać dobra do spożycia figa, a one tak dziwnie wyglądały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobra, dojrzała figa powinna być mocno fioletowa, podatna na dotyk - delikatna i miękka :)

      Usuń
  18. To jedna z najładniejszych owsianek z tej akcji, łącznie z eleganckim talerzem:) Wrzesień nie dotyczy mnie już piąty albo szósty rok, więc mgliście pamiętam szkolną ławkę:p

    OdpowiedzUsuń
  19. twoja owsianka z pewnością była pyszna, do tego pięknie wygląda! a figi muszę kupić i spróbować tak z miodziem :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak wracałam z rozpoczęcia roku, zobaczyłam na Lidlu reklamę fig i od razu zobaczyłam je w identycznej kompozycji! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. ile słodyczy w jednej miseczce! Już ją pokochałam :))
    muszę kupić figi na spróbowanie!

    OdpowiedzUsuń
  22. pyyyyycha :D



    http://jedenzlepszych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Oj tak przyda się takie pożywne śniadanko wszystkim uczniom ;) Na lepszy humor. Też to dobrze pamiętam ale cieszę się, że już nie muszę zakładać marynarki i pędzić na rozpoczęcie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale te figi przeslicznie wygladaja na owsiance :)

    OdpowiedzUsuń
  25. szczerze to nigdy nie jadłam fig! a te u Ciebie tak kuuuszą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie spróbuj przy najbliższej okazji :)

      Usuń
  26. Jeeeeeju jak to pięknie wygląda. Ta miseczka! Szlachetne, ekstrawaganckie figi, elegancka miseczka i wyrafinowana, skromnie ukrywająca się pod wyraźnym i dominującym obliczem fig owsianka.
    Tak literacko mi wyszedł ten komentarz ;) Przygotowuję się do opisów z j. polskiego ;) ;)
    Dziękuję (jako uczennica) za życzenia, miło takie czytać :)
    Dotąd myślałam o tym dniu jako o przymusie, na pozór jeszcze wolnym, ale psychicznie dołującym dniu rozpoczynającym rok szkolny. O tym, jak długo szukałam spódnicy, za którą długość nie skarciłaby mnie wychowawczyni. A teraz, gdy czytam, że ty już to tylko wspominasz z sentymentem, postanawiam cieszyć się tą chwilą. Nowy rok! Nowe wyzwania! Będzie super! :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. literacko i bardzo ładnie! jeśli o mnie chodzi - możesz ćwiczyć "na mnie" i zawsze zostawiać takie komentarze, miło się takie czyta, bardzo miło! :)

      cieszę się, że poniekąd dzięki mnie spojrzysz na ten dzień nieco inaczej, pozywtynie! z perspektywy czasu właśnie tak on wygląda :) tęskni się do niego!

      Usuń
  27. Twoje owsianki są zawsze wyjątkowe:)

    OdpowiedzUsuń
  28. jam się wyłamała z owsianką, ale tę figę to bym ukradła :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jak ja chciałabym mieć taką miseczkę/talerzyk:D

    OdpowiedzUsuń
  30. Świeża figa bardzo kusząca :-) Zastanawiałam się czy dzisiaj zjeść owsiankę, ale ostatecznie zrezygnowałam i przyrządziłam sobie coś innego. A tu proszę, taka akcja ;-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jest owsianka, jest impreza :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Figi! Ale narobiłaś mi ochoty!

    OdpowiedzUsuń
  33. Owsianka prezentuje się bombowo :D
    Szkoła w sumie nie jest aż taka zła, teraz nawet się troszkę cieszę, że znowu spotkam kolegów i koleżanki z klasy :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Zrobisz mi taką owsiankę 1 października? :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Śniadanie idealne <3 ! Wygląda niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Pożywne śniadanie przed ciężkim dniem to podstawa :D
    Poproszę jutro taką owsiankę, bo mam aż 8 godzin :<

    OdpowiedzUsuń
  37. już na kilku blogach kuszą mnie figami , czas w końcu ich spróbować.
    Takie śniadanie chętnie bym zjadła , szczególnie że znajduje się w nim moja ukochana wanilia ! :)
    a tekst , który napisałaś jeszcze bardziej wprowadził mnie w nastrój szkolny :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Z miodkiem <3 Cudnie wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
  39. nigdy nie jadłam fig, teraz będę miała szansę spróbować. ten miód :333

    OdpowiedzUsuń
  40. Już chyba z miesiąc nie jadłam owsianki... Zdecydowanie za długo!

    OdpowiedzUsuń
  41. Kurczę nie jadłam jeszcze owsianki z figami:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Oto moje jutrzejsze śniadanie:) akurat mam wszystkie składniki w szafce, więc rano będzie uczta :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie daj znać, jak wyszła! :)

      Usuń
  43. Wygląda obłędnie z figami! Muszę ich spróbować, niech tylko znajdę świeże! :)

    OdpowiedzUsuń
  44. prawie cała - bo po za mną! :D (brzuch mi na nią nigdy nie pozwala :P)

    ale figi są mega. <3
    i dziś poszłam dokupić kolejne, żeby kombinować z nimi dalej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. błonnik chyba na mnie źle działa :(
      i fatalnie czuję się po wszystkich produktach, które maja większą ilość błonnika - ale po owsiance najgorzej :< szkoda, bo ją lubię, ale co robię kolejne podejście - zawsze kończy się tak samo. >.<

      Usuń