piątek, 13 września 2013

jesienny koktajl!

Wiecie jak przywołać słońce? Wystarczy, tak jak ja wczoraj, ubrać nowe, żółte kalosze, wziąć do ręki parasol w kolorowe groszki i wyruszyć w miasto - dobra pogoda gwarantowana! Obiecuję, że pani pogodynka wyjdzie na okropną kłamczuchę i wcale nie sprawdzi się jej deszczowa przepowiednia. Słoneczne kalosze to słoneczna pogoda. A słoneczna pogoda to słoneczny humor. A słoneczny humor to dobry humor! Tak, tak!

Smaki jednak już całkiem jesienne. Kakao znika w błyskawicznym tempie, gorąca herbata z syropem cynamonowym rozgrzewa zmarznięte dłonie, a w kuchni zamieszkała marchewka. Marchewkowy sok, marchewkowe ciasto, marchewkowa zupa. A na śniadanie marchewkowy koktajl ... Smaczna ta marchewka!



KORZENNY KOKTAJL MARCHEW-BANAN
Przepis (jedna porcja):
1 banan
2 marchewki
1/2szkl mleka
1 łyżeczka cynamonu
szczypta kardamonu
szczypta imbiru
ziarenka z 1/2 laski wanilii
szczypta przyprawy do piernika
Banana i marchewki umyć, obrać, pokroić w mniejsze kawałki. Wrzucić do blendera, dolać mleko, doprawić cynamonem, kardamonem, imbirem i przyprawą do piernika, dodać ziarenka z połówki laski wanilii, wszystko razem zmiksować, aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Przelać do wysokiej szklanki i podawać.

34 komentarze:

  1. uwielbiam koktajle, a ten zaprezentowany przez Ciebie bardzo mi odpowiada, muszę spróbować takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a wychodzi gęsty?;)
    Wypiłabym tak, tak z samego rana, witamin nigdy za dużo ;)
    Jeszcze te przyprawy! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama na razie zatrzymałam się na etapie picia litrów kakao, ale Twój koktajl tak kusi, że chyba nie długo spróbuję i tej pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślałam że jest z makiem ;)
    uwielbiam takie przecierowe soki bananowo-marchewkowe to może się skuszę na domową wersję!
    Ja dziś włożyłam nawet zimowy sweter, ale pogoda się nie poprawiła i przemarznięta wróciłam do domu zaledwie po 2,5 godz pracy ;< Aż mi oczy wychodziły z orbit jak widziałam ludzi w krótkim rękawku! :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rzeczywiście tak wygląda! ale to ziarenka wanilii :)

      Usuń
  5. Pasuje mi to połączenie smaków :) Nie obrażę się, jeżeli mnie takim poczęstujesz :D

    OdpowiedzUsuń
  6. idealny! i taki gęsty! przepis zapisuję!<3

    OdpowiedzUsuń
  7. pychaaaaaaa !!!! :) i taki zdrowy. Tak mało się jada marchewkę, a w takim połączeniu ...:) Nic dodać, nić ująć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. optymistyczny post, nie ma to jak zbliżająca się jesień i deszczowa pogoda, najlepsza zabawa w kaloszach z parasolem ;D
    koktajl pełen witamin, zdrowia - nic dodać nic ująć, po prostu jest przepyszny ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny ma kolor! piłabym chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cynamon i marchewka to świetne połączenie.
    Idealna dawka witamin!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam marchewkę :)
    Mam jeszcze małe pytanie. Kupiłam figę, ale nie wiem, jak ją przyrządzic na "pierwszy raz". Gdzie smakuje najlepiej? W owsiance, kanapce...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja polecam na pierwszy raz owsiankę, osobiście uwielbiam! :)
      http://tastyy.blogspot.com/2013/09/owsianka-wanilia-figi-i-miod.html
      albo grzanki z serkiem kozim, figą i miodem :)

      Usuń
  12. Rzeczywiście jesiennie :) a żółte kalosze i parasol w groszki to dobra recepta na fantastyczny humor w ponure dni :)

    OdpowiedzUsuń
  13. też ostatnio mam fazę na marchewkę :D
    zazdroszczę tego Twojego optymizmu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. optymizm to naprawdę nic trudnego! :))

      Usuń
  14. Koniecznie muszę wypróbować. Marchewka, banan i przyprawy to coś co bardzo lubię :) idealny na jesień:)

    OdpowiedzUsuń
  15. niesamowity kolorek<3
    jadłabym *_*

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie na razie była jesienna owsianka, a i cynamon zaczął się wkradać :)) oczywiście gorąca herbata to podstawa! czekoladę do picia jeszcze muszę kupić, chodzi za mną od dłuższego czasu, a ciągle zapominam kupić.

    OdpowiedzUsuń
  17. Trafilas w moje gusta idealnie! Koktajl przypominajacy ciasto marchewkowe, o tak, to musialo byc pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak ciasto, rzeczywiście! podoba mi się to porównanie <3

      Usuń
  18. Jeśli lubisz marchewki to spodoba ci się nasz nowy post kulinarny, którego dziś będziemy obchodzić premierę:) Zapraszam ja z siostrą:) zapraszam do nas na bloga:) Niedługo pierwszy przepis:) http://szczypta-soli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Marchewka praktycznie w każdym połączeniu jest dobra i na słodko, i na wytrawnie. Właśnie za to ją kocham :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Aw, this was a reallу good post. Taking thе time anԁ аctual effort
    to make a great artіcle… but what сan I say… I hеsitаte а lott annd neνer manage to get neaгly anything donе.


    Ηere is my wеbsitе ... richest sports franchises 2010

    OdpowiedzUsuń
  21. Marchewki, kakao, cynamon - u mnie to zawsze znika w błyskawicznym tempie :D

    OdpowiedzUsuń
  22. kurczą, ale fantastyczne połączenie! jestem zaskoczona, pozytywnie oczywiście

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeszcze troszkę i ja bedę robić takie jesienne koktajle ;)
    Pozdrawiam
    http://onthesundirection.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. W tym roku muszę się obejść bez grzanego wina, na szczęście widzę, że mam substytut zastępczy:)

    OdpowiedzUsuń