środa, 18 września 2013

grzanki z masłem, syropem klonowym i tymiankiem!

Ale się rozpadało! Jesień płacze, ale dlaczego? Przecież to dopiero początek, a nie koniec, przecież dopiero się z nią witamy, to nie jest czas pożegnań. Jeszcze nie. Chyba, że jesień lubi się z latem, a ono już daleko za nami, więc to taki wyraz tęsknoty. Tak czy siak, pani pogodynka zapewniała mnie wczoraj, że wracają słoneczne dni. Miejmy nadzieję. Chociaż dla mnie nawet takie ponure dni mają urok. Bo kakao najlepiej smakuje w końcu właśnie wtedy, gdy na zewnątrz jest zimno i o szyby stukają krople deszczu. Lubię kakao.




GRZANKI Z MASŁEM, SYROPEM KLONOWYM I TYMIANKIEM
Przepis (jedna porcja: trzy grzanki):
3 kromki chleba (u mnie: orkiszowy z sezamem)
10g masła
2 łyżki syropu klonowego
1 łyżeczka tymianku
sól gruboziarnista
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Kromki chleba przekroić na połówki (tak, aby otrzymać sześć "części"). Włożyć do piekarnika i piec przez około 15 minut, aż delikatnie się zarumienią. Gotowe grzanki wyjąć, każdą posmarować masłem, posypać solą. Ułożyć na talerzu, polać syropem klonowym, posypać tymiankiem.

50 komentarzy:

  1. w chłodne dni, coraz częściej i u mnie grzanki są rano na stole:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię kakao. Też. I lubię pić je z Tobą :)
    Oczywiście, jakżeby inaczej - jeśli w końcu jemy chleb, to wspólnie :D Nawet nie ma potrzeby się umawiać!
    Wyobrażam sobie smak tych grzanek i... tak, chcę ich spróbować! Syrop klonowy, na chrupiących maślanych tostach i te tymianek, akcent przełamujący słodycz. Jestem na tak! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tymianek z syropem klonowym? Muszę koniecznie spróbować tego połączenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie połączenia:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam smak syropu klonowego który przywiózł z Kanady chłopak mojej siostry:) pyszota. Zapraszam na szczypta-soli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój wprawdzie nie jest z Kanady, ale jest bardzo smaczny :)

      Usuń
  6. Bardzo ciekawy pomysł :) Chętnie spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm na pewno boskie ale i kaloryczne ; )
    http://to-co-daje-szczescie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. A u mnie o dziwo piękny, słoneczny poranek. :) Świetna kompozycja smaków!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszna propozycja :D Bardzo mi się podoba takie śniadanie, tylko nie mam syropu klonowego ;P A kakao nie lubię :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serio?! ja bez kakao nie mogłabym funkcjonować w okresie jesień/zima :D

      Usuń
  10. pycha, pycha, pycha ;) słoneczne dni rzeczywiście wracają, u mnie dziś świeci słoneczko, ale mimo to jest zimno nestety

    OdpowiedzUsuń
  11. jaakie intrygujące połączenie! aż żałuję że nie mam syropu klonowego ;<

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie grzanki z syropem klonowym..jakie to musi być pyszne! Muszę spróbować :)
    A kakao na jesienne dni też uwielbiam, tego mi chyba najbardziej brakowało! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nawet ze zwykłych kanapek potrafisz zrobić cudeńka, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  14. Grzanki są pyszne!
    A kakao też lubię<3

    A u mnie dzisiaj słonecznie, bezchmurne niebo, piękna jesienna pogoda!

    OdpowiedzUsuń
  15. O kurcze, czegoś takiego to ja nigdy nie widziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. mnie kakao najbardziej smakuje z Tobą! zrobisz mi takie grzanki kiedyś na drugie śniadanie? :)

    OdpowiedzUsuń
  17. dla mnie też ta pogoda ma swoje uroki - chociażby w kochanym kakao i w kochanych swetrach :) grzanki są niebanalne i po prostu genialne!

    OdpowiedzUsuń
  18. kto nie lubi kakao <3
    bardzo ciekawe połączenie, niby zwykłe tosty, ale jednak intrygują :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Powaliłaś mnie tym śniadaniem, a przecież wygląda jak niepozornie... grzanki są pyszne, uwielbiam chrupkie prawdziwe pieczywo, a połączenie masła, syropu i tymianku? Nic dziwnego, że jesteś sławą TVN!:*

    Jesień płacze ze szczęścia, że już przyszła;)

    OdpowiedzUsuń
  20. ja też lubię kakao, ale bez przesady - u mnie pada od tygodnia, a przez to picie kakao traci już swój urok :(
    takie połączenie jest dla mnie nowością, ale chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  21. U mnie rano było słonecznie, teraz się trochę pogoda popsuła .. ale nie narzekam, mam gorącą kawkę, do tego dobra książka i dzień zaliczam do udanych :)
    Grzaneczki wyglądają bardzo apetycznie, ciekawe połączenie jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  22. olala:) wyobrażam sobie ten smak, to musiało być genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  23. o tak! cieplutkie kakao , też lubię :D
    i takie pyszne grzanki do kakaa idealne *-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te akurat zjadłam w "towarzystwie" kawy, ale i kakao by się sprawdziło, zdecydowanie :)

      Usuń
  24. Uwielbiam połączenie masła z klonowym;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie to był pierwszy raz, ale zakochałam się od pierwszego kęsa ;-)

      Usuń
  25. okropna pogoda ....mam ochotę płakać razem z deszczem. Syrop klonowy z grzanką? brzmi ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  26. ja teżz lubię kakao! i na pewno polubię te grzanki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. te grzanki musiały być genialne!<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taak, muszę nieskromnie przyznać, że smakowały wybornie ;-)

      Usuń
  28. Moje podniebienie oszalało ! Nie łączyłam klonowego z tymiankiem. Muszę, muszę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękne robisz zdjęcia i cudowne grzanki. Aż czuję zapach tymianku... Dla mnie jesteś mistrzem łączenia aromatów, smaków, zapachów... Och! Zjadłabym te grzanki, ale jak na razie muszę się wstrzymać ze wszystkimi chrupkimi rzeczami (aparat na zębach) i jestem z tego powodu strasznie niepocieszona. Szczególnie jak widzę takie pyszne grzaneczki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do zdjęć zawsze mam jakieś "ale", więc takie komentarze zawsze dodają mi wiary w siebie w tej kwestii, dziękuję! :*
      nic się nie martw, na pewno to nadrobisz, a wtedy grzanki będą smakować podwójnie dobrze po takiej przerwie :)

      Usuń
    2. o tak! Jeszcze "tylko" rok... ;) I wtedy rzucę się na twarde orzechy, grzanki, chrupiące skórki chleba, chrupką granolę z jogurtem... :D :D

      Usuń
    3. zobaczysz, zleci szybciej niż myślisz! ;-)

      Usuń
  30. Musiały być pyszne :) Bardzo chcę wierzyć pogodynce na temat słonecznych dni, ponieważ to zdecydowanie za wcześnie na depresyjną, jesienną pogodę!

    OdpowiedzUsuń
  31. Tylko, że to na zdjęciu to nie prawdziwy syrop klonowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. syrop klonowy i tymianek? hmmm ciekawe połączenie muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń