wtorek, 27 sierpnia 2013

pieczona owsianka z gruszką w migdałach!

Twarde i chrupiące. Dojrzałe i soczyste. Jakie lubicie najbardziej? Sezon gruszkowy w pełni, za to chyba najbardziej uwielbiam końcówkę sierpnia. Jedne z moich ulubionych owoców, na które warto czekać całe lato. Gruszki osładzają ostatnie dni lata i są wspaniałą zachęta do tego, aby cieszyć się z nadchodzącej jesieni. Jeszcze pachną ciepłym słońcem. Smakują już chłodnym powietrzem. Gruszki. Moje (naj)ulubione.



PIECZONA OWSIANKA Z GRUSZKĄ w migdałach
Przepis (jedna porcja):
40g płatków owsianych marki Halina
1 łyżeczka proszku do pieczenia
50g jogurtu naturalnego
1 jajko
1 gruszka
garść migdałów
Jajko ubić za pomocą miksera. Do ubitego jajka dodać płatki owsiane, jogurt naturalny, proszek do pieczenia i wymieszać. Odstawić na kilka minut. W tym czasie umyć i obrać gruszkę. Migdały zblendować (na proszek) i obtoczyć w nich gruszkę. Tak przygotowaną gruszkę włożyć do kokilki, następnie przełozyć do niej również owsianą masę. Wstawić do nagrzanego piekarnika, piec 20-30 minut w 180 stopniach. Wyjąć i podawać.

56 komentarzy:

  1. ulala, na bogato!
    Wielkim miłośnikiem gruszek nie jestem-lubie je, ale jak każde owoce, ale w tym wydaniu chyba bym się zakochała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie się zgrałyśmy! Jak to my :D Ale super pomysł z tą gruszką :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zobaczyłam na miniaturce tą gruszkę, pomyślałam sobie "o boże to musi być pyszne" i absolutnie się nie pomyliłam. Piękna gruszka, piękna owsianka!
    Ja najbardziej lubię miękkie i słodkie gruszki- można się wtedy zakochać, jak słodki sok spływa Ci po rękach, jedząc ją...<3

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł na zdrowe śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Za gruszkami nie przepadam, ale w tym wydaniu, w migdałach, mogłaby smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. po prostu padlam na widoks zdjecia- pomysl super ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wielką fanką gruszek nie jestem, ale lubię je zjeść od czasu do czasu, jak każde inne owoce :)
    Jak zobaczyłam miniaturkę to, aż oniemiałam. Oryginalny pomysł!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. o! ale ta gruszka świetnie wygląda, pychota! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wow:) wygląda fantastycznie, magia :):):)

    OdpowiedzUsuń
  10. jak z najlepszej restauracji! pięknie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za taki wspaniały komplement! :)

      Usuń
  11. cudo:) świetnie wygląda i pewnie smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  12. OBŁĘD! Po prostu rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie wygląda. Jak już okradnę babcię z gruszek koniecznie będę musiała spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  14. łoo ale fajne!!! :) słodka gruszeczka!

    OdpowiedzUsuń
  15. to śniadanie jest przepiękne! a połączenie smaków z pewnością przypadłoby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy można jogurt zastąpić kremowym serkiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ale nie powinien on być zbyt gęsty :)

      Usuń
  17. Nie lubimy gruszek... to znaczy ja nie lubię, ale w sezonie jem, z uwagi na ich właśnie sezonowość i przez wzgląd na ideę korzystania z dobrodziejstw polskiego lata:) Są dla mnie mdłe w smaku, w zasadzie... sa bez smaku,myślę, że Twoja propozycja z migdałami nadałaby temu owocu porządny smak!:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jesteś genialna. Twoje przepisy są intrygujące :D ten muszę wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  19. fantastyczna! zapiera dech w piersiach

    OdpowiedzUsuń
  20. cześć geniuszu, czy Ty wiesz, jak to niesamowicie wygląda?! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czeeść, a czy Ty wiesz, jak miło mi czytać takie komentarze? :D

      Usuń
  21. Gruszka zachwyca, urzekłaś mnie ♥

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie przepadam za gruszkami ale ta prezentuje się obłędnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uświadomiłaś mi, że nie jadłam jeszcze ani jednej gruszki w tym sezonie. Musze spróbować w dokładnie takim wydaniu ;D

    OdpowiedzUsuń
  24. ja najbardziej lubię te dojrzałe i soczyste, dlatego nim zjem czekam dzień czy dwa aż zmięknie trochę ;p
    świetny pomysł na pyszną owsiankę *-* grucha wygląda imponująco!

    OdpowiedzUsuń
  25. genialne! wspaniały pomysł, uwielbiam gruszki, a do tego te migdały, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Już ją kocham! Jak najszybciej do zrobienia <3

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawy pomysł, musiało być bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Co za pomysł! Co za grucha! Co za śniadanie! GENIALNE!!!!!!! :D :D :D :D
    Ten spalony ogonek mnie zauroczył ;) Wygląda tak pięknie z szarością (czy tam beżem) migdał. SUPER SUPER SUPER!!
    Ja też kocham gruszki. Od dziś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tyle miłych słów w jednym komentarzu, dziękuuuję! :D

      Usuń
  29. Ale super owsianka, musiało to być takie pyszne...

    OdpowiedzUsuń
  30. zbyt długo zwlekam z owsianką zapiekaną z owocami - Twoja wersja mnie jednak przekonuje...

    OdpowiedzUsuń
  31. Cudna grucha :D. Miałam robić coś podobnego ... :P

    OdpowiedzUsuń
  32. wygląda rewelacyjnie:) na tych zdjęciach

    OdpowiedzUsuń
  33. Wygląda wspaniale aż szkoda jeść..;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Zgadzam się. Również uwieeelbiam gruszki! :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Kurczę, ta gruszka musi rewelacyjnie smakować!

    OdpowiedzUsuń
  36. Madziu, Twoje śniadanie powinno się serwować w restauracjach jako wykwintny deser;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetna grucha :) Genialny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  38. O kurde, takiej gruszki to jeszcze nie jadłam. Wygląda fantastycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. No żesz...mega!

    OdpowiedzUsuń
  40. wow! świetnie wyglądają! migdały i gruszki...mmmmmmmm:-)
    Sama to wymyśliłaś?:-)

    OdpowiedzUsuń
  41. Wygląda bosko! Normalnie,aż chce się ją zjeść od razu.

    OdpowiedzUsuń