czwartek, 22 sierpnia 2013

płatki ryżowe z owocowym musem!

Na niebie znowu pojawiło się słońce. Uf, czyli wakacje nadal trwają, a lato wcale nie zniknęło bez pożegnania. A w koszyczku na stole w jadalni znowu dojrzewają słodkie nektarynki i lekko kwaśne antonówki. Wyglądają razem naprawdę dobrze. A jak smakują? Po dzisiejszym śniadaniu wiem, że jeszcze lepiej niż wyglądają.



Już chyba w nawyk weszło mi robienie na śniadanie podwójnych porcji. Już nawet nie pytam o ochotę, nie muszę przekonywać i patrzeć błagalnych wzrokiem. Zapytam tylko: "na co masz ochotę?", a w odpowiedzi słyszę: "dzisiaj niech będą płatki ryżowe, jeszcze ich dla nas nie robiłaś". A więc proszę, są i płatki ryżowe. Swoją drogą rzeczywiście dawno ich nie przyrządzałam, a w szafce stoją aż trzy duże słoiki wypełnione nimi po brzegi. Dobrze, że zostałam dzisiaj poproszona o ich zrobienie, że mogłam przypomnieć sobie ich smak. Delikatne, mleczne. Ze słodko-kwaśnym musem owocowym smakują wyśmienicie. Jeszcze letnio, jeszcze wakacyjnie. U nas na śniadanie, ale sprawdzą się również w porze podwieczorku lub deseru. Polecam!




PŁATKI RYŻOWE Z MUSEM JABŁKO-NEKTARYNKA
Przepis (dwie porcje):
PŁATKI RYŻOWE:
3/4szkl mleka
1/2szkl wody
8 łyżek płatków ryżowych
1 łyżka cukru trzcinowego
MUS OWOCOWY:
1 nektarynka
1 jabłko (u mnie: antonówka)
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka startej skórki z cytryny
Płatki ryżowe wymieszać z cukrem trzcinowym, zalać mlekiem i wodą. Zagotować. Trzymać na ogniu przez około 5-8 minut, cały czas mieszając, aż do uzyskania gęstej konsystencji. Gotowe płatki odstawić do ostygnięcia. Owoce umyć i obrać. Pokroić w mniejsze kawałki, wymieszać z sokiem i startą skórką z cytryny, zblendować na gładki mus. Kiedy płatki nieco ostygnąć układać warstwami w pucharkach: płatki ryżowe, mus owocowy, płatki ryżowe, mus owocowy. Wstawić na kilka minut do lodówki. Wyjąć i podawać.

41 komentarzy:

  1. mmm można prosić porcyjkę na krakowski ruczaj? ;x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. <3 to czekam bo mam śniadaniowego lenia!
      no jestem jestem! :D

      Usuń
    2. a widzisz! Ty też jesteś jak mniemam? :3

      Usuń
    3. a to ja w Krakowie od 12 lat mieszkam =D

      Usuń
  2. u mnie też dziś ryżowe hah :D

    OdpowiedzUsuń
  3. jak pysznie i letnie :) kompletnie nie pasuje do pogody jaka jest u mnie, nie mniej jednak pochłonęłabym w mig!

    OdpowiedzUsuń
  4. Śniadania w towarzystwie smakują w końcu najlepiej :)
    Pysznie i słonecznie dziś u Ciebie ;) Ja rano miałam słońce, a teraz znów się zachmurzyło :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale zdjęcia :D Aż zgłodniałam ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm świetny pomysł z tym musem :D

    OdpowiedzUsuń
  7. też muszę sobie jakiś mus zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też muszę sobie jakiś mus zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. smakowite ! lubię dodatek takich owocowych musów <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Płatki ryżowe mają świetny smak, są taaakie delikatne: )

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudne kolorki, pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. przypomniałaś mi jak dawno ich nie jadłam... Czas to nadrobić! :)
    z takim musem to musi być coś pysznego <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham je, a zbyt rzadko robię, musze je odgrzebać z szafki :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie przekąszam sobie ten duecik - jabłuszko+nektarynka :) :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie jdadłam jeszcze płatków ryżowych, jakoś nie mogę się zmobilizować do zakupu :) Świetny pomysł, żeby do musu jabłkowego dodać nektarynkę !

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam płatki ryżowe, są takie delikatne :)
    Z musem musiały komponować się wybornie :>

    OdpowiedzUsuń
  17. pychota :) Muszę zrobić ryżowe, bo dawno ich nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  18. właśnie tym zajadałam się będąc w ciąży ;]]]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie zachcianki miałaś bardzo smaczne! :D

      Usuń
  19. Następnym razem i 3 porcja dla mnie! :3

    OdpowiedzUsuń
  20. u mnie jest MEGA CHMURA!! :O a twoje śniadanie to będzie dzisiaj moja kolacja, dzięki misiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do mnie chyba też nadchodzi chmura i deszcz! :< dobrze, że zdążyłam być na rowerowej wycieczce już i nałapać się słońca :D
      proszę Cię bardzo misiu, smacznego!

      Usuń
  21. U mnie dzisiaj będą na podwieczorek :)

    OdpowiedzUsuń
  22. na deser <3 ale twoje towarzyszki mają fajnie! non stop bym ciebie prosiła o przygotowanie czegoś gdybym się u ciebie znalazła chociaż na chwilę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli tylko będziesz w moich okolicach to zapraszam! :D

      Usuń
  23. Płatki ryżowe uwielbiam! A z musem? Na pewno są cudowne ; )

    OdpowiedzUsuń
  24. Płatki płatkami, ale ten mus? Pychota! :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. mus i te płatki idealne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  26. ale tworzysz smaki! mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale mi narobiłaś smaka! Te pucharki aż proszą się o zjedzenie :D

    OdpowiedzUsuń
  28. pychotka ;) ja się wcale nie dziwię, że ktoś Cię prosił o ich przygotowanie, bo wyglądają fantastycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Super śniadanko! Płatki ryżowe są smaczne nawet bez niczego, a co dopiero z pysznym, owocowym musem, mniam!! :))

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziś zakupuję płatki ryżowe :p długo się z tym zamierzałam, ale nie umiałam się zebrać jakoś. Ale nie wytrzymam chyba jak nie wypróbuje tego przepisu :D

    OdpowiedzUsuń