poniedziałek, 19 sierpnia 2013

mus cukiniowy z płatków kukurydzianych!

Wczoraj wieczorem natknęłam się w kuchni na (przyznaję, lekko zapomniany przeze mnie) słoik z płatkami kukurydzianymi. Tym samym uświadomiłam sobie, że mimo mojej wielkiej sympatii do nich, dawno ich nie jadłam! Dawno ich nie chrupałam, dawno nie zalewałam gorącym mlekiem, dawno nie dodawałam do ulubionego jogurtu. Postanowiłam, że zmienię to przy najbliższej okazji. Długo nie musiałam tej najbliższej okazji szukać - znalazłam ją właśnie dzisiaj rano! Zainspirowana przepisem Bee zrobiłam śniadaniowy mus. 



CUKINIOWY MUS z płatków kukurydzianych
Przepis (jedna porcja):
1/2 (średniej) cukinii
50ml wrzątku
1/2 łyżeczki cynamonu 
1szkl płatków kukurydzianych
+ 200g jogurtu naturalnego
Cukinię pokroić w kostkę i zalać wrzątkiem. Dokładnie zblendować, na gładkie puree. Dodać płatki kukurydziane i cynamon i zblendować raz jeszcze, tak aby uzyskać gładką masę, bez jakichkolwiek grudek. Do pucharka nałożyć jogurt naturalny, a na jogurt cukiniowy mus. Wstawić do lodówki, do schłodzenia.
/opcjonalnie można posłodzić mus miodem, cukrem lub innym słodzidłem; dla mnie jednak zniwelowałoby to (zupełnie niepotrzebnie!) posmak płatków kukurydzianych/

34 komentarze:

  1. To musiało być cudowne, cukinia to takie niesamowite warzywo ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ on wygląda! Zielono-żółty-kolory najlepiej pasujące do lata :)
    A cukinię jeszcze w tym nie wykorzystałam, kurczak, czas spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  3. nie za bardzo potrafię wyobrazić sobie smak tego połączenia, ale jestem przekonana, że musi być bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja już jakiś czas temu jadłam taki kukurydziany mus, więc wiedziałam, że cukiniowa wersja mi posmakuje :) warto spróbować!

      Usuń
  4. Ciekawy pomysł, wygląda zachęcająco, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam! cukiniowy<3 przypomina mi ten krem śniadaniowy od Rocksanki;)
    będę musiała wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taak, Rocksanka też robiła kiedyś z płatków kukurydzianych! tym razem zainspirował mnie przepis Bee, ale pamiętam, że pierwszy taki kukurydziany krem zrobiłam dzięki pomysłowi Rocksanki właśnie :)

      Usuń
  6. ja zrobię dyniowe, bo nic nie wygra z moją miłością do dyni! albo oba najlepiej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oba! ta opcja podoba mi się najbardziej :D

      Usuń
  7. fajne wykorzystanie płatków kukurydzianych. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo ciekawy, nie wpadłabym nigdy na pomysł z dodatkiem cukinii ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaintrygowałaś się tym musem. Ma świetny kolor!

    OdpowiedzUsuń
  10. I znów zaskakujesz! Połączenie znanych nam wszystkim z dzieciństwa płatków z cukinią, w formie musu? Ciekawe, naprawdę interesujące, bo kompletnie nie czuję tego smaku:p

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem pod wrażeniem tego wspaniałego pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Musiało smakować wyśmienicie;D

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo smakowicie wygląda ten mus:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam w domu aż 3 cukinie, ale sama nie wiem co z niej jeszcze zrobie xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mozliwości jest całe mnóstwo ;-)

      Usuń
  15. znowu zaskakujesz! Bardzo ciekawy pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaciekawiłaś mnie tym musem! Wygląda jak pasta na kanapki :)

    Ps. Ja byłam wczoraj w Kazimierzu :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawe! Zaskoczyłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow, CHCE :D bardzo bardzo ciekawa propozycja na cukinię.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny mus! <3 Obserwuję i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. ah dopiero wróciłam z wakacji i widzę, że strasznie dużo mam tu zaległości! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Odważne ! Spróbowałabym, ale... boję się. Szkoda mi składników, jeżeli okazałoby się, że moim kubkom smakowym się nie podoba, ale pomysł rewelacyjny !

    OdpowiedzUsuń
  22. O, też dawno nie jadłam płatków kukurydzianych! Świetny pomysł na mus!

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale świetny pomysł! Ciekawie wygląda i ciekawa jestem jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  24. o, ciekawe, ciekawe coś to wymyśliła ;p ;p wygląda pysznie, a dla mnie genau przed treningiem;D

    OdpowiedzUsuń
  25. O, ale fajny pomysł z cukinią! Od kiedy skończyły mi się dyniowe słoiki, nie robiłam tego musu, a przecież można wykorzystac tez inne warzywa/owoce :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo oryginalny pomysł, dołączam do swojej prywatnej listy must do :)

    OdpowiedzUsuń