środa, 21 sierpnia 2013

czereśnie i jabłka w owsiance!

Jeszcze wczoraj budziło mnie słońce. Dzisiaj? Krople deszczu. Jeszcze wczoraj kołdra mnie parzyła. Dzisiaj? Przyjemnie otula i daje upragnione ciepło. Jeszcze wczoraj potrzebowałam zimnego śniadania, orzeźwienia od samego rana. Dzisiaj? Dzisiaj potrzebowałam czegoś ciepłego, rozgrzewającego od środka. Lato. Jesień? Czyżbym zaczynała czuć w powietrzu jej zapach? I właśnie w takie poranki, jak ten dzisiejszy - chłodne, deszczowe, może nawet lekko jesienne, na śniadanie idealnie sprawdza się owsianka. Gęsta i ciepła. Wciąż jednak smakująca latem i wakacjami na wsi. Wczorajsza wizyta u babci sprawiła, że stałam się szczęśliwą posiadaczką niezliczonej ilości słoików z przetworami i koszyczkami z owocami. Kompot z czereśni i jabłka, prosto z sadu, idą na pierwszy ogień. Wskakują do mojej porannej miseczki. Tworzą razem pyszny duet.



CZEREŚNIOWA OWSIANKA Z JABŁKIEM
Przepis (jedna porcja):
50g płatków owsianych marki Halina
3/4szkl kompotu z czereśni
1/2szkl wody 
1 (małe) jabłko - u mnie: antonówka
kilka czereśni (z kompotu)
Kompot z czereśni i wodę wlać do rondelka i zagotować. Powoli wsypać płatki owsiane. Trzymać na ogniu, aż do zgęstnienia, cały czas mieszając. Gotową owsiankę nałożyć do miseczki. Jabłka umyć, obrać i pokroić w kosteczkę. Ułożyć na wierzchu owsianki razem z czereśniami. Podawać.

37 komentarzy:

  1. Owsianka wyglada rewelacyjnie ;D Pewnie jeszcze lepiej smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A skąd Ty wytrzasnęłaś czereśnie, co? :)
    Owsianka najlepsza na taką barową pogodę. Bezapelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. mnie dzisiaj również obudził deszcz.... owsianka rewelacyjne, a czereśnie z kompotu - pycha :3

    OdpowiedzUsuń
  4. A już myślałam, że te czereśnie są świeże :D I się zastanawiałam, skąd Ty je wytrzasnęłaś :D Babcine przetwory są genialne <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Domowe przetwory i owoce, no czego chcieć więcej ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie niczego więcej mi do szczęścia nie potrzeba na obecną chwilę :D

      Usuń
  6. eh no niestety, czuję że teraz to już będzie coraz zimniej...

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne śniadanko... a babcinych skarbów zazdroszczę..:)

    OdpowiedzUsuń
  8. czereśnie:) pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  9. pewnie, że pyszna! szczególnie z naszą polską antonówką *-*

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie strasz mnie jesienią! Śniadanie prezentuje się tak idealnie słodko i pysznie po prostu, oby jutro jednak wróciło gorące słońce.
    Gęste owsianki są najlepsze! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. antonówki.najlepszy smak schyłku lata:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Już myślałam ,że skądś wyczarowałaś jeszcze trochę czereśni xD

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię wyjadać czereśnie z kompotu. Kiedyś babcia zawsze je dla mnie zostawiała :)
    Pyszna owsianka!

    OdpowiedzUsuń
  14. Podoba mi się ostatnie zdjęcie:)
    Czereśnie, przetwory, słoiczki... Podziałało na wyobraźnię, masz naprawdę spory teraz wybór w dodatkach do śniadań^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie o tym samym pomyślałam! że moje śniadania teraz będą pełne pysznych dodatków :)

      Usuń
  15. ale pięknie wygląda :) i zdjęcia cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  16. Owsianka na kompocie, super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ładny kolorek ma :) Pyszna owsianka.

    OdpowiedzUsuń
  18. jesień nadchodzi wielkimi krookami!;)

    zazdroszczę czereśni<3

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem zachwycona tą owsianką na kompocie. Genialny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniały kolor ma ta owsianka: )

    OdpowiedzUsuń
  21. Zazdroszczę Ci tych przetworów, w końcu najlepsze jedzenie to u mamy lub babci :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ale Cię babcia rozpieszcza! :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Idealne śniadanie na dzisiaj. :) U mnie zawitało gorące kakao do łóżka. ^^
    A co do przetworów to teraz ja obdarowuje własną babcię swoimi słoiczkami... No cóż role się zamieniają. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mmm czuję jej smak! Kiedy będzie śniadanie, ja już chcę śniadanie!!!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już niedługo, już niedługo! :)

      Usuń
  25. Looks very good! Rains also here, hope sun shines soon everywhere! xo

    OdpowiedzUsuń
  26. Ach te babcie, co byśmy bez nich zrobiły :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nawet nie wiedziałam, że tak dużo ludzi je owsiankę. Myślałam, że jest znienawidzona. Ale to dobrze, bo zdrowa. Ja też ją uwielbiam. Obserwując blogi można poznać ciekawe kombinacje z owsianką w roli głównej :)

    OdpowiedzUsuń