środa, 31 lipca 2013

poranne ciasto z kaszy manny!

Ciasto na śniadanie? Czemu nie! Wystarczy, że macie w swojej kuchni płatki owsiane, kaszę mannę, jajko (jedno chyba każdy znajdzie, prawda?), mleko i jakieś owoce! I trochę czasu. Dzień wcześniej, wieczorem, tuż przed snem. Tylko tyle wystarczy abyście rano mogli wejść do kuchni, otworzyć lodówkę, wyjąć z niej tortownicę, z szuflady nożyk, z szafki talerzyk, ukroić kawałek i zjeść. Ciasto. Tak, zjeść ciasto! Tak, na śniadanie! Tak, ono jest zdrowe i idealne, aby rozpocząć nim dzień. No, to do dzieła! Róbcie! I jedzcie!


Mam jeszcze jedną propozycję! Ciasto smakuje jeszcze lepiej, gdy zjecie je w towarzystwie! Ja podzieliłam się nim z mamą i z babcią. Na okruszki załapały się jeszcze nasze trzy koty i pies. Wszyscy się oblizywaliśmy!


"CIASTO" Z KASZY MANNY Z MELONEM
Przepis (trzy porcje: średnica 15cm):
SPÓD OWSIANY:
6 łyżek płatków owsianych marki Halina
jajko
3 łyżki jogurtu naturalnego
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
"MASA" Z KASZY MANNY:
3/4 szklanki kaszy manny
2 (płaskie) łyżki cukru trzcinowego
1 szkl wody + 1/2 szkl mleka
DODATKOWO: melon 
Piekarnik nagrzać do 200 stopni. Jajko roztrzepać widelcem, dodać płatki owsiane, jogurt naturalny, proszek do pieczenia i wymieszać. Masę przelać do tortownicy i piec 20 minut.
Mleko i wodę zagotować. Kaszę mannę wymieszać z cukrem trzcinowym. Gdy mleko z wodą się zagotuję, powoli wsypywać kaszę. Trzymać na ogniu przez kilka minut, cały czas mieszając, aż kasza manna będzie odpowiednio gęsta. Gotową kaszę przelać na upieczony spód. Odstawić do ostygnięcia. Melona obrać,  pozbawić pestek, pokroić  i ułożyć na wierzchu "ciasta". Całość wstawić do lodówki (najlepiej na całą noc).

52 komentarze:

  1. rzeczywiście, jak marzenie z rana :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BTW:
      "Jajko roztrzepać widelcem, dodać otręby pszenne, jogurt naturalny, ..."
      To otręby pszenne czy płatki owsiane?
      Pytam, bo też planuję takie śniadanko :D

      Usuń
    2. płatki owsiane :D dzięki za zwrócenie uwagi na błąd! :D już to poprawiam, nie wiem, czemu tak napisałam :D chociaż i otręby by były ok, bo kiedyś taki otrębowy spód robiłam :)

      Usuń
  2. ciasto na śniadanie, niebo :D

    OdpowiedzUsuń
  3. czy mogę się wprosić na kawałek? <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysłowe i niecodzienne śniadanko, super! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. częstuj się w takim razie! :) albo marsz do kuchni robić ciasto! :D

      Usuń
  6. ciasto na śniadanie - jestem jak najbardziej na tak! :) i to takie zimneee, zabieram całe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cudowny poranny torcik, jak dla mnie idealny !! zdrowy i pyszny *-*

    OdpowiedzUsuń
  8. omg...w życiu bym nie wpadła na to że to kaszka manna ;P ależ Ty masz świetne pomysły! no ta,kreatywność to świetna cecha;)

    OdpowiedzUsuń
  9. genialny pomysł, Ty to masz takich mnóstwo! :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Super, nie ma to jak rano wstać i zaczac dzień od takich pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaaakieeee pyszne, o tak! Kaszę mannę uwielbiam, więc to zdecydowanie coś dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialne! Uczta na śniadanie dla oczu i podniebienia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja ukochana kasza manna

    OdpowiedzUsuń
  14. No no , jak jakiś ambitny torcik wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ fajny przepis. Sprytny! Druknę go sobie:) Lubię takie manno-owsiane wariacje:) Aha, no i podobają mi się jeszcze Twoje widelczyki... :>

    OdpowiedzUsuń
  16. Wczoraj na jakimś blogu widziałam takie ciasto z manny i zapisałam do zrobenia. Twoje wygląda o niebo lepiej! Zazdroszczę tego smaku z rana :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie śniadanie to ja rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. aaa, nie wątpię ani trochę, że było przesmaczne!

    OdpowiedzUsuń
  19. o nie i przepraszam bardzo, ale na takie ciacho to ja się pisze i pierwsza w kolejce się ustawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  20. wow jaki cudny sposób na wykorzystanie manny! Powinnaś dodać do akcji na Durszlak.pl - każdy powinien to zobaczyć <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dodałam! cieszę się, że Ci się podoba! :))

      Usuń
  21. Jutro na śniadanie mam sernik, ale pojutrze....:)

    OdpowiedzUsuń
  22. a dla mnie kawałeczek by się znalazł ? ;) dobrze mają ci twoi domownicy! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, zapraszam! wsiadaj w autobus i przyjeżdżaj! :D

      Usuń
  23. wygląda cudownie! Takie równiusie warstwy, czarna u dołu, biała na dole-klasyk i elegancja :)
    Ja robię budyń z manny a na spód piekę kefirowe-mmm:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kefirowe? jakie to kefirowe? :))

      Usuń
  24. bardzo apetyczne, a sztućce urocze!:)

    OdpowiedzUsuń
  25. O mniamciu! :) Jakie to musi być pyszne! Lecę po mannę, kupuję i robię! Nie ma bata! Uwielbiam takie ciacha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak zrobisz to koniecznie się pochwal! :))

      Usuń
  26. Fantastyczne! Ciacho na śniadanie to ja rozumiem ;D Może z borówkami bym zrobiła... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z borówkami brzmi jeszcze lepiej niż z melonem! :) zrób, koniecznie! :)

      Usuń
  27. Ja chcę takie ciacho!

    Dzięki za udział w akcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cała przyjemność po mojej stronie :)

      Usuń
  28. o matkooooo;p i zaś mnie zmuszasz do zrobienia czegoś więcej niż kawy ;]]
    ......pokaż kotki, pliz;p

    OdpowiedzUsuń
  29. WOW! I jak super, z ciasta to ono ma na szczęście "tylko" wygląd i kształt. Cukru nie przejęło :))

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny pomysł, na pewno niedługo wypróbuję, chociaż pewnie pokombinuję z jakimiś dodatkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. super tego szukalam, to bedzie mojego syna torcik urodzinowy, gdyz jest ze skladnikow ktore uwielbnia i moze jesc, ze wzgeldu na alergie, dzieki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkiego najlepszego dla synka i mam nadzieję, że torcik się spodoba i posmakuje!:-))

      Usuń