środa, 24 lipca 2013

melon lassi!

Melon Lassi. Czyli indyjski napój orzeźwiający, który sporządzany jest na bazie jogurtu i wody. Podobno tradycyjne lassi przyprawiane jest solą i chili, ale największą popularnością cieszy się jednak jego słodka odmiana z dodatkiem wody różanej, cytryny, melona, mango, truskawek lub innych słodkich owoców. Pierwszy raz miałam okazję spróbować tego koktajlu na krakowskich targach kulinarnych "Jemy Na Polu". Drugi raz dzisiaj. Trzeci ... Może będzie mi dane w jego rodzimych stronach, czyli właśnie w Indiach? 


MELON LASSI z nutką kokosu i cynamonu
Przepis (jedna porcja):
pół melona cantaloupe
30g mleczka kokosowego
180g jogurtu naturalnego
1/2 szkl wody mineralnej 
1/2 łyżeczki cynamonu
Melona obrać ze skórki. Obkroić nożem miąższ i usunąć pestki. Gładką część owocu włożyć do blendera, dodać pozostałe składniki: mleczko kokosowe, wodę, jogurt i cynamon. Zmiksować dokładnie na gładką masę. Gotowy koktajl przelać do wysokiej szklanki. Podawać. (przed podaniem dobrze jest schłodzić napój).

33 komentarze:

  1. cudne! strasznie lubię zwykły koktajl melon-mleko, więc taka wersja na pewno by mi baaaaardzo zasmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O jejciu! <3 Jak to pysznie wygląda, chętnie bym wypiła taki koktajl.

    OdpowiedzUsuń
  3. to aż dziwne, ale nigdy nie jadłam melona :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie dłużej już nie zwlekaj! :D

      Usuń
  4. Kusisz tymi melonami od wczoraj powiem Ci...: )

    OdpowiedzUsuń
  5. takie koktajle mogłabym pić codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam dokładnie to samo! takiego pysznego orzeźwienia nigdy dość :)

      Usuń
  6. Myślę, że by mi zasmakowało :D

    OdpowiedzUsuń
  7. woooow.. aleś to wymyśliła, pełnia smaków <3
    widzę, że miłość do mleczka nadal trwa :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie schłodzone napoje są najpyszniejsze :D

    OdpowiedzUsuń
  9. jestem zrażona do lassi bo piłam raz i było okropne :D ale w takiej wersji może bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. rewelacyjne zdjęcie!!! jestem nim zachwycona<3
    a o melon lassi to w moim 20letnim życiu nawet jeszcze nie słyszałam, może mnie zaprosisz?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam, zapraszam! no pewnie! :D

      Usuń
  11. Z wielką chęcią bym skosztowała :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam połączenie tych smaków! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja byłam przekonana, że to jest 'mango lassi' i obowiązkowo podawane na słodko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mango też jest, jest dużo odmian i wariacji na temat tego napoju :) ale fakt, też myślałam, że tylko na słodko! wersja z solą i chilli mnie zaskoczyła!

      Usuń
  14. nie przepadam za melonem ,ale twój pomysł zdecydowanie by mi posmakował ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. świetne:) uwielbiam melony, ale w sumie jadam je na surowo, ewentualnie w sałatce zwykle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są pyszne pod każdą postacią :)

      Usuń
  16. Jak z taką smaczną nutą, to już mam na niego chrapkę :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudne zdjęcie z tymi rurkami:) Piłam ten napój 2 razy w życiu bodajże. Za każdym razem średnio mi smakował, ale podejrzewam, że był po prostu nieprawidłowo przyrządzony:) a podróży do Indii Ci życze, sprawdzisz wtedy orginalny smak^

    OdpowiedzUsuń
  18. a tu chyba ktoś ma urodziny.... ;) sto lat, sto lat! przesyłam buziaki i życzę spełnienia wszystkich marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  19. jak w składzie jest melon to biorę w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Melony to moje ulubione owoce, a kantalupa jest najlepsza !
    Robię ten koktajl ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Brakowało mi nowego pomysłu na melon... teraz już tylko wyciągnę blender ;)

    OdpowiedzUsuń