środa, 17 lipca 2013

lawendowy koktajl!

Jakiś czas temu nawiązałam współpracę ze sklepem internetowym Skworcu, w ramach której otrzymałam paczkę z wieloma produktami do przetestowania w swojej kuchni. Wszystkie te produkty to dla mnie totalna "nowość" dlatego jestem tym bardziej zadowolona. Pierwsze, po co sięgnęłam, to kwiaty lawendy. Uwielbiam jej zapach, byłam więc ciekawa smaku. Nie zawiódł mnie, wręcz przeciwnie, pozytywnie zaskoczył!



KOKTAJL LAWENDOWY
Przepis (jedna porcja):
300g kefiru
2 łyżki miodu
1 łyżka wrzątku
4 (kopiate) łyżki serka homogenizowanego
1 łyżeczka suszonych kwiatów lawendy Skworcu
Suszone kwiaty lawendy zalać łyżką wrzątku i odstawić na kilka minut. Kefir zmiksować z miodem i serkiem homogenizowanym. Lawendę odsączyć i dodać do koktajlu, ponownie miksować przez około 2-3 minuty. Gotowy koktajl przelać przez sitko do szklanki. Wstawić na godzinę do lodówki. Podawać schłodzone.

40 komentarzy:

  1. Ten koktajl to dla mnie też nowość :) Z lawendą? Gdyby ktoś zaserwowałby mi coś takiego, pewnie byłabym bardzo zaskoczona, ale nie powiem, jestem ciekawa jego smaku... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na śniadanie bym się tym nie najadła, ale chętnie bym to wypiła jako dodatek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię próbować takich nowości! Taj akurat jeszcz w rękach nigdy nie miałam ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. o, lawendowy koktajl, tego jeszcze się nie piło :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Kwiaty lawendy, ja nie wiedziałam nawet że można je jeść. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można, można! są świetnym dodatkiem w kuchni :)

      Usuń
  6. A myślisz, że można użyć wysuszonej w domu lawendy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, myślę, że na pewno można :)

      Usuń
  7. Nie znoszę zapachów kwiatowych, lawenda wiedzie prym nienawiści w tym katalogu:p Chociaż smaku takiego koktajlu za Chiny nie umiem sobie wyobrazić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli nie lubisz lawendy to taki koktajl zdecydowanie nie jest dla Ciebie :D

      Usuń
  8. Brzmi super, lubię takie eksperymenty, ale czy nie był gorzki? Ostatnio piłam wodę z dodatkiem kwiatu lawendy i właśnie była gorzka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, nie, lawenda była dość mocno wyczuwalna, ale jej gorzki posmak niwelował miód, który sprawiał, że koktajl był słodki :)

      Usuń
  9. Ogólnie jest :D jest jeszcze biszkoptowy <3 tylko nie wiem jak w sklepach, bo ten zajumałam od mamy xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, rozglądnę się po sklepowych półkach ;-)

      Usuń
  10. nigdy nie miałam okazji wypróbować, muszę namierzyć zatem lawendę;)

    OdpowiedzUsuń
  11. koktajl dla wróżki! idealny :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa jestem jak taki koktajl lawendowy smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. o rany, to musi być taka kwintesencja zapachu Prowansji... *.*

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, twój blog został nominowany do Liebster Blog Award :)
    polishfoodie.blogspot.co.uk/2013/07/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nie przepadam za lawendą, ale ciekawa jestem koktajlu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. o matko, to musiało cudnie pachnieć :)

    OdpowiedzUsuń
  17. zawsze chciałam mieć lawendę i zrobić z nią coś pysznego, zachwyciłaś mnie tym koktajlem *-*

    OdpowiedzUsuń
  18. hmmm ciekawe, jeszcze nigdy nie próbowałam NICZEGO z jadalnymi kwiatami

    OdpowiedzUsuń
  19. Lavandula officinalis kojarzy mi się tylko ze studiami ;P ma właściwości uspokajajace i ułatwiające zasypianie, więc taki koktajl przed snem jak znalazł ;D

    OdpowiedzUsuń
  20. przyznam że chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Oj chętnie bym spróbowała takiego koktajlu, spróbuję sobie ususzyć trochę lawendy po sezonie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie pomyślałabym, że lawendę można spożywać! Ilu rzeczy uczę się na blogach! ; )

    OdpowiedzUsuń
  23. motyw łyżki/rurki! <3 :D
    jak pomyślę o weekendzie to mam łzy w oczach:( i o tym, co nas minieee :(
    a lawenda pycha?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dobra! chociaż specyficzna, więc myślę, że nie każdemu posmakuje, mimo wszystko :)

      Usuń
  24. Widziałam już ciasteczka z lawendą ale koktajl z jego dodatkiem to dla mnie totalna nowość:)

    OdpowiedzUsuń
  25. szkoda, że kolor koktajlu nie jest taki uroczo fioletowo lawendowy jak lawenda ;D nie mam pojęcia jak lawenda pachnie ani tym bardziej jak smakuje, ale sam koktajl wywarł na mnie pozytywne wrażenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wow, jakie zaskoczenie! Nigdy o czymś takim nie słyszałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Zapach lawendy jest genialny, wiec taki koktajl musial byc mega :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie wiedziałam, że lawenda nadaje się do wykorzystania w kuchni :D Warto wiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń