poniedziałek, 15 lipca 2013

Kurczak w sosie agrestowym!

Kiedyś połączenie słodkich owoców z mięsem było dla mnie nie do zaakceptowania. Jednak pewnego dnia pokochałam schab ze śliwką, chwilę później kaczkę z gruszką/jabłkiem, kurczaka z suszonymi morelami. Tak zwana "miłość od pierwszego kęsa". Tak samo było z połączeniem, które dzisiaj Wam prezentuję. Główną pomysłodawczynią była Karolina, a my z Domi od razu byłyśmy na tak! A Wy co powiecie, skusicie się?


KURCZAK CURRY W SOSIE AGRESTOWYM, z kaszką kuskus
Przepis (trzy porcje):
podwójna pierś z kurczaka 
2 łyżeczki przyprawy curry
1 łyżeczka cynamonu
szczypta pieprzu
szczypta soli
zielona czubrica 
100ml wody 
miseczka agrestu (czerwonego i zielonego)
200g kaszki kuskus marki Halina
Pierś z kurczaka umyć i pokroić w kostkę. Podsmażyć na rozgrzanej (teflonowej) patelni. Gdy kurczak nabierze jasnego koloru doprawić solą, pieprzem, curry i cynamonem. Trzymać na małym ogniu przez około 15-20 minut. W tym czasie przygotować sos: agrest umyć, obrać z ogonków i wrzucić do rondelka. Zalać 100ml wody i postawić na małym ogniu. Gotować, aż owoce zmiękną. Gdy kurczak i sos będą już gotowe przygotować kaszkę kuskus. Wsypać do miseczki, doprawić zieloną czubricą, zalać wrzącą wodą, odstawić na kilka minut. Na talerz wyłożyć kaszkę i kurczaka, polać wszystko sosem. Podawać.

30 komentarzy:

  1. Jakbyście podały mi takie danie, skusiłabym się na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie!

    Nominowałam Cię do Liebster Blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczak ostro-słodki to musiało wyjść :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne połączenie :) Ja się wczoraj agrestem objadłam na działce, prosto z krzaczka :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie do kurczaka w ogóle nie trzeba zachęcać, trzeba mi go postawić pod nosem i dać widelec:D

    OdpowiedzUsuń
  6. lubię takie połączenia - mięsa z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam agresat wiec pewnie by mi posmakowalo;)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm kurczakowo ! fajne połączenie ,zdecydowanie do wypróbowania ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne połączenia, chyba nowy adres bo nie mogłam znaleźć Twojego bloga, a gdzie śniadaniowiec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Adres jest nadal ten sam :) Na blogu lekkie zmiany, teraz oprócz śniadań będą się również pojawiać przepisy na inne dania :)

      Usuń
  10. Super ten kurczak wygląda, tak kolorowo :D!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a smakuje jeszcze lepiej, gwarantuję! :D

      Usuń
  11. U mnie chyba jednak to połączenie pozostanie na etapie braku akceptacji ; )

    OdpowiedzUsuń
  12. Umm, ale to musialo byc pyszne ! Slodko-ostre ulubione polaczenie !:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja uwielbiam połączenie owoców i mięsa, ale o agreście nawet nie myślałam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. zjadła bym takie danko:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Skusiłabym się na pewno i nawet bez szczególnego namawiania ;D Wygląda przepysznie, a ja uwielbiam owocowe smaki razem z mięskiem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe połączenie, pierwszy raz widzę tak podanego kurczaka :) Chętnie bym spróbowała!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nominowałam Cię do Liebster Blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja CI powiem, że połączenie mięsa z owocami uwielbiam! Żurawinę i borówkę mogłabym wyjadać łyżeczką ze słoiczka, nakładać na pasztet, schab, kuraka...Twój sosik agrestowy z pewnością wypróbują- bardzo lubie takie smaki!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na konkurs!

    OdpowiedzUsuń
  19. nominowałam Cię do Liebster Blog, zapraszam do odpowiadania :) http://polaroidbkfast.blogspot.com/2013/07/147-polska-wies-vs-prowansja-lb.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Również nie lubiłam łączyć owoców z mięsem..i u mnie też to się zmieniło. A danie przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziewczynkiii, co wyście pozmieniały w tym blogu??;p

    OdpowiedzUsuń
  22. Za zmiany jestem odpowiedzialna tylko i wyłącznie ja sama ;-) Aale wcale nie ma ich tak dużo przecież ;-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Niecodzienne połączenie, zaintrygowało mnie barrrdzooo:D

    OdpowiedzUsuń
  24. ja od zawsze uwielbiam połączenie mięs z owocami, także skuszę się :D

    OdpowiedzUsuń