piątek, 19 lipca 2013

jagodowe serniczki z amarantusem!

Zmęczona codzienną bieganiną potrzebuję odpoczynku, najlepiej przy kuchennym blacie i piekarniku. Praktyki zabierają mi wakacje, a ja tak bardzo potrzebuję ich zapachu i smaku. Więc sobie serwuję to, za czym tak bardzo tęsknię. Zapach lata do poduszki. Smak lata na śniadanie. Fioletowe palce, fioletowe usta. Zdrowe, słodkie serniczki z jagodami. Wieczorem je piekę, studzę i na noc wstawiam do lodówki. Dzisiaj rano pakuję do dwóch pudełeczek. Jedno dla mnie, drugie dla mamy. Dzisiaj obie jagodowo zaczniemy dzień.



JAGODOWE SERNICZKI z amarantusem
Przepis (11 serniczków):
miseczka jagód
300g sera białego
180g serka homogenizowanego
2 jajka (osobno białka i żółtka)
2 łyżki cukru trzcinowego
szczypta soli
Ziarna amarantusa dokładnie zmielić na mąkę. Ser biały zmiksować razem z serkiem homogenizowanym, żółtkami i cukrem, na gładką masę. Dodać zmielony amarantus i jeszcze raz zmiksować. Białka (ze szczyptą soli) ubić na sztywną pianę. Delikatnie połączyć z serową masą. Wsypać jagody i wymieszać. Nałożyć do foremek (u mnie silikonowe), wierzch posypać jeszcze dodatkowo jagodami. Wstawić do piekarnika, piec przez około 30-40 minut, w 180 stopniach. Podawać na ciepło lub wstawić na noc do lodówki i wyjąć rano.


Właśnie z naszych "szczelnie" zamkniętych pudełeczek zniknęły dwa serniczki. Co to, kto to?! Krasnoludki?! Zaraz, zaraz ... "Taaaaaaato, czemu masz fioletowe usta?". Ktoś tutaj chyba polubił słodkie śniadania?

34 komentarze:

  1. O tak jagody, jagody wszędzie jagody! U mnie też ;) miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczne serniczki :D Jagodoowo <3

    OdpowiedzUsuń
  3. mini serniczki z jagodami? to jest to! gdybym tylko miała jagody... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Jedno dla mnie, drugie dla mamy." - nie dziwię się, że Twój tata, brutalnie pominięty, sam się poczęstował :DD
    hej, ale nie pomyliłam się tak bardzo, myśląc o muffinach! W końcu nawet upiekłaś je w takich samych foremkach :D Cudowne serniczki, zjadłabym takie jagodowe cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taak, byłaś bardzo blisko z tymi muffinkami!:)

      Usuń
  5. Dla amatorów sernika z jagodami - stworzone na śniadanie! Twój Tata chyba lubi serniczki:>

    OdpowiedzUsuń
  6. Planuję serniczki, spadłaś mi z nieba :D Wyglądają uroczo, mmm porywam jednego! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jakie malutkie cudeńka <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, kocham takie serniczki :D

    OdpowiedzUsuń
  9. jagody <3 ale chyba już się sezon na nie kończy, bo nigdzie znaleźć nie mogę :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kończy? ja je widzę na każdym targu jeszcze, w dobrych cenach :)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. tak! smakowały jak takie jagodowe chmurki :)

      Usuń
  11. super, takie małe serniczki są najsmaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. uuu jagodowe, i to serniczki *-* pyszności !

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. chętnie! ale ... wszystkie zjedzone już :D

      Usuń
  14. Serniczki, jeszcze jagodowe, już się rozpływam :D

    OdpowiedzUsuń
  15. wooow, geenialne! Puściłaś moją porcję już pocztą, prawda?;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana, Ty wiesz, gdzie te serniczki czekają na Ciebie :D

      Usuń
  16. jagody. widzę jagody, wszędzie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. maleństwa, ale jakie pyszne maleństwa:)
    Pozdrawiam i dziękuję za udział w akcji!

    OdpowiedzUsuń
  18. Musiały być obłędne, skoro tylu chętnych na jedzenie ; )

    OdpowiedzUsuń
  19. heheh, ładne i takie na raz do mojej japy ;D

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowny wypiek na lato z każdymi owocami, jagody świetnie tu wyglądają, w następnym tygodniu może zrobię, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Jagodowe serniczki to coś w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. takiego serniczka chętnie zabrałabym ze sobą dzisiaj na spacer:))

    OdpowiedzUsuń