poniedziałek, 29 lipca 2013

chrupiąca sałatka z kalafiora!

Lubicie chrupać surowego kalafiora? Ja bardzo! Nauczyła mnie tego mama. To również ona pierwszy raz zrobiła i podała mi sałatkę z takim właśnie kalafiorem w roli głównej. Pamiętam też, że był czas, kiedy bezustannie zajadałyśmy się taką sałatką. A później na długi czas o niej zapomniałyśmy, sama nie wiem dlaczego. Dzisiaj wpadł nam do głowy pomysł, aby zrobić sobie taką na obiad. W końcu w takie upalne dni nic nie sprawdza się lepiej od takich szybkich, pysznie chrupiących sałatek. Spróbujcie, koniecznie!

 


SAŁATKA Z (SUROWEGO!) KALAFIORA, ogórków i zielonego groszku
Przepis (trzy porcje):
1 średni kalafior
5 ogórków gruntowych
puszka groszku konserwowego
5 łyżek jogurtu naturalnego
2 łyżki majonezu
sól, pieprz
Kalafior umyć, podzielić na różyczki i wrzucić do miski. Ogórki umyć, obrać ze skórki, pokroić w kosteczkę, dorzucić do kalafiora. Groszek dokładnie odsączyć z wody i dodać do reszty składników. Jogurt naturalny wymieszać z majonezem, doprawić solą i pieprzem. Gotowym sosem zalać warzywa i porządnie wymieszać.

27 komentarzy:

  1. Surowy kalafior? Naprawdę?! Naprawdę wogóle można surowego jeść? :O Kalafior ugotowany uwielbiam, ale taki surowy? Szalone! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, że można :D inaczej bym nikomu takiej sałatki nie proponowała :D można i gorąco polecam! ja chyba nawet wolę go w takiej wersji niż gotowanego ;-)

      Usuń
  2. Sałatka z kalafiorem? Czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. robię jutro! ;) a i śliczny kolorek na pazurkach ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. daj znać, czy Ci posmakowała! mam nadzieję, że tak! ;-)

      Usuń
  4. Surowego? Zaskoczyłaś mnie. Nigdy nie jadłam, nie słyszałam, żeby tak go jadać. Sałatka wydaje się smaczna, z całą pewnością jest w guście mojego Taty, na pewno przekażę mu składniki, polubi ją:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele osób się dziwi, a u mnie to normalne :D Taki kalafior jest naprawdę smaczny, polecam zarówno Twojemu tacie, jak i Tobie!

      Usuń
  5. Uwielbiam surowego kalafiora i wszelkie sałatki z jego dodatkiem! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi ciekawie, jeszcze nie jadłam surowego. A w ogóle, to z kalafiorem kojarzy mi się moje dzieciństwo i historia o tym jak nie chciałam jeść gotowanego. Moja mama próbując mnie przekonać do zjedzenia, posypała go cukrem. Wyobraź sobie, że zjadłam i podobno nawet mi smakowało ;D Teraz jak o tym myślę, to takie połączenie do mnie nie przemawia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kalafior z cukrem?!:D ojej, rzeczywiście odważnie! :D

      Usuń
    2. Owszem, ale wiesz, małe dzieci potrafią zjadać zadziwiające kombinacje smakowe :D

      Usuń
    3. wiem, wiem, no pewnie! :D sama, jako dziecko, dość ciekawie łączyłam smaki :D nutella z paluszkami była na porządku dziennym na przykład <3
      swoją drogą do tej pory uwielbiam placki ziemniaczane z cukrem! więc kalafior - czemu nie :D

      Usuń
    4. Nutella z paluszkami? Takie połączenie to i obecnie zjem :D Za to placki ziemniaczane z cukrem, śmietaną u mnie nie przejdą. Uznaję tylko z ketchupem ;D
      Jeeej, o takich smakach można pisać godzinami.

      Usuń
    5. z ketchupem? uwierzysz, że tak NIGDY nie jadłam?! :D ale będę musiała spróbować, czuję, że takie połączenie mi posmakuje :D tak apropo tego ketchupu: ogórek kiszony + ketpchup <3
      o taaak, zgadzam się! mnóstwo ich jest! można pisać i pisać :-)

      Usuń
    6. W takim razie spróbuj koniecznie! :D Ketchup plus ogórek kiszony?! Ciągle mnie czymś zaskakujesz :-)

      Usuń
  7. nie jadłam jeszcze surowego kalafiorka :) chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna sprawa, sama czasami podkradam surowego kalafiora przed ugotowaniem ale nie pomyślałabym o sałatce, jutro koniecznie robie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam surowego kalafiora <3 Nie wiedziałam z czym go połączyć w sałatce, taka wersja musi być przepyszna, robię koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. nigdy nie jadłam na surowo, ale super , że można i tak:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Surowego próbowałam tylko w czasie jego przygotowania :D Ale żeby robić z takiego sałatkę? Ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  12. surowego nigdy nie jadłam, choć słyszałam, że tak można... myślę, że ta sałatka by mnie do niego przekonała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. świetna !! tym bardziej na lato idealna, do obiadku *-* pychota!

    OdpowiedzUsuń
  14. oo.. surowy? Toż to kiedyś ugryzła przed gotowaniem, ale jakoś ni tak.. kruszył się, coś z nim nie tak..
    Może spróbuję tą sałatkę, w niej mu będzie lepiej? Mam, aż 4 główki w domu, muszę je wykorzystać :D ale chyba dodam kukurydzę, będzie pasować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że z kukurydzą też wyjdzie smacznie :) spróbuj, spróbuj!

      Usuń
  15. Jadłam kilka lat temu u znajomych sałatkę z surowego kalafiora z kukurydzą i chyba ananasem. Na pewno był też majonez. Dokładnie nie pamiętam czy majonez sam czy z jogurtem, ale wiem, że było smacznie, chrupiąco i bardzo rześkie. A ponieważ było ciepłe lato to była to znakomita przekąska. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi smacznie! Chętnie spróbuję, dziękuję! :)

      Usuń
  16. a ja robie salatke z kalafiora, czerwonej cebulki , swiezych pomidorku, zieleninki(jaka masz pod reka) szczególnie koperek jest mniama dresing-majonez i odrobina octu winnego bądź cytryny i sol pieprz, papryka...niebo w buzi...ale z groszkiem jeszcze nie probowalam, na pewno jest pyszna....
    Groszek

    OdpowiedzUsuń