sobota, 6 lipca 2013

jabłkowo-miętowe serniczki z kaszą manną!

To spotkanie miałyśmy zaplanowane już od jakiegoś czasu, ale wiadomo, jak to jest w ciągu roku szkolnego/akademickiego. Czekałyśmy więc na wakacje i nareszcie się doczekałyśmy! Wczoraj wieczorem odebrałam Anetę z dworca autobusowego i tak, wspólnie, rozpoczęłyśmy weekend. Ostatni raz widziałyśmy się, gdy wszystko było pokryte białym puchem, a mroźne powietrze utrudniało prawidłowe funkcjonowanie. Teraz? Teraz straszy nas ciemne niebo i spadające krople deszczu, ale nie damy się!

ALE, ALE! ... Najpierw podwójna kawa! Najpierw podwójne śniadanie! Jestem w niebie. Naprawdę! Poranny posiłek w towarzystwie. Śniadanie dla dwóch osób. Dla mnie chyba nie ma większej przyjemności.


SERNICZKI Z KASZĄ MANNĄ
Przepis (dwie porcje):
5 łyżek kaszy manny
1 szklanka mleka
200g sera białego
1 (duże) jabłko
1 łyżka miodu
4 listki świeżej mięty
Jabłko umyć, obrać ze skórki, wydrążyć środek i pokroić w drobną kostkę. Przełożyć do rondelka, zalać mlekiem, dodać miętę, miód i zagotować. Ciągle mieszając powoli wsypać kaszę mannę. Gdy odpowiednio zgęstnieje, zdjąć z ognia i odstawić do ostygnięcia na około 15-20 minut. Po upływie czasu dodać do kaszy ser biały i zblendować na gładką masę. Przełożyć do pucharków i włożyć na noc do lodówki.


30 komentarzy:

  1. Świetnie wygląda to śniadanie, nie mówiąc już o tym że podwójnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo taaak! Serniczki 1sza klasa:)
    pamiętam jak widziałyśmy się wszystkie po raz 1szy :) tyle śniegu, tak na zimno było, a Gloncio nas rozgrzał ;D
    Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  3. Te serniczki to coś genialnego. ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podwójne śniadania zawsze smakują o niebo lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pozdrawiam Was obie, moje drogie koleżanki:*
    Te serniczki... widzę jabłko, widzę miód, troszkę jesieni w pucharku - nic to, że to 'serniczki', mam na to ochotę!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. serniczki do wypróbowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie dość, że takie pyszne to śniadanie, to jeszcze zjedzone w dobrym towarzystwie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam połączenie mięty z czekoladą. Musiało być pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię to połączenie, aale tutaj akurat jest inne, chociaż równie smaczne ;-)

      Usuń
  9. Taki serniczek musiał być przepyszny! Chociaż ja od siebie dorzuciłabym garśc malin :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo muszę takie zrobić! :D Ale dorobię jeszcze galaretkę na górze i będe w niebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie jedząc te serniczki doszłyśmy do wniosku, że galaretka by pasowała :D

      Usuń
    2. Też o tym pomyślałam! <3

      Usuń
  11. Uwielbiam mięte! <3 te serniczki musiały być genialne!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jej *.* Koniecznie muszę zrobić taki serniczek! Wspólne śniadanie, wspólna kawa... od razu inaczej smakuje :) Bawcie się dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  13. Serniczki musiały być pyszne! ;) Miłego dnia dziewczyny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj oj dawno mnie tu nie było, a u Ciebie jak zwykle same smakowitości. Podbijasz moje serce! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda bardzo delikatnie ! Mniam !

    OdpowiedzUsuń
  16. śniadania w towarzystwie są przyjemne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam teraz fazę na miętę <3 jest cudowna

    ja 2 dni pod rząd miałam podwójne śniadanka i było cudnie hihi

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie śniadanko, no nie ma się co dziwić ^^

    OdpowiedzUsuń
  19. z kaszą manną wszystko jest wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię dodatek mięty, ki z lodówki na gorący poranek w sam raz :D

    OdpowiedzUsuń
  21. piękne te pucharki:) jak deser:) to prawda - śniadanie we dwoje to wspaniała sprawa :)!

    OdpowiedzUsuń
  22. bomba! mogę się wprosić na (spóźnione) śniadanko?? :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Smacznie wyglądają, właśnie, z galaretką może by jeszcze lepiej smakowały? :)

    OdpowiedzUsuń