niedziela, 30 czerwca 2013

poziomkowy twarożek!

Tysiące egzaminów i zaliczeń, nieprzespane noce, podkrążone oczy, litry wypitej kawy, tabletki na ból gardła i tony chusteczek higienicznych - tak, to już tylko przeszłość! W czwartek oficjalnie rozpoczęłam wakacje i od razu postanowiłam to odpowiednio uczcić. Lubię, bardzo lubię to uczucie beztroski. Coś mi podpowiada, że to będą udane trzy miesiące. W końcu jaki początek ... Taka cała reszta, prawda?

Nasz (nie)wielki ogródek na końcu działki to w tym roku prawdziwy poziomkowy skarbiec. Czerwone kuleczki, pachnące leśnymi bajkami. Najlepiej smakują zerwane prosto z krzaczka, ale nie tylko ...


POZIOMKOWY KREM TWAROŻKOWY
Przepis (jedna porcja):
250g sera białego
100g jogurtu naturalnego
1 szklanka poziomek 
Poziomki opłukać. Razem z serem białym i jogurtem zblendować na gładką masę. Przełożyć do miseczki, wstawić na godzinę do lodówki. Po upływie czasu wyjąć i podawać. 

42 komentarze:

  1. Jak ja uwielbiam takie twarożki <3 Poziomki koniecznie muszę w tym roku zasadzić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm, pyszności! "100 lat" nie jadłam poziomek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie musisz to nadrobić! jak najszybciej :)

      Usuń
  3. Jadłam niedawno podobny ale bananowy z orzechami i czekoladą :) Z koeli rok temu takie poziomkowe lub truskawkowe twarożki gościły u mnie bardzo często :D

    OdpowiedzUsuń
  4. nieeeee! nie lubię Cię, nienawidzę Cię! ja chcę poziomki! :( :( :(

    OdpowiedzUsuń
  5. heheh, jak tak czytam o tych egzaminach przypomina mi się mój czas, po ich ukończeniu byłam pewna, że już nigdy nie będzie takich jazd;p
    dziś...razem z moją małą....lubimy sobie posiedzieć w nocy i pogadać o mleku, nowych trendach w butelkach...w sumie, co będę spać, jak mogę sobie pogaworzyć;p

    OdpowiedzUsuń
  6. ooooo dzisiaj myślałam o tym samym, tylko z truskawkami (tylko i wyłącznie przez brak poziomek!)
    sama miałam je u siebie na działce ale trzeba było ją spryskać jakąś trucizną i po poziomkach zostały wspomnienia :C

    OdpowiedzUsuń
  7. O mamo, poziomkowe niebo! U mnie również stuprocentowe lenistwo posesyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądem przypomina mi lody. ! :>

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie pies zżera poziomki i truskawki! Mówię Ci! Obchodzi krzaczki i zżera z nich owoce,a że krzaczki młode to na poziomki jest się u mnie trudno załapać...a taki krem bym z chęcią zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. piękny różowy krem i śliczne poziomki :) ja też umieram po sesjach, ale idę do pracy od poniedziałku więc nie ma beztroski ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam robić kremy z twarożków! Zwłaszcza te owocowe :) Poziomkowy musiał być przepyszny, wygląda uroczo. Chciałabym bardzo dostać gdzieś poziomki.

    To teraz - konieczny relaks! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda świetnie, tak też zapewne smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ej,ej! Nie za dużo masz tych poziomek? Meeega, nie pamiętam kiedy ja jadłam.. :D
    Mmmmm!!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. zazdroszczę ci tych poziomek *-* taki twarożek musi być pycha !
    odpocznij , zrelaksuj się ;) miłego dnia !

    OdpowiedzUsuń
  15. Kilka lat nie jadłam już poziomek :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Chcę to!!! Przywieź mi poziomki proszę proszę proszę ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poziomki czekają na Ciebie w moim ogródku! :D

      Usuń
  17. Ale Ci zazdroszczę poziomek, nawet nie wiesz jak bardzo Ci ich zazdroszczę :D
    Korzystaj, korzystaj! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę coś takiego zrobić! :D
    Świetny pomysł dla takiego twarogożercy jak ja :D

    OdpowiedzUsuń
  19. krem twarożkowy <3 ojej. chcę poziomki!

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszyscy cieszymy się z wakacji :)
    Baw się dobrze i rób więcej takich śniadanek!
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  21. Zaczęłam czytać post i tylko czekałam, na zaprzeczenie takiemu stanu rzeczy :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Poziomki! Może choroba to nie najlepszy początek wakacji, ale co tam, widać organizm musi sie zregenerować po ciężkim okresie. Szybkiego powrotu do zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  23. Ach, przypomniałaś mi o poziomkach! Dzisiaj u babci zerwę. :>

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo apetycznie to wygląda!:DDD

    OdpowiedzUsuń
  25. pyszności! jak ja dawno nie jadłam poziomek... :**

    OdpowiedzUsuń
  26. krem prezentuje się bardzo apetycznie :) mam ochotę zrobić taki z jagodami, bo poziomek brak... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyznam, że nawet bym wolała taki jagodowy! :) ...

      Usuń
  27. Poziomkowy skarbiec... zabierz mnie tam!
    W takim razie zapowiadają się cudownie wolne wakacje! Kto wie? Może nawet zawitam do grodu Kraka:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaaaaaaaaaa! przyjeżdżaj jak najszybciej! :)

      Usuń
  28. pyszności, poziomki uwielbiam!!

    OdpowiedzUsuń
  29. ale cudo :) u moich Rodziców poziomek jeszcze brak ;/

    OdpowiedzUsuń
  30. ojoj, to jakąś cieżką przeprawę miałaś z tą sesją :*

    OdpowiedzUsuń
  31. Gratuluję pomyślnego zaliczenia wszystkich egzaminów :) poziomek szczerzę zazdroszczę, wieki już ich nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  32. pychotka <3 u nas w ogródku też rosną - cudeńka maleńkie

    OdpowiedzUsuń