czwartek, 30 maja 2013

płatki ryżowe a'la caffe latte!

Dwanaście godzin snu. Nie pamiętam, kiedy ostatnio tak długo spałam. Gdyby nie zapach kawy roznoszący się po całym domu to pewnie i tak jeszcze przez jakiś czas nie wychodziłabym z łóżka, bo naprawdę miałam wielką ochotę przewrócić się na drugi bok i jeszcze trochę pospać. Jednak moja silna miłość do tego napoju zwyciężyła, jakoś zrzuciłam z siebie kołdrę, owinęłam w szlafrok i zeszłam do kuchni. Duży kubek kawy z mlekiem znalazł się w moich dłoniach, rozgrzał od środka, ale ... Ale nie obudził. Mogę wracać do łóżka? Nie mogę, za dużo mam do zrobienia. Zacznę od śniadania. Co by tutaj zjeść? ... Może kawę? 

 płatki ryżowe a'la cynamonowe caffe latte 

Przepis (jedna porcja):
2/3szkl mleka + 1/3szkl wody
3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
2 łyżeczki cynamonu
1 białko jajka
1 łyżka serka śmietankowego
3 łyżki jogurtu naturalnego 
Płatki ryżowe zalać mlekiem i wodą, postawić na ogniu. Gotować przez 10-15minut, aż będą gęste, cały czas przy tym mieszając, aby uniknąć przypalenia. Odstawić do ostygnięcia na kilka minut. 
Całość zblendować na gładką masę. Połowę masy przełożyć do miseczki i wymieszać z serkiem śmietankowym. Drugą część masy wymieszać z kawą rozpuszczalną i cynamonem. Białko jajka ubić na sztywną pianę i połączyć z jogurtem naturalnym. Przygotować wysoką szklankę i nakładać warstwami: płatki ryżowe zmieszane z serkiem, następnie płatki ryżowe z kawą i cynamonem, a na samym wierzchu ubita piana z białkiem z jogurtem. Posypać cynamonem i podawać.

47 komentarzy:

  1. zjeść kawę! dla takiego kawomaniaka jak ja - bomba

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny pomysł!
    Zazdroszczę tych 12 godzin snu, ja nawet, kiedy mogę się wyspać, wstaję po maximum siedmiu...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zachwycona! Piękne! Porywam przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zjeść kawę na śnaidanie?! Hah ty to jesteś świetna :)
    Super pomysłowa kawowa wariacja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak patrzę na takie zdjęcia, to aż żałuję że nie lubię kawy :P
    dla mnie jedyną motywacją do wygramolenia się z łóżka jest śniadanie, nic innego ze świata ,,pod-moją-kołdrą" nie jest w stanie mnie wyciągnąć

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda jak mega-wykwintny deser! wspaniałości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudownie twoja kawa wygląda. Właśnie piję moca z czekoladą wedla, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Widząc zdjęcie po lewej myślałam, że to kawa. :D
    Uwielbiam wszystko co kawowe, ale nie polubiłam tych płatków ryżowych.
    Ale gdyby tak podmienić je na zwykły ryż to jestem bardzo na tak! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, wersja z ryżem na pewno będzie równie smaczna :)

      Usuń
  9. Cudowny przepis! chilicake.blogspot.com - zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie zjedzenie kawy jest dobrą opcją. Ja zaraz sobie strzelę trzecią^^ Też spałam dzisiaj 12h...

    OdpowiedzUsuń
  11. Haha ja bym tyle nawet nie wyspała ! Podziwiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, uwierz, że czasem organizm tego potrzebuje i wszystko jest możliwe, gdy jest się zmęczonym :D

      Usuń
  12. kawowe śniadanie, to jest to !! zachwycasz mnie każdym pomysłem *-*

    OdpowiedzUsuń
  13. widać, że miałaś wspaniale smaczne pobudkowe śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. składam Ci pokłony, mistrzyni! tylko mi tu miodku jakiegoś brakuje, albo syropu. żeby trochę sobie posłodzić poranek ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda kusząco i jak lekka chmurka!

    OdpowiedzUsuń
  16. Odpowiedzi
    1. niee, po prostu jestem uzależniona od kawy! :D:D

      Usuń
  17. Marzy mi się takie długie spanie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Rozkosznie podane, po prostu rozkosznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. To jest cudowne! Chyba najgenialniejsza kawa jaką w życiu widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie przestajesz mnie zaskakiwać:-D skąd ta niekończąca sie wena , kobieto?:-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda cudownie! Niestety nie lubię kawy : (

    OdpowiedzUsuń
  22. Na taki deser na śniadanie wstałabym nawet po godzinie snu :D
    Wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Madzia, jesteś moim guru! i wcale nie przesadzam ! nie dość, że zawsze tu pysznie u Ciebie, to jeszcze serwujesz posiłki tak pięknie ;) a kawę uwielbiam, powoli do niej powracam, och!!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heeej, bo się zaczerwienię! :D dziękuję!

      Usuń
  24. Jeju...jako że jestem typowym kawoszem, to śniadanie jest czymś co na pewno muszę zrobić w najbliższym czasie. Wspaniale wygląda. Geniuszu--

    OdpowiedzUsuń
  25. Zachęciła mnie ta fotka:)pyszna kawa wpraszam się:)a do kawy polecam różne dodatki np.miód z cynamonem dostępne na www.anielskieprzysmaki.pl

    OdpowiedzUsuń
  26. nie, ty to jednak jesteś moim mistrzem w kwestii wszystkiego, co "a'la". :D

    OdpowiedzUsuń
  27. aleś Ty pomysłowa! ;O weź zamieszkaj u mnie na wakacje i rób mi takie śniadanka hehe <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie kuś, bo serio do Ciebie przyjadę! :D:D

      Usuń
  28. dzis chyba byl taki dzien, bo i ja nie moglam wstac z lozka;p

    OdpowiedzUsuń
  29. Kawy nie pije ,ale takim sniadaniem bym nie pogardzila :)

    OdpowiedzUsuń
  30. wygląda pięknie! też chcę takie śniadanka:))

    OdpowiedzUsuń
  31. śniadanie i kawa w jednym:) idealna propozycja dla zabieganych:) nic tylko próbować:)

    OdpowiedzUsuń
  32. uwielbiam te Twoje śniadania! muszę w końcu zacząć wykorzystywać Twoje pomysły :))

    OdpowiedzUsuń
  33. spanie <3 ach, jakie wspaniałe śniadanie! a ja na pierwszy rzut oka myślałam że to zwykłe latte ;p

    OdpowiedzUsuń
  34. wygląda jak deser z dobrej kawiarni :) cudowny! a zblendowane płatki ryżowe smakują bardziej hm.. delikatnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, są trochę delikatniejsze w smaku przez to, że uzyskują taką kremową konsystencję :)

      Usuń
  35. toż to wygląda jak prawdziwa kawa ! a tu takie smakołyki skrywa w poszczególnych warstwach... super ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. O rety genialne! Podmieniłabym tylko kawę na kakao, ale to tylko ze względu upodobań smakowych.

    OdpowiedzUsuń