niedziela, 26 maja 2013

Dzień Mamy!

rano upina włosy
maluje powieki na niebiesko
uśmiecha się nawet do deszczu
rozmawia z kotem i czajnikiem

w dzień zmienia świat na lepsze
podając najlepszą kawę w biurze
nawet szef przestaje krzyczeć
i łagodnieje

wieczorem ceruje
smutki w rajstopach
kąpie brudne skarpetki
naprawia błędy w zeszycie
wypędza latarką potwory z szafy
na dobranoc całuje misia w czoło

potem cały pokój słucha
opowieści mamy o dobrych wróżkach
mieszkających między kartkami książek


(Izabela Monika Bill)

Wstając dzisiaj specjalnie wcześniej od reszty domowników, aby potajemnie w kuchni przygotować wspólne śniadanie z okazji dzisiejszego Dnia Matki, chodząc na paluszkach między kuchnią, a jadalnią, wycinając serduszka z pomidora i ogórka, mieszając, doprawiając, starając się przy tym nie hałasować i stwarzać pozory, że ja również wyleguję się jeszcze w łóżku - poczułam to podekscytowanie, poczułam magię, jak gdybym znowu była małą dziewczynką robiącą w ukryciu dla mamy naszyjnik z makaronu.




Co dzisiaj na śniadanie? Kremowe jajka w kokilkach z pomidorem, zieloną cebulką, solą morską i pieprzem ziołowym. Do tego chleb pszenny/chleb słonecznikowy, czerwona rzodkiewka, biała rzodkiew, zielony ogórek. Pomarańczowe smoothie.

53 komentarze:

  1. Uroczo podane, na pewno sprawilas mamie wieelka przyjemnosc :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale fantastyczne śniadanie! :) razem z tym wierszem wywołało uśmiech na mojej twarzy. tego dnia zazdroszczę Wam wszystkim, że nie mam mamy tu przy sobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najważniejsze, że jesteś przy mamie myślami i sercem! :)

      Usuń
    2. czuję to samo, co Aleksandra, zazdroszczę. :)
      Mamie musiało bardzo smakować. :)

      Usuń
  3. Te szaszlyki sa takie urocze ;)
    Cudne sniadanko, mama na pewno jest zachwycona ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne i przepięknie podane śniadanie Madziu! Mama musiała być z Ciebie dumna!:) Te szaszłyki z serduszkami są powalająco urocze <3 I kto tu jest mistrzem od wymyślania cudów? Ty^^

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne śniadanie!! super prezent dla Mamy:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne śniadanie... właśnie też zjadłam swoje razem z mamą, niby u mnie prosto a smakuje zupełnie inaczej :) Pięknie podane!

    OdpowiedzUsuń
  7. strasznie podoba mi się pierwsze zdjęcie:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się takie ciepłe zestawienie ;) takie dla mamy ;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja mama napewno by się ucieszyła, aż by skakała z radości, z takich starań - twoja mama pewnie poczuła niesamowite ciepło w sercu ;) jesteś wielka!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zakochałam się w tym wierszu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też! piękny jest, piękny.

      Usuń
    2. Też mi się spodobał! Chyba pośle gomamie mejlem!

      Usuń
  11. jak to wszystko pięknie wygląda! aż szkoda jeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. dobrze, że się nie obudzili za wcześnie przy takich zapachach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. otworzyłam okno, włączyłam pochłaniacz - zapachy na szczęście nie przedostały się do góry, do sypialni :D:D

      Usuń
  13. Wyobraziłam sobie, jak po cichu przemykasz po domu robiąc śniadanie-niespodziankę:) Udała Ci się - bez dwóch zdań!

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczny wiersz i śniadanie prosto z serca:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mama na pewno była zachwycona. Widać, że w przygotowania włożyłaś serce:)

    Ten wiersz- cudowny

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiedziałam że tak tylko kokietujesz z tym, że nie masz pomysłu na dzisiejsze śniadanie ;D Cudownie to przygotowałaś :) Mama zadowolona? Choć to pytanie jest raczej zbędne ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze wczoraj zasypiałam z pustką w głowie, naprawdę, naprawdę! :D
      mama zadowolona, tak! przynajmniej tak mnie zapewniała i jej uśmiech w sumie mówił wszystko :))

      Usuń
    2. A właśnie mam nadzieję że nie masz nic przeciwko, że ukradnę wiersz z Twojego posta i napiszę go na kartce dla mamy ;) Jest przepiękny, a ja szukałam właśnie czegoś takiego innego niż zwykłe życzenia :)

      Usuń
    3. oczywiście, że nie mam nic przeciwko! :) wiersz jest piękny i im więcej osób się nim zachwyci, tym lepiej :)

      Usuń
    4. zazdroszczę mamie hihi :)

      Usuń
  17. Your blog is super cute and interesting :)
    Would you like to check out my blog?My last post is really sweet and full of candies :)
    Here it is:
    http://mykaleidoscopeeyes.blogspot.com/
    If you enjoy my blog,maybe we could follow each other? :)
    Wish you a lovely day :)
    xoxo Vesi :)

    OdpowiedzUsuń
  18. jakie piękne, serduszkowe inspiracje ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. O takiej córce to marzy chyba każda mama :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale słodkie te serduszka! Mama na pewno była zachwycona :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Zapraszam Cię na mój nowy spis blogów O ODCHUDZANIU :)
    http://www.spis-blogow-odchudzanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Mama na pewno była zachwycona. ! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak zrobić takie kremowe jajka?
    Śniadanie jest tak bardzo uroczo świąteczne :) Mama musiała oniemieć z wrażenie i wycałować Cię za wszystkie czasy. Haha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jedną taką kokilkę: do miseczki wbić dwa jajka, roztrzepać widelcem (oub trzepaczką), dodać łyżkę serka śmietankowego, pokrojonego w kostkę pomidora, zieloną cebulką, doprawić do smaku i przelać do kokilki :) Zapiekać w piekarniku - 200stopni, termoobieg, 20-25minut.
      Dzięki serkowi są właśnie takie kremowe w smaku.

      Usuń
  24. Czuć tą magię i wielką miłość :3
    Rewelacja, jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  25. śniadanie iście królewskie. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. jakie to urocze! :) mama musiała być zachwycona :D

    OdpowiedzUsuń
  27. jejku, ale to slicznie wygląda !

    OdpowiedzUsuń
  28. Widzę mnóstwo pyszności! Mama musiała być zachwycona takim miłym początkiem dnia;)

    OdpowiedzUsuń
  29. nie ma to jak wspólne śniadanko z mamą , pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  30. jak ślicznie :) mama musi być szczęśliwa!

    zapraszam na ciasto pomarańczowe! www.cookplease.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. jak uroczo :) musiało być Twojej mamie baaardzo miło :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Poproszę mnie obudzić takim śniadaniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. ojoj! :) pięknie podane! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Pięknie :)
    Te "szaszłyki" wyglądają przeuroczo.
    Na pewno Twoja Mama była zachwycona ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Wow, aż zazdroszczę Twojej Mamie tak smacznego i pomysłowego śniadanka :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja też poproszę takie śniadanie hah :D Zazdroszczę mamie tylu pyszności do wyboru !

    OdpowiedzUsuń
  37. Kochana jesteś, mama sie pewnie ucieszyła :)

    OdpowiedzUsuń
  38. To serce z pomidora podbiło też moje serce:D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. cudowne te serduszkowe szaszłyki !!
    podkradam pomysł :)

    OdpowiedzUsuń