środa, 22 maja 2013

owsiane placuszki z jabłkiem!

Środa. Sam środek tygodnia. U większości dzwonią budziki o (za) wczesnej porze. Wszyscy gdzieś się spieszą od rana, potykając o własne nogi. Jak miło, że u mnie jest inaczej. Jak miło, że dzisiejszy poranek może być dla mnie porankiem odrobinę leniwym. Mogę w spokoju delektować się smakiem kawy. Wyjść na taras, przykucnąć na schodkach i pooddychać świeżym powietrzem. Wrócić do kuchni i na śniadanie usmażyć sobie placki. Jeszcze przez moment nie patrzeć na zegarek. Tak dawno nie jadłam placków. 


 owsiane placuszki z jabłkiem duszonym i cynamonem; kawa z mlekiem

Przepis (jedna porcja):
50g płatków owsianych Halina
1 jajko (osobno żółtko i białko)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka stewi (lub cukru)
1/3 szklanki mleka
1 (średnie) jabłko
1 łyżeczka soku z cytryny
1 łyżeczka cynamonu
Mleko podgrzać. Zalać nim płatki owsiane i odstawić na 10-15 minut. W tym czasie obrać jabłko. Pokroić owoc w kostkę, przełożyć do garnka, podlać wodą i sokiem z cytryny. Podgrzewać, aż jabłka będą miękkie. Do namokniętych już płatków owsianych dodać żółtko, proszek do pieczenia, stewię i cynamon, wymieszać. Białko jajka ubić na sztywną pianę i delikatnie wymieszać z pozostałymi składnikami. Na dobrze rozgrzanej patelni smażyć placuszki z obu stron, aż do zarumienienia. Gotowe placuszki ułożyć na talerzu. Podawać na ciepło, z wcześniej uprażonymi jabłkami i posypane (obficie) cynamonem.

Dobrze jest zacząć dzień od słodkich placuszków na śniadanie. Wiem, wiem, nie każdy ma na to czas, szczególnie w samym środku tygodnia. Ale wiecie, że jest możliwość zamówienia takiego śniadania online? Dla mnie było to lekkim zaskoczeniem, gdy tutaj znalazłam ofertę restauracji, która proponuje w swoim menu pancakes. Przyzwyczajona jestem do tego, że za pomocą strony internetowej możemy zamówić obiad, czy nawet kolację, ale śniadanie? Dla mnie to nowość. I chociaż jestem zwolenniczką śniadań przygotowywanych przez samą siebie, w domu to myślę, że dla wielu mogłoby to być ciekawą propozycją. 

59 komentarzy:

  1. o ja.. ale one genialnie sie prezentują, tak jeden na drugim.. mmm!

    OdpowiedzUsuń
  2. ha, idealnie trafiłaś z tym śniadaniem - użyłam dokładnie tych samych składników, z tym że do zrobienia owsianki :)następnym razem będą placuszki - uwielbiam je!
    a ja dzisiaj też wstałam bez pośpiechu...I piękne jest to, że tak już będzie przez najbliższe kilka miesięcy! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli poniekąd się dzisiaj zgrałyśmy ze śniadaniem! ;-))

      Usuń
  3. Te placuszki są świetne! Na pewno je zrobię, może jeszcze dzisiaj ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Strasznie zazdroszcze Ci tak leniwego poranku... a te placuszki to swietny sposob na jego celebracje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. reszta dnia niestety już taka nie będzie :<

      Usuń
  5. u mnie podobnie :) i odrobinę leniwie, w zwolnionym tempie, i z plackami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdyby tak mogło być codziennie :) ...

      Usuń
  6. no, skoro do placków ubite białko, to naprawdę znaczy leniwe śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Leniwy poranek, przepyszne placuszki owsiane ( moje ulubione :D ), idealnie! :)
    Nie słyszałam o zamawianiu śniadań do domu, ciekawe czy ktoś to praktykuje :D Ale pewnie tak, jak są takie oferty ;) Domowe to domowe!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam to uczucie, kiedy nic mnie nie goni i właśnie w takie dni jem placki, wtedy smakują najlepiej, w beztroskiej atmosferze i z zapachem kawy :D

    OdpowiedzUsuń
  9. jakie apetyczne placuszki!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie pamiętam kiedy ostatni raz miałam leniwy poranek :( u mnie każdy kończy się tym, że wstaję godzinę wcześniej niż mogłabym, bo mam za dużo roboty...

    OdpowiedzUsuń
  11. Ładna ta Twoja wieżyczka, taka 'zdyscyplinowana':) Mój poranek też leniwy...
    A z tym zamawianiem online, to nie jest głupi pomysł.. Chętni na pewno by się znaleźli, może nawet ja sama czasami bym korzystała.

    OdpowiedzUsuń
  12. oj, ja dziś też mam wolny poranek, jednak postanowiłam zaoszczędzić trochę czasu na naukę. jabłko na placuszkach wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie czeka intensywny dzień, więc jeszcze zdążę się nasiedzieć na wykładach, na ćwiczeniach, przy notatkach .. dlatego poranek leniwy, zdecydowanie takiego potrzebowałam dzisiaj :)

      Usuń
  13. Ja na szczęście też mam czas, by przygotowywać sobie śniadania :)
    Nie ma to jak zacząć od placków! :D
    Miłego dnia! :*

    OdpowiedzUsuń
  14. wszyscy robią te placuszki owsiane - muszę w końcu sama spróbować :) prezentują się świetnie, jak tylko wrócę do domu to chyba taich nasmażę :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Marzy mi się taka kawa z pianką ;)
    Ostatnio miałam "fazę" na placki owsiane, jadłam je prawie codziennie, ale już mi przeszło :D
    Twoje wyglądają świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam na kawę w takim razie :))

      Usuń
  16. Ja też dawno nie jadłam placuszków na śniadanie ;x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. musisz koniecznie nadrobić zaległości! :))

      Usuń
  17. Uwielbiam owsiane z jabłkiem, w ogóle jabłko to genialny dodatek, do wszystkiego pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  18. mniam.. ;) ta kawa w tle genialna ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Domowe placuszki najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  20. tak dawno nie mialam takiego leniwego poranka;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja tam na brak leniwych poranków narzekać nie mogę ;)

      placuszki wyglądają obłędnie! taki mini torcik mi się kojarzy:D

      Usuń
  21. placki cudowne, a kawa z pianką to świetne dopełnienie :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Mi się podoba ta górka z jabłuszek na plackach :D

    OdpowiedzUsuń
  23. oj dobrze Ci, dobrze, ja muszę poczekać na weekend z takim śniadaniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Oh ja też nie pamiętam kiedy jadłam placki ostatnio. Nie pamiętam kiedy miałam leniwy poranek ostatnio. Mam ochotę na leniwy poranek. Mam ochotę na cokolwiek leniwego.

    OdpowiedzUsuń
  25. Hmm... korzystałam z dostawy jedzonka nocą ale tak z rana nie :D Ciekawe. A śniadanie naprawdę imponujące!

    OdpowiedzUsuń
  26. Tylko pozazdrościć takiego leniwego poranka, nawet jeżeli zwiastuje zabiegany dzień. Jestem zauroczona tą pianką na kawie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Strasznie podobają mi się te placki. :) Koniecznie do zrobienia w weekend.

    OdpowiedzUsuń
  28. Owsiane to chyba moje ulubione od kiedy mi wyszły ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. W blogosferze ostatnio od groma placuszków owsianych :) Jedne lepsze od drugich. Strasznie mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jeszcze ich nie próbowałaś to musisz koniecznie to nadrobić :))

      Usuń
  30. jak dobrze, że już prawie po maturze, bo uwielbiam takie leniwe poranki:)
    pyszne placki

    OdpowiedzUsuń
  31. ale ładnie się nadziały na widelec :) i tak od razu do buzi, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Takie leniwe poranki są bezapelacyjnie najlepsze! Zwłaszcza, gdy ma się górę tak pysznych placków:)

    OdpowiedzUsuń
  33. W weekend nadrobię braki w placuszkach;)

    OdpowiedzUsuń
  34. bardzo ciekawe, zamawianie śniadania online :D
    a takiego poranka bez pośpiechu, a zwłaszcza takich pancakesów, to ci lekko zazdroszczę ;p

    OdpowiedzUsuń
  35. Jadłabym <3 Zazdroszczę takiego fantastycznego poranka :)

    OdpowiedzUsuń
  36. w sumie ja również nie jadłam dawno placuszków..eh ja rano stanowczo nie mam zdrowia ani chęci na pichcenie :( do życia wracam po południu i wtedy zamykam się w kuchni :) ale na placuszki zawsze jest czas no nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  37. owsiane, czyli super zdrowo, uwielbiam placki z mąką owsianą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie są z mąki, są z płatków owsianych :)

      Usuń
  38. owsiane placuszki z jabłkiem to moje ulubione, pycha !!! <3

    OdpowiedzUsuń
  39. placki z płatkami owsianymi... pysznie no i jabłka z cynamonem... jestem w niebie :)

    OdpowiedzUsuń
  40. a te palcuszki smażysz na suchej patelni jak klasyczne pancake's ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ale w przypadku innej patelni niż teflonowa należy użyć jakiegoś tłuszczu aby się nie rozwaliły :) ale tyczy się to każdych placuszków, nie tylko tych owsianych.

      Usuń