środa, 15 maja 2013

kakaowa owsianka i mleko miętowe!

Przygotowywanie jedzenia daje mnóstwo radości, ale jest ona podwójna (a nawet potrójna, poczwórna?...), gdy wiesz, że nie robisz tego wyłącznie dla siebie. Jedzenie sprawia przyjemność, ale wszystko smakuje jeszcze lepiej, gdy robisz to z kimś bliskim, najlepiej z przyjaciółką. Lubię nasze spotkania, nasze wspólne drugie śniadania (chyba jeszcze bardziej niż obiady!), przymierzanie ciuchów, bawienie się aparatem fotograficznym, robienie (nie)wyjściowych zdjęć. Lubię nasze słoneczne przedpołudnia (i wszystkie inne pory dnia). Pełne talerze, pełne miseczki, pełne kubki. Skarpetki w groszki, kolorowe widelczyki. Okruszki na podłodze./ Pamiętacie wczorajszą sałatkę? Została zjedzona w towarzystwie domowego chleba, słodkiej szarlotki i duuuuużej ilości zielonej herbaty. Bardzo słodkie przedpołudnie. Przedpołudnie z Dominiką. 




Ostatnio zewsząd kuszą mnie nocne owsianki. A skoro wczoraj i nad Krakowem w końcu zaświeciło słońce, a pani pogodynka zapewniała, że przez najbliższe dni nie zniknie, to bez większego zastanowienia zalałam wieczorem płatki owsiane i wstawiłam je na noc do lodówki. Z dodatkiem dużej ilości kakao. Dzisiaj tylko wyjęłam miseczkę, zalałam wszystko miętowym mlekiem i wyszłam ze śniadaniem na taras.

(nocna) kakaowa owsianka z miętowym mlekiem*

*jak zrobiłam miętowe mleko? wieczorem zebrałam w ogórdku garść świeżej mięty, zalałam szklanką mleka, zagotowałam. ostudziłam i na noc wstawiłam do lodówki.

44 komentarze:

  1. W takim towarzystwie musiało być pysznie! :) tak u tu słodko i radośnie, że mam ochotę wsiadać w tramwaj i dołączyć do Was ;D
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjeżdżaj, przyjeżdżaj do nas! Chętnie bym powtórzyła dzisiaj takie drugie śniadanie, tym razem jeszcze z Tobą :D

      Usuń
  2. Podoba mi się myśl o miętowym mleku ;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Magdo to prawda, że w towarzystwie wszystko lepiej smakuje! Ja gdy nie muszę to sama do stołu nie siadam.

    Najfajniejsze jest to, że już baaardzo nie długo przyjeżdża do mnie znajoma, z którą znam się rok, a w życiu się nie widziałyśmy! Ciesze się niezmiernie, jestem podekscytowana, pełna napięcia. Planuję co będę gotowała etc. Już tylko 2 dni :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, uwielbiam takie spotkania! Nie dziwię się wcale, że jesteś tak podekscytowana :) Jestem pewna, że spędzicie razem wspaniale czas! :)

      Usuń
    2. Tak to na bank! Mamy w sumie 2 dni, piątek i sobotę. W piątek, zoo, stare miasto i targi książki. W sobotę przyjeżdżają kolejne osoby i spędzamy dzień na stadionie narodowym. Z jednej strony fajnie, będzie tak aktywnie spędzić czas, a z 2 ubolewam, że nie będzie czasu usiąść, poplotkować i się wygadać :]

      Usuń
    3. Takie aktywne spędzanie czasu to coś, co bardzo lubię! Myślę, że i na plotkowanie znajdziecie czas :) W końcu od czego są noce? :D:D

      Usuń
  4. miętowe mleko? zaskakujesz mnie!
    mięta i kakao - to musiało smakować obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. tak, to prawda, jedzenie w miłym towarzystwie jest o wiele przyjemniejsze! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie muszę odwiedzić Kraków!:)
    Miętowe mleko, musiało smakować pysznie, fankom mleka chyba każde posmakuje;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam! kiedy mam wyjść po Ciebie na dworzec? :))

      Usuń
  7. miętowe mleko- jesteś mistrzem! musiało być super-orzeźwiające ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak robię nocną to gotuję, a ty nie? Ciekawe jaka jest niegotowana:D

    Mniaaaam! II śniadanie lepsze niż to 1sze:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo różnie, czasami gotuję, czasami tylko zalewam wodą/mlekiem/jogurtem :)

      Usuń
  9. Mleko miętowe! Idealne orzeźwienie :)
    I jakie pyszne przedpołudnie miałyście! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. o rany, miętowe mleko - ty to masz pomysły! :)
    chyba nie ma lepszego sposobu na spędzanie czasu niż spotkanie z kimś bliskim z dodatkiem pysznego jedzenia :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Łał, tak jeszcze owsianki nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Duża ilość kakao i miętowe mleko - brzmi idealnie! :)
    A na stole same pyszności ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. WOW miętowe mleko, nie wpadłabym na to! Musi ciekawie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. miętowe mleko brzmi wspaniale:) świetny pomysł :)
    a takie spotkania - mają swój niesamowity urok, niezapomniany :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mint milk sounds delicious!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny patent na "miętowe mleko" ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zazdroszczę mięty w ogródku, ja mam na parapecie, ale zdecydowanie przyjemniej byłoby ją zerwać wieczorem w ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam Cię po prostu ♥ Jestem ogromnie ciekawa jak wyszły te zdjęcia, muszę szybko zanieść film do wywołania :D

    OdpowiedzUsuń
  19. ja uwielbiam gotować dla kogoś, dla siebie samej to nie jest to =D

    www.cookplease.blogspot.com zapraszam na quesadillas :*

    OdpowiedzUsuń
  20. Świeża mięta *.* Ciekawie brzmi ta owsianka.
    A w towarzystwie wszystko lepiej smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie miałam do czynienia ze świeżą miętą. Zazdroszczę ci jej, no i ogródka. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Miętowe mleko brzmi ciekawie. :)
    A LO które mnie w Krakowie kusi to XXVIII. :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Orzeźwiająco! Przyda się, patrząc na nadchodzący upał..

    OdpowiedzUsuń
  24. miętowe mleko? świetny pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Mleko mietowe? ależ Ty masz świetne pomysly! ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. jak lody miętowo-czekoladowe, super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taaak! taka poranna, śniadaniowa wersja takich lodów :D

      Usuń
  27. ale orzeźwiająco! zrobię to mleko na pewno, ale jak będzie minimum 30 na termometrze:D

    OdpowiedzUsuń
  28. nocne owsianki idealne na ciepłe poranki ,fajna ta nutka mięty ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. niech mi wreszcie ta mięta wyrośnie bo oszaleję! :D
    Pyszności, same pyszności widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Twoje pomysły chyba nigdy nie będą na wyczerpaniu, co? ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyznam szczerze, że mam nadzieję, że nie :))

      Usuń
  31. Mniam :D Świetnie brzmi miętowe mleko :D

    Zapraszam
    zdrowiezwyboru.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. miętowe mleko? podziel się tą świeżutką miętą, proooszę <3

    OdpowiedzUsuń
  33. jesteś genialna! miętowe mleko, super :D

    OdpowiedzUsuń
  34. sałatka i szarlotka obok siebie? to się nazywa zbilansowany posiłek :D

    OdpowiedzUsuń