niedziela, 12 maja 2013

kasza manna z twarogiem i konfiturą!

Czasem lubię robić na przekór. Czasem lubię robić na przekór samej sobie. Tak jak dzisiaj na przykład. Przez ostatnie dwa dni mnie tutaj nie było, więc już wczoraj wymyśliłam sobie, że na niedzielny poranek przygotuję "coś" szczególnego. Nie do końca wiedziałam, czym to szczególne "coś" dokładnie ma być, ale ogólny plan był taki, że będzie to śniadanie, na które w tygodniu nie mogę sobie pozwolić ze względu na dość mocno napięte poranki. Zastanawiałam się pomiędzy plackami, goframi, naleśnikami, serniczkami. Muszę przyznać, że takich opcji było dość sporo. Jednak, gdy dzisiaj rano się obudziłam i zeszłam do kuchni poczułam nagle chęć na ... Na "coś" prostego. Nie miałam ochoty na kombinowanie. A skoro wychodzę z założenia, że śniadanie ma być przyjemne przede wszystkim dla mnie, to posłuchałam swojego żołądka i dałam mu to, czego chciał, czego się domagał. Wyszło prosto. Wyszło smaczniej, niż myślałam.


          

 kasza manna z jogurtem naturalnym, twarogiem i konfiturą wiśniowo-jabłkową*

*wczoraj odkryłam w spiżarni kilka zapomnianych słoiczków tej pysznej konfitury, którą robiłyśmy wspólnie z mamą jeszcze w tamtym roku! też lubicie takie pyszne niespodzianki?

52 komentarze:

  1. uwielbiam mannę z dżemem/konfiturą. najlepszy dodatek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie wierzę, dokładnie dziś miałam to samo. tak sobie myślałam, że niedzielny poranek, wczoraj nie dodałam posta- zrobię coś mega. a jak tylko poczłapałam się do kuchni wiedziałam, że jednak zjem poczciwą owsiankę, najprostszą jak się da. i tak też jest pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też dzisiaj obudziłam się z chęcią na mannę i nie zamierzałam się opierać tej pokusie :D
    Ta konfitura musi być świetna, nie wpadłabym na takie połączenie, ale w lato koniecznie muszę zrobić! (żeby tylko dużo owoców było w tym roku na działce, bo tyle już mam planów na przetwory... :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mam w planach konfiturowe szaleństwo, jeszcze większe niż rok temu :D

      Usuń
  4. uwielbiam takie sniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. takie smaczne niespodzianki są najlepsze! fajne śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten twaróg na wierzchu wygląda tak inaczej, myślałam, że to mrożony banan :) Ale manna prezentuje się na prawdę mega smakowicie z takimi dodatkami! Prosto- najpyszniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale na wierzchu to właśnie manna :-)

      Usuń
  7. I tak trzymaj, śniadanie ma być dla Ciebie ;) A takie proste połączenia sprawdzają się zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. takie proste śniadania są najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Konfiturę zapisuję do zrobienia, jabłkowo-wiśniowa, jogurt, i manna. Wreszcie MUSZĘ się zmobilizować, w tym tygodniu, bez dwóch zdań!, do zrobienia zwykłej manny, takiej najprostszej z prostych.

    W tym sezonie będę wirtuozem dżemów i rozciapcianych niezidentyfikowanych połączeń owocowych w słoiczkach, czuję to!^^:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma to jak domowe konfitury, naprawdę! dlatego szczerze polecam Ci taką zabawę w wirtuoza :D ja sama mam w głowie już mnóstwo pomysłów na tegoroczne słoiczkowe połączenia :-)

      Usuń
  10. a wiesz co? Myślę że nawet mi by posmakowało to bardziej niż jakieś wykwintne placki, czy wypiek. Bo naprawdę, mimo prostoty, to tutaj wszystko jest pyszne :)
    I trzeba się na tobie wzorować, bo mimo, że to kompletnie błahy przykład, to słuchasz swojego organizmu!

    OdpowiedzUsuń
  11. a ja bym chciała tą konfiturę, wiśniowo-jabłkowa, na takie smaki mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super śniadanko Madziu:) Ja lubię kaszę manną posypywać z wierzchu cukrem i cynamonem albo właśnie domową konfiturą - zwłaszcza wiśniowa idealnie się komponuje:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Najprościej? Najlepiej!

    :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mmmmmm manna i domowe konfiturki to nie bez powodu nieśmiertelne połączenie ♥ ♥ ♥ !!! No i chyba nie ma nic lepszego niż odkrywanie domowych słoiczków w spiżarni :D !

    OdpowiedzUsuń
  15. taka prostota jest najpyszniejsza , już dawno nie jadłam kaszy manny , tym bardziej tak smacznie podanej jak dziś u ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. czemu ja nie mam takiej piwniczki z konfiturami?!
    jak manna to według mnie tylko z konfiturą! :)
    udanej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię takie niespodzianki! :D
    Prosto, smacznie - kasza manna jest niezawodna! ^^

    OdpowiedzUsuń
  18. muszę w końcu wszamać takie coś!

    zapraszam na zapiekankę!
    www.cookplease.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Stęskniłam się za taką prostotą... i powiem Ci, że te Twoje prostoty są naprawdę idealnie dobre. Chyba najlepsze proste śniadania widuję właśnie u Ciebie :) i fajnie, że nie zapominasz o śniadaniowej banalności.

    OdpowiedzUsuń
  20. A właściwie co tworzy tą górkę czegoś pysznego na tej kaszce? nie mogę zgadnąć, nie wygląda ani jak jogurt, ani jak twarożek, konfitura jest z boku, więc nie wiem co to jest :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta górka to właśnie kasza :-) a "na dole" jest twaróg wymieszany z jogurtem :D

      Usuń
    2. Aaa, okej! I wszystko jasne :)

      Usuń
  21. mimo, że nie chciało się 'kombinować' to jednak namieszałaś, wymieszałaś, pokombinowałaś i na pewno wyszło przepysznie;D

    OdpowiedzUsuń
  22. Na pewno poczujesz się lepiej Misiu po takim śniadanku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, to śniadanie zdecydowanie poprawiło moje samopoczucie! :*

      Usuń
  23. super:) uwielbiam takie pyszne niespodzianki;) :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Wygląda bosko, o smaku nie wspominam, bo wiem że uwielbiam :)!

    OdpowiedzUsuń
  25. przepyszna w swej prostocie ;3
    szkoda że ja nie znajduję takich dobroci! Ta konfitura jest boska :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Planowałam gofry, ale jak obudziłam się miałam ogromną ochotę na jogurt z musli :)

    Prostota czasem jest jak najbardziej wskazana:)

    OdpowiedzUsuń
  27. cudownie puszysta :) konfitura musi być przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  28. nigdy nie jadłam manny w ten sposób... zapamiętuję pomysł i wypróbuję przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Słodkie niespodzianki są najlepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. cudowna konfitura - też chciałabym znaleźć taką w swojej piwniczce :)

    OdpowiedzUsuń
  31. no nic - i tak je polecam na przyszłość :)
    a taka kasza manna na pewno była bosko pyszna, więc się w sumie nie dziwię podjęcia tegoż wyboru :)

    OdpowiedzUsuń
  32. hmm.. mannę zawsze jadłam z cukrem, tudzież nasz pudding-ale z dżemem nigdy.. Musze tego spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a u mnie właśne z konfiturą to smak dzieciństwa :) spróbuj koniecznie, to pyszne połączenie!

      Usuń
  33. Najważniejsze aby być w zgodzie ze sobą :) Proste śniadanie, a na pewno przepyszne i wcale nie gorsze, od jakiś wymyślnych :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Pyszna musiała być ta konfitura z kaszką^^ Biegnę sprawdzić czy nie mam gdzieś takich zapomnianych pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  35. Zaglądam tu regularnie i wyjść z podziwu nie mogę...

    OdpowiedzUsuń
  36. śniadanie to najważniejszy posiłek, więc dobrze, że zjadłaś to, na co miałaś naprawdę ochotę. (; i tak jestem zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  37. taka czysta forma często okazuje się najlepsza:) a takie niespodzianki to po prostu uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam kaszę mannę ;) aa co do mojego wyznania, że polubiłam owsianki, to między innymi dzięki Tobie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nawet nie wiesz, jak miło mi to czytać! cieszę się :)

      Usuń
  39. dobrze, że już jesteś z nową inspiracją przekorniku :)

    OdpowiedzUsuń