poniedziałek, 22 kwietnia 2013

granola czekoladowo-kokosowa!

Dzisiaj mam swój mały/wielki debiut. Upiekłam chlebek bananowy, kilkanaście sztuk owsiano-jabłkowych muffinek i przygotowałam czekoladowo-kokosową granolę. Po co to wszystko? Już wszystko wyjaśniam. Kilka dni temu dostałam propozycję współpracy od Smacznych Kąsków. Jest to stoisko ze zdrową i jednocześnie pyszną żywnością, które znajduje się na terenie mojej uczelni. Co tu dużo pisać - zgodziłam się, taka szansa nie zdarza się zbyt często i właściwie od razu wiedziałam, że chcę spróbować. Tak więc trzymajcie kciuki, mam nadzieję, że to, co przygotowałam będzie smakowało głodnym studentom!

Mi smakuje granola, to na pewno! Skoro już robiłam ją dla innych to jak mogłabym nie zrobić jej również dla siebie? Zawsze byłam zdania, że ta domowa, a kupna to jak niebo, a ziemia. Spróbujcie, a przyznacie mi rację i już nigdy więcej nie sięgniecie po te, które stoją na sklepowych półkach. Możecie ją dodawać do jogurtu naturalnego (tak, jak ja dzisiaj!), do gorącego mleka albo skradać garściami prosto ze słoika.


GRANOLA KOKOSOWO-CZEKOLADOWA
Przepis (na bardzo duży słoik):
4szkl płatków owsianych górskich
2szkl wiórków kokosowych
2 czekolady gorzkie
4 łyżki (gorzkiego kakao)
1szkl miodu
2 łyżki masła
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Masło rozpuścić w garnuszku, dolać miód i wszystko razem podgrzać. Odstawić do ostygnięcia. Płatki owsiane, wiórki kokosowe i kakao wymieszać w misce. Dolać (chłodne już) rozpuszczone masło z miodem, wymieszać i przełożyć na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę. Wstawić do piekarnika i piec przez 40 minut, co jakiś czas delikatnie mieszając. W tym czasie posiekać czekoladę. Gotową granolę wyjąć z piekarnika i odstawić. Gdy ostygnie dodać do niej kawałki czekolady. Przesypać do słoika, zakręcić i przechowywać w suchym miejscu. Idealna do jogurtu/mleka/owsianek.

43 komentarze:

  1. świetny przepis, zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się w tak przechowywana ;)
    Prezentuję się pięknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. też chcę takie stoisko w szkole, albo przy szkole ^^ to wspaniały pomysł!
    gratuluję współpracy! i myślę, że granole wszystkim posmakuje, a w każdym bądź razie mi na pewno, przepis zapisany :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoja granola brzmi smakowicie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudny słoiczek :)
    Zgadzam się z tobą, domowa granola rządzi :)
    Gratuluje współpracy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. szkoda, ze u mnie nie ma takich fajnych akcji;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właściwie to nie akcja, Smaczne Kąski działają regularnie :)

      Usuń
  7. nie robiłam, ale wygląda obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak dawno nie piekłam granoli! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam granolę!! piękna:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna sprawa:) wiesz że głodnemu studentowi smakuje wszystko ;D a Twoje jedzonko nie tylko będzie mu smakowało ale będzie zachwycony, jestem tego pewna ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. kokos i czekolada? mój ideał ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy mogę skraść ten słoiczek i uciec? Nikt nie widzi...?

    :)

    OdpowiedzUsuń
  13. granola tyko własnej "roboty"- sklepowej mówię NIE.

    OdpowiedzUsuń
  14. Powodzenia :)
    Właśnie wyobraziłam sobie zapach w Twojej kuchni podczas przygotowania tej granoli.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapach był niesamowity, zgadza się :) ..

      Usuń
  15. Gratuluję!
    Uwielbiam domowe granole (:

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniała! Ja do tej pory robiłam tylko "klasyczną". Uwielbiam, kiedy jej zapach roznosi się po całym mieszkaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. nooo, dobra granola nie jest zła, zwłaszcza kiedy ma się do niej rękę;)

    OdpowiedzUsuń
  18. granola mnie urzekła! :)
    wyślij mi jej trochę ;3

    OdpowiedzUsuń
  19. Dlaczego komukolwiek miałyby nie smakować Twoje wypieki??? Granola czekoladowo-kokosowa to po prosu niebo w gębie..:)!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ooo to trzymam kciuki! Na pewno będzie świetnie i pysznie :)
    A ta granola to cudo! Muszę zrobić w takim smaku :) Domowa najlepsza!

    OdpowiedzUsuń
  21. Trzymam mocno kciuki za powodzenie całej współpracy ze Smacznymi Kąskami a teraz wpraszam się na granolę, mimo że pora śniadaniowa już dawno minęła:-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam domową granolę, a taka z czekoladą i kokosem... niebo!

    OdpowiedzUsuń
  23. piękny, głęboki kolor, wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeżeli przygotowywałaś ją wczoraj to powiedzmy, że się zgrałyśmy:) tyle, że ja zrobiłam bardziej sezamkową:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie możemy sobie przybić piątkę :D

      Usuń
  25. wspaniała granola, i czego chcieć więcej?

    OdpowiedzUsuń
  26. z całą pewnością będzie smakowało , jak czytam co upiekłaś to aż mi ślinka cieknie !!
    do tego taka pyszna granola <3 mniami ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ekstra inicjatywa! Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  28. Zazdroszczę ;) i gratuluje !

    OdpowiedzUsuń
  29. wielbię! <3 musze się w końcu zabrać za tą granolę, bo ani trochę nie trzeba mnie przekonywać, że to "niebo w gębie"!

    OdpowiedzUsuń
  30. A ja się biorę za ten chlebek bananowy i zabrać nie mogem noo, na czasie trzeba zrobić. Z jakiego przepisu korzystałaś ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. gratuluję współpracy :) a domowa granola to jednak jest najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  32. No, no. Mam nadzieję, że inni studenci doceniaą twoje wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Hej Madziu, kiedy wracasz z jakimś śniadankiem? :))

    OdpowiedzUsuń