poniedziałek, 15 kwietnia 2013

domowe "lody" sernikowe!

Wczorajsze zakupy w Ikei jak najbardziej udane! Uwielbiam ten sklep, mogłabym godzinami chodzić między regałami, oglądać akcesoria kuchenne, wspaniale urządzone sypialnie i łazienki, wąchać świeczki zapachowe, przeglądać najnowszy katalog i czerpać z niego tysiące inspiracji. I chociaż nie kupiłam ani kokilek ani materiału, czyli tego co miałam w planach, to i tak nie wyszłam z pustymi rękoma. Właściwie to było do przewidzenia. Nowy kubek (chyba nigdy się im nie oprę), słomki w pastelowych kolorach, papierowe talerzyki i kolorowe sztućce. Zakupy, niby tak niewiele, a jednak potrafią sprawić radość.

Długo szukałam w głowie odpowiedniego pomysłu na wykorzystanie białego sera, który zalegał w mojej lodówce. Miały być serniczki z patelni, miała być jakaś pasta do kanapek, była też wizja owsianki. Wszystko niby bardzo smaczne, ale czułam, że to nie jest do końca to, na co miałabym ochotę. Myślałam, myślałam, myślałam ... I nareszcie! Nie wiem, czym dokładnie było to spowodowane, może telewizyjną reklamą, która sprawiła, że nabrałam ochoty na pucharek z lodami? Tak, chyba tak. Pomyślałam, że zdrowe lody na śniadanie sprawdziłyby się idealnie! I tak oto powstały. Lody. Domowe. Zdrowe. Sernikowe. Jakie pyszne!


 domowe "lody" sernikowe z kakao

Przepis (jedna porcja):
"LODY" SERNIKOWE

200g sera białego chudego
1 jajko (osobno białko i żółtko)
1/3szkl jogurtu naturalnego
1 łyżka (płynnego) miodu
1 łyżka budyniu śmietankowego
Żółtko jajka utrzeć z miodem. Dodać ser biały, jogurt naturalny i budyń śmietankowy. Zmiksować. Białko jajka ubić na sztywną pianę i połączyć delikatnie z resztą składników. Przełożyć do pojemnika i wstawić do zamrażalnika na minimum pięć/sześć godzin. Po wyjęciu zmiksować za pomocą blendera, na gładką masę. Przełożyć do pucharka i po wierzchu posypać gorzkim kakao.

Kochani! Przypominam o KONKURSIE! Pierwsze przepisy już są, jednak wciąż czekam na kolejne!

66 komentarzy:

  1. też go uwielbiam, a tak dawno tam nie byłam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ikea też jest moim numerem jeden :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prży następnej wizycie w Warszawie, będę musiała poprosić siostrę żeby mnie do ikei zawiozla skoro tyle fajnych rzeczy :3 a lody super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ludy suuuper!! wpraszam się ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. genialne! do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fantastyczny pomysł, a z ikei to też z pustymi rękami nie wychodzę;)

    OdpowiedzUsuń
  7. domowe lody na śniadanie, umarłam i jestem w niebie<3

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjny pomysł na lody! :)
    ale na razie nie wypróbuję przepisu, po swoich wyczynach z mrożonych porzeczek ;p ekhem gardełko boli ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na ból gardła lody są najlepszym lekarstwem! :D

      Usuń
  9. Rewelacja I nawet mogłabym zgrzeszyć takim pucharkiem lodów będąc na diecie... Pomysł na pewno do wypróbowania i to szybkiego...
    A co do ikei - uwielbiam... Nie ma takiej opcji żeby będąc w Krakowie tam nie wstąpić. Jaka szkoda, że tak daleko mieszkam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście! :) takie lody są pyszne i zdrowe jednocześnie, nie ma w nich żadnych dodatków, które mogłyby w diecie przeszkodzić :)

      Usuń
  10. tak myślałam, ze to lody, wyglądają bosssko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ooo, świetnie się wstrzeliłaś z tym przepisem na coraz cieplejsze dni :) Już w zakładkach, zrobię znajomym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama też ich spróbuj! :))

      Usuń
    2. Oczywiście, że tak, ale uwielbiam jeść desery w towarzystwie, szczególnie właśnie lody, bo kojarzą mi się z odpoczynkiem po całodniowych zakupach w centrum handlowym - zawsze właśnie ze znajomymi kończymi w lodziarniach/cukierniach ;)

      Usuń
    3. A, tak! To prawda, takie pyszne desery najlepiej smakują w towarzystwie! :) Mi na myśl przychodzą popołudnia na moim tarasie, z najbliższymi lub ze znajomymi, ach :) Wspaniała atmosfera, pyszne smaki, czy może być lepiej? :)

      Usuń
  12. Pysznie wygląda, muszę spróbować je przyrządzić. : D

    OdpowiedzUsuń
  13. cudny pomysł, zdrowe sernikowe lody i jestem szczęśliwa! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Madziu, Ty to zawsze wymyślisz jakieś cudo!:D

    OdpowiedzUsuń
  15. Coz za swietny pomysl! Koniecznie do wyprobowania:)

    OdpowiedzUsuń
  16. O rany! Sernikowe pyszności, może zrobisz lody ciasteczkowe albo lody biała czekolada? To moje ulubione Grycanowe smaki swego czasu były:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetny pomysł! na pewno spróbuję zrobić i takie wariacje smakowe :)
      a moje ulubione to kawowe! Grycanowe właśnie :D

      Usuń
  17. Super pomysł :) chętnie kiedyś wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. ale masz pomysły! Codziennie mnie zaskakujesz pysznościami:))

    Szkoda że nie mamy w Lublinie Ikei ;[

    OdpowiedzUsuń
  19. też kocham Ikee. A te lody muszą być świetne!

    OdpowiedzUsuń
  20. kubkom to i ja się oprzeć nie mogę! a lody sernikowe..zaciekawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Och, deser podobny trochę do mojego musu sernikowego, tylko mrożony. Jestem pewna, że był wspaniały, chętnie bym się wprosiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. domowe lody? mistrzostwo, zapisuję przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  23. o rany, ty to masz pomysły! wspaniały deser, muszę go spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  24. W Ikei to ja bym zamieszkać mogła, hehe :))
    Powaliłaś mnie tymi sernikowymi lodami !

    OdpowiedzUsuń
  25. Lody? Sernikowe ? :> Robię, robię! Aby słońce wyjdzie, bo u mnie brak :<
    A Ikei zazdroszczę, u mnie dopiero budują :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Jeeej, zjadłabym... normalnie trafiłaś w moje smaki w stu procentach, mam straszną ochotę na lody :D
    Pochwalisz się zakupami?:>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, jeśli mi się uda to jeszcze dzisiaj zrobię zdjęcia i jutro wstawię :)

      Usuń
  27. nooo, zjadłabym, napisałam właśnie do męża, żeby mi kupił lody...;p

    no i Ikea...mogę tam zamieszkać;D

    OdpowiedzUsuń
  28. fantastyczny pomysł!
    a ikee uwielbiam :>

    OdpowiedzUsuń
  29. Szkoda, że moje śniadanie tak nie wyglądało, zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ikea - też uwielbiam ,w sumie wszystkie meble w moim pokoju mam z tego sklepu ;p
    co do lodów - pycha !! podoba mi się to ,że są twarogowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ty to masz genialne pomysły!
    dietetyczne i pyszne lody ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Pomysl na sernikowe lody porywam i mam nadzieje, ze uda mi sie go wykorzystac juz niedlugo ;)
    Takie zakupy potrafia bardzo poprawic humor ;) dlatego je uwielbiam i szczerze zazdroszcze, bo ja nie mam blisko sklepu ikea, a zachwycam sie kazdym nowym katalogiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ale to musiało być pyszne *.*

    OdpowiedzUsuń
  34. genialne, genialne, genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  35. ekstra lody! Ja mieszkam po sąsiedzku z Ikeą:) także bywało że spędzałam tam za dużo czasu:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Sernik i lody- wszystko co kocham w jednej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Deser długo szukany, ale jaki świetny! szkoda, że nie mam sera w lodówce, bo już zabrałabym się do tych "lodów" ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Orety, ja to chcę, bardzo chcę. Wystarczy że sernik w nazwie a już to kocham. Potem patrzę, czytam - kocham jeszcze bardziej, haha :D Robię koniecznie niedługo!

    OdpowiedzUsuń
  39. Lody na śniadanie..? Nie masz dla nas litości..;)!Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  40. PYCHA, ja zawsze sernikowe lody kupuję w Netto ;d

    OdpowiedzUsuń
  41. rany coś czuję, że gdyby dane było mi zjeść te lody to po takiej porcji czułabym się chyba jak w niebie ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taaak, po tych lodach można się tak poczuć, potwierdzam :D

      Usuń
  42. ale, że wszystko wykupili? Masakra :(
    Oj, za zimno dla mnie, ale na kolację w sam raz;D

    OdpowiedzUsuń
  43. lody na śniadanie to jest pomysł! ; )

    OdpowiedzUsuń
  44. Dość mam śniegu i lodów, ale chyba już idzie wiosna, bo nabrałam ochoty na sernikowe lody :)

    OdpowiedzUsuń
  45. wyglądają jak deser z kawiarni

    OdpowiedzUsuń
  46. lody sernikowe? umarłabym za taki pucharek :D

    OdpowiedzUsuń
  47. Zrobiłam, wypróbowałam, polecam. Wyszły przepyszne oblane delikatnym musem z truskawek Mniam

    OdpowiedzUsuń
  48. lody, to zawsze dobry pomysł na poprawę humoru :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Trafiłam dziś na Twoją stronę i jestem urzeczona. :) Już mam kilka "typów" do wypróbowania. Na pierwszy rzut miały pójść lody sernikowe. Ale mam wątpliwości. W składnikach podajesz: "1 łyżka budyniu śmietankowego". Czy chodzi o ugotowany budyń, czy o proszek z torebki? A jeśli o proszek, to czy pozostaje on w lodach surowy?
    Będę wdzięczna za podpowiedź, bo wszystkie składniki już czekają. :)
    Będę tu częściej zaglądać!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to czytać! Ogromnie się cieszę! :))

      Chodzi o proszek :) I tak, on pozostaje surowy w lodach. Nadaje śmietankowego smaku, ale można go pominąć albo zastąpić na przykład ziarenkami wanilii (lub ekstraktem) :)

      Pozdrawiam!

      Usuń