sobota, 13 kwietnia 2013

jagodowy shake owsiany!

To naprawdę wspaniałe uczucie móc w końcu poczuć świeży zapach wiosny unoszący się w powietrzu. Wstawanie o wczesnej porze, dzień po brzegi wypełniony zajęciami i późne powroty do domu mogą być wyjątkowo przyjemne, gdy nie trzeba owijać się grubym szalikiem, uciekać przed mrozem i uważać na śliskie, bo oblodzone, chodniki. Tak mocno za tym tęskniłam i tak bardzo cieszę się, że w końcu to mam!

Wraz z nadejściem wiosny oficjalnie ogłaszam (nareszcie!) rozpoczęcie sezonu na lekkie, orzeźwiające, podawane na zimno śniadania (i desery). Na początek proponuję: jagodowego shake'a owsianego! Zdrowie i smak w jednej szklance. Orzeźwienie. Idealny na wiosenny poranek. Właściwie idealny na każdą porę!

     
  jagodowy shake owsiany

Przepis (jedna porcja):
1 szklanka wody
1 jogurt naturalny
2 łyżki soku z cytryny
1/2 szklanka jagód
/można zastąpić dżemem lub konfiturą/
4 łyżki płatków owsianych marki Halina
Jogurt naturalny wstawić na kilka godzin do zamrażalnika (u mnie była to cała noc). Po upływie czasu wyjąć i odstawić w ciepłe miejsce, aby odrobinę się rozmroził. Płatki owsiane zalać wodą i zagotować. Gotową owsiankę odstawić i ostudzić. Wymieszać z jagodami i sokiem z cytryny. Razem z jogurtem naturalnym zmiksować za pomocą blendera. Przelać do wysokiej szklanki i podawać od razu, schłodzone.

Kochani! Przypominam o KONKURSIE! Pierwsze przepisy już są, jednak wciąż czekam na kolejne!

57 komentarzy:

  1. hej :) wybieram się na majówkę do Krakowa i chciałabym wiedzieć gdzie można zjeść tanio, smacznie i zdrowo :) poleciłabyś mi coś ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja ulubiona (wegetariańska) knajpka, czyli Glonojad nad Placu Jana Matejki :) Poza tym Green Way na ul.Mikołajskiej 14, klubokawiarnia Relaks na Św.Tomasza 28, Marchewka z Groszkiem na ul.Mostowej 2 (na Kazimierzu) :)

      Usuń
    2. no właśnie czytając twoje wpisy zainteresował mnie ten glonojad :) jest jakaś stronka tej knajpki ? :)

      Usuń
    3. gorąco Ci polecam glonojada :) pyszne jedzenie, duże porcje, do tego ceny nie są wysokie :) stronkę mają, tak, proszę: http://www.glonojad.com/

      Usuń
  2. owow, taki zastrzyk energii przydałby mi sie teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. aaah.. jakie żywe kolory! :)
    No nie, ale za te jagody to ja życie oddam! :)
    A u mnie dzisiaj pada :(

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam wszelkie smoothie, a na dzisiejszy poranek byłoby idealne!

    OdpowiedzUsuń
  5. ja chcę jagody! :)
    wczoraj właśnie zrobiłam deser na zimno ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie smoothie na śniadanie to cudo, szkoda tylko że w zamrażalniku nie mam ani jednej jagódki ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jagody można spokojnie zastąpić innymi owocami lub dżemem/konfiturą :-)

      Usuń
  7. Hmmm podoba mi się otwarcie takiego sezonu! Ja ze swoim czekam do lata, ale u Ciebie będę gościem na kazdym takim owocowym smoothie^^

    OdpowiedzUsuń
  8. no pięknie, faktycznie czuć powiew wiosny:)

    OdpowiedzUsuń
  9. fantastyczny:) chetnie bym skosztowała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie smoothie to ja bym chciała widzie u siebie! :3

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale intensywny kolor!:) Wiosno witaj

    OdpowiedzUsuń
  12. muszę wypróbować, bo uwielbiam wszelakie shake :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja już chcę świeże jagody...:>
    No ale kolor i tak jest nadal przepiękny!

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialny pomysł, i podejrzewam że smakuje jeszcze lepiej niż brzmi. Zazdroszczę jagód, bo niestety w mojej zamrażarce skończyły się zapasy :(

    OdpowiedzUsuń
  15. rany, ale pychota.. szkoda tylko, że nie mam jagód :( ale z innymi owocami też musi być pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. u mnie podobne smaki :)
    Pyszny ten Twój koktajl!

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochaaaam jogody! <3 I tego shake też! ^^

    OdpowiedzUsuń
  18. też to czuję w powietrzu!
    a owsiany koktajl zjadłam na drugie śniadanie, uwielbiam je ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kolor <3 Muszę takiego zrobić, mam jagody w zamrażarce! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie nie ma na co czekać! :)

      Usuń
  20. kolor boski !! smak pewnie jeszcze lepszy ;D super shake !
    miłego weekendu ;*

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem zdecydowanie na Tak! I jeżeli chodzi o wiosnę, koktajle i zimne śniadania (i desery) :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny kolor i smakuje na pewno równie genialnie jak wygląda ;)
    To co się dzieje na zewnątrz cieszy mnie również;) nawet gdy wracałam ostatnio o 19 z zajęć, choć byłam padnięta do głowy nie przyszło mi żeby narzekać bo tak przyjemnie się szło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie! wczoraj miałam tak samo, zajęcia od rana do wieczora, do tego padał deszcz, a ja i tak się cieszyłam :))

      Usuń
  23. tak nareszcie zrobilo nam sie cieplo i przyjemnie;)

    OdpowiedzUsuń
  24. uwielbiam shake!
    kojarzą mi się z moim ukochanym latem ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jaka szkoda, ze nie posiadam blendera :( p.s obserwujemy? ;>

    OdpowiedzUsuń
  26. oooo aż głodna się zrobiłam ;<

    OdpowiedzUsuń
  27. Jeeeej, jagody *.* strasznie żałuję, że nie zamroziłam ani jednej w lecie.. Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  28. a dla mnie jeszcze za wcześnie na takie orzeźwiające, zimne śniadanka, wolę się od rana rozgrzewac, więc teraz byłaby idealna pora na takiego shake'a<3

    OdpowiedzUsuń
  29. Też się cieszę, że nareszcie zawitała wiosna taka jak powinna :D Od razu chce się żyć!
    Shake zawsze i wszędzie jest pyszny, choć wiadomo, że najlepiej smakuje w ciepłe dni. Kiedyś robiłam podobny owsiany ;-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Taki planuję już od dawna, kiedy będą świeże jagódki. Bo te mrożone powalają ceną :(
    Kocham jagódki <3 koktajl fantastyczny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda! ja na szczęście dostałam od babci :))

      Usuń
  31. Taaak, shaki i smoothie sa pyszne :) ja jeszcze teraz to sniadanie na cieplo jem, ale w lecie sprawdzaja sie idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja też się już stęskniłam za śniadaniami na zimno :) O, tak, to jest to :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Też cieszę się, że wreszcie robi się cieplaj i będę robić takie smakowite drinki, jak Ty :-)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja na jutro planuję podobny koktajl :)

    OdpowiedzUsuń
  35. mam ochotę na te wiosenne fiolety!

    OdpowiedzUsuń
  36. mam ochotę na te wiosenne fiolety!

    OdpowiedzUsuń
  37. bajeczny...i ma cudowny kolorek ;d

    OdpowiedzUsuń