niedziela, 7 kwietnia 2013

bananowe kuleczki owsiane!

Są takie smaki i zapachy, które przywołują wspomnienia, nawet te najbardziej odległe. U mnie, bez wątpienia, jest to zapach gorącego mleka. Smak zupy mlecznej. Kojarzy mi się z beztroskimi porankami spędzonymi u babci, pachnie i smakuje dzieciństwem. Od zawsze lubię wszelkie wariacje na temat zupy mlecznej. Lubię ją z lanymi kluskami, z czekoladowymi kulkami Nesquik, z chrupiącymi płatkami Cornflakes, z białym ryżem, a nawet z makaronem. Tak kombinowała moja babcia.
A dzisiaj to ja kombinuję i robię to na zupełnie nowy (dla mnie) sposób. Jesteście ciekawi? Sami zobaczcie!


zupa mleczna z bananowymi kuleczkami owsianymi (obtoczonymi w kakao)

Przepis: owsiane kuleczki bananowe
(6 sztuk):
1/2 banana
(gorzkie) kakao
30g płatków owsianych marki Halina
Banana obrać i pokroić w plasterki, zmiksować za pomocą blendera, aż do uzyskania gładkiej masy. Płatki owsiane uprażyć na patelni, dodać do zmiksowanego banana i wymieszać. Masa powinna być kleista. Formować z niej kuleczki, obtaczać w kakao i wstawić do lodówki na około 30 minut, aby się schłodziły.

57 komentarzy:

  1. Uwielbiam Cię za te pomysły :D :* No cudowne te kuleczki! ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie proste te kuleczki, a jakie fajni e:D

    OdpowiedzUsuń
  3. woww na to bym nie wpadła, a też jestem fanką mleka;)

    OdpowiedzUsuń
  4. no rzeczywiście nowość, ale za to jaka smakowita:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnniiiaaam! Brzmi pięknie, ja tak do jogurty zawsze robię;D

    OdpowiedzUsuń
  6. gdyby takie zupy mleczne podawano w przedszkolach, to nikt nie kręciłby nosem na owsiankę!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny pomysł na te kuleczki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. zaskakujesz za każdym razem coraz bardziej :) oczywiście pozytywnie zaskakujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale świetne! powinnaś brać udział w tym konkursie belvity z tym postem, jak już oczywiście tego nie robisz : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję! :)
      co do konkursu to zgłosiłam do niego już swoje przepisy i niestety większej ilości już nie mogę.

      Usuń
  10. Wow! Naprawdę mnie zachwyciłaś tym pomysłem, kochana <3

    OdpowiedzUsuń
  11. super, jakie fajne kuleczki, pierwszy raz widzę takie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne! Ile dałaś mleka? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! dałam duży kubek mleka, podejrzewam, że ma około 200ml :)

      Usuń
  13. Mistrzu! Zapisuje przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wooow nieźle :D
    Babcina zupa mleczna <3 najlepsza! Zgadzam się

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow, mistrzu, chylę przed Tobą czoło!! Twoja dzisiejsza propozycja powaliła mnie absolutnie pozytywnie na kolana! P.S.Dla mnie ewidentnym smakiem dzieciństwa jest właśnie zupa mleczna z ryżem. 2 P.S. Ostatnie ciasto, które ukazało się na blogu (Placek Niebo) dedykuję Tobie mój jabłko i orzechożerco:* (zapomniałam o tym skrobnąć w poście a ewidentnie myślałam o Tobie pisząc go):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, dziękuję, dziękuję! :-*
      aaaa, ciasto z jabłkami i orzechami, jak mogłam je przegapić? :D i do tego z dedykacją dla mnie? :D czy ja Ci już pisałam, jak bardzo Cię uwielbiam? ♥ MISTRZU! :-))

      Usuń
    2. Tak, już pisałaś (chyba):D No ja Ciebie też:D:* Jesteś dla mnie królową pomysłów na śniadania:D <3 Tak tak, jesteś mistrzem;)

      Usuń
  16. Łiiii banan w płatkach owsianych, w dodatku w postaci 'trufelki'! Owsianka w formie kulek z lodówki^ :-D

    OdpowiedzUsuń
  17. Genialne! Zapisuję! Muuuuszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Owsiane kuleczki bananowe??? Matko jakie to musi być pyszne!!

    OdpowiedzUsuń
  19. genialne !!! muszę to zrobić , konieczność !
    owsiane kuleczki *-* cudo !! kocham wszystko co jeszcze dodatkowe zalewa się mlekiem <3

    OdpowiedzUsuń
  20. genialne są te owsiane kulki! wyglądają jak małe bajaderki! nie obrazisz się, jak ściągnę od Ciebie ten pomysł na dniach?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wręcz przeciwnie! będę się bardzo cieszyć :)

      Usuń
  21. Zakochałam się w nich :) na pewno są 100 razy bardziej sycące niż oryginalne nesquiki i do tego jakie zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Za gorącym mlekiem nie przepadam, ale bananowo-owsiane kulki są genialne! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. musze pomyśleć nad takimi *.*

    www.cookplease.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Mniam, musiały być nieziemskie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. proszę, zamieszkajmy razem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie musisz mnie do tego wcale namawiać! :D z przyjemnością :D ale to już niedługo, znasz nasz plan, haha ♥

      Usuń
  26. Patrząc na miniaturkę zastanawiałam się, co to.. nie zgadłam :D Świetny pomysł, jak wszystkie Twoje! Inspirujesz niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Myslałam, że te kuleczki to trufle, a tu taka niespodzianka :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Oho, znowu mistrzostwo się w Tobie odzywa. :) I oczywiście poraz setny zapełniasz moją listę śniadanek do wypróbowania. Przecież tego nie można by nie spróbować!
    Powinnaś wydać jakąś śniadaniową książkę kulinarną. Koniecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to byłoby, jak spełnienie marzeń :-) ...

      Usuń
  29. pięknie wyglądają te kuleczki :)

    OdpowiedzUsuń
  30. ja zupy mlecznej i mleka nigdy nie lubiłam, ale muszę przyznać, że ten pomysł jest po prostu wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  31. Ale cudeńko, na pewno zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ooo jakie to musi być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  33. obłędnie wyglądają te kuleczki;)

    OdpowiedzUsuń
  34. O kurcze, ale fajne! Takie kuleczki zjadłabym nawet jako deser, do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Jesteś genialna! Zapisuję i niedługo zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  36. no to kolejny przepis do zakładek!

    OdpowiedzUsuń
  37. omamo, idę po szklankę ciepłego mleka

    OdpowiedzUsuń
  38. Jestem pod wrażeniem! Jakie to musi być zdrowe :D

    OdpowiedzUsuń