piątek, 29 marca 2013

pudding z (w) pomarańczy!

Nie przejmując się pogodą, czyli minusową temperaturą, zimnym wiatrem i nieśmiało padającym jeszcze śniegiem pomieszanym z deszczem, bawię się w wiosnę. W końcu mamy koniec marca, za chwilę kwiecień. Podlewam rzeżuchę, do wazonu wstawiam bazie, bukszpan i pachnące żonkile, na stole w jadalni stawiam porcelanową kurę, która u nas w domu od kilku już lat zwiastuje nadchodzące Święta Wielkanocne. Gotuję jajka, które pomaluję wieczorem kolorowymi farbkami. Do piekarnika wstawiam makowiec. W kuchni pachnie chrzanem, domową szynką i lukrem, którym poleję drożdżowe babki. Pachnie wiosną i Świętami.


 cynamonowo-pomarańczowy pudding z kaszy manny (polany miodem)

Przepis (jedna porcja):
3 łyżki kaszy manny
1/2 szkl mleka
1 białko jajka
1 (duża) pomarańcza
1 łyżeczka stewi
1 łyżeczka cynamonu
Pomarańczę przekroić; tak, aby powstały dwie części (w proporcji 3:1). Obie części delikatnie wydrążyć, wycisnąć sok. Kaszę mannę zalać mlekiem i sokiem z pomarańczy. Dodać cynamon i stewię. Gotować, aż do uzyskania odpowiedniej, czyli gęstej konsystencji. Gotową kaszę zdjąć z ognia i odstawić do ostygnięcia. W tym czasie białko jajka ubić na sztywną pianę. Dodać do ostudzonej (!) kaszy manny, wszystko delikatnie ze sobą wymieszać i przełożyć do 'miseczek' z pomarańczy. Wstawić do lodówki na kilka godzin, aż do stężenia (u mnie była to cała noc). Podawać na śniadanie lub na deser/podwieczorek.

66 komentarzy:

  1. łał, istne dzieło sztuki!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. i jadłaś wszystko takie uciapane miodem? fuu. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. owszem, jednak nie widzę w tym nic "fuu" :) ...

      Usuń
    2. Nie 'fuu' tylko 'MNIAM'!! :))

      Usuń
    3. bo już nie zatwierdziłaś mojego kolejnego komentarza, co? glupio?

      Usuń
    4. obraźliwych komentarzy nie akceptuję i akceptować nie będę, a głupio powinno być raczej osobom, które je zostawiają, a nie mnie.

      Usuń
    5. hejty wszędzie. jak lubi miód to chyba im ma go więcej tym lepiej?

      Usuń
    6. Każdy je to co lubi i JAK lubi. Jeśli Madzia uwielbia tak polane miodem to jej sprawa:)Jednym się podoba a drugim nie. Ja osobiście też nie przepadam jak wszytsko się klei dokoła, ale trzeba przynać, że wygląda to niezwykle artystycznie i stylowo. No i apetycznie:)Kwestia wyobraźni i gustu:) Zresztą, to Madzi śniadanie, nie Twóje (anonimowy). Jak nie masz ochoty nie musisz w ogóle użyć miodu, proste prawda?:) Więc nie ma co się czepiać :)

      Usuń
  3. Tak opisałaś zapachy w Twojej kuchni, że mam ochotę pójść do Ciebie z moją kawą i posiedzieć i powąchać... :))

    Wieki nie jadłam rzeżuchy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam pewna że to dynia na początku :D
    Prezentuje się bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiosnę można zrobić w domu, jednak to co się dzieje na dworze szczerze mnie już drażni.

    A co do śniadania - to już na facebooku wyraziłam swoje zdanie, więc wiesz, że jestem wniebowzięta tym przepisem, haha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale fantastyczny pomysł podania!
    kurde, jak tak to opisywałaś, to wyobraziłam sobie tą atmosfere... jestem serio zła. chcę wiosnę.

    OdpowiedzUsuń
  7. wow! to dopiero pomarańczka:)) świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  8. wow , jak pysznie to podałaś ;D ! znakomity pudding ;) masz świetne pomysły ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. jak ty wpadasz na takie genialne śniadania? mistrzyni! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda bardzo ładnie a smakuje pewnie jeszcze lepiej, tym bardziej, że jestem fanką cynamonu w każdej postaci :D

    OdpowiedzUsuń
  11. dobre podejscie w stosunku do tego co panuje za oknem :)
    ja właśnie piekę mazurki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgłodniałam :-) Madziu, przy okazji życzę Ci Radosnych Świąt. Oby bezśnieżnych, choć z tym ostatnim to coraz mniejsze szanse :-( Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za życzenia! :-)

      Usuń
  13. super przepis! a bloga dodaje do obserwowanych! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. u mnie też zaczyna pachnieć Świętami :)
    boska ta pomarańczka :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Matko, jak to obłędnie wygląda! Lubię Twoje pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wow super pomysł! robiłam czasem pudding z kaszy manny. ten jest super, zwłaszcza aby zaimponować gościom :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie się prezentuje i tak pewnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  18. O matulu jak to wygląda! Zabieram! (ale raczej już nie ma czego zabierać : D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już wszystko zjedzone, prawda :D

      Usuń
  19. A mi przez tą pogodę jakoś wszystkiego się odechciało :< W ogóle nie czuję świąt :<
    A Twoje śniadanie cudowne i pomysłowe! :) Wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeny, ale to super świetnie wygląda! Ja ustawilam w pokoju baranka i swieczke-pisanke, ale jakoś nie pasuje mi to kompletnie do sniegu za oknem, bardziej adekwatne byłyby chyba bombki i choinka :d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taak, choinka i bombki zdecydowanie bardziej by pasowały :D a do koszyczka - karp! :D

      Usuń
  21. Aleś ty pomysłowa! ;) Świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Odpowiedzi
    1. a gdzie tam! :D daleko mi! ale dziękuję!

      Usuń
  23. ciekawy pomysł :) jestem pełna podziwu :D

    OdpowiedzUsuń
  24. chyba muszę wpaśc do Ciebie, bo ja wiosny za nic nie czuję:< a może przy okazji załapię się na takie pyszności?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomarańczy u mnie pod dostatkiem, więc mogę zrobić kolejne porcje! :D wpadaj, wpadaj! :D

      Usuń
  25. Ale cudownie to wygląda :) Kusi i to bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Kasza manna z cynamonem, otulona pomarańczą :)
    musiało być pyszne ...

    OdpowiedzUsuń
  27. Wow, świetny pomysł na miseczkę :D Nie pogardziłabym taką na moją owsiankę ;D

    OdpowiedzUsuń
  28. ależ wymyśliłaś! świetny pomysł :))

    OdpowiedzUsuń
  29. Magdo, to cudowna propozycja! Powaliłas mnie!!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny pomysł! Wygląda bosko:)

    OdpowiedzUsuń
  31. o cholera, jak to super wygląda!
    skąd Ty te pomysły bierzesz?! zdradź mi tu prędko! (ale tylko mi ;))

    OdpowiedzUsuń
  32. each time i used to read smaller articles which also clear their
    motive, and that is also happening with this piece of writing which I am reading here.


    Also visit my blog post: small stove ()

    OdpowiedzUsuń