wtorek, 19 marca 2013

koktajl a'la tiramisu!

Gdybym miała coś napisać na temat tego, co aktualnie dzieje się za oknem, to musiałabym zacząć narzekać. Nieszczególnie mam na to ochotę, więc to przemilczę. Śnieg? Jak śnieg. Znowu pada. Cieszę się, że dzisiaj nie musiałam zrywać się z łóżka o zabójczo wczesnej porze, a kilkanaście minut później marznąć na przystanku tramwajowym. Cieszę się, że dzisiaj kawę piję w swoim ulubionym kubku, wyłącznie dla przyjemności, a nie w pośpiechu, nie z potrzeby obudzenia organizmu. Pogoda za oknem? Mniej ważna.
Jednak całą sobą pragnę słońca! I bijącego od niego ciepła. Najchętniej zarezerwowałabym bilet na samolot, albo lepiej na autobus! (bo latania panicznie się boję) Pojechała gdzieś daleko, gdzie temperatura sięga górnych granic termometru, a jeśli komuś jest za gorąco to może schłodzić się w morskich falach. Wiecie co? Właściwie mogę to zrobić nie wychodząc z domu. Cel? Włochy. Środek transportu? Moja kuchnia, to ona pomoże mi się tam przenieść. Tiramisu. - z włoskiego: tirarsi sù – ocknij się, przebudź się, ale też tirami sù poderwij mnie. Ale chyba każdy zna doskonale ten deser, prawda? A co powiecie na moją propozycję? - lekką i znacznie zdrowszą niż oryginał, a w dalszym ciągu bardzo smaczną. Co proponuję? Koktajl. Koktajl a'la tiramisu. Idealny, by o poranku poczuć się, jak we włoskiej kawiarence.

(mleczny) koktajl a'la tiramisu; banan

Przepis (jedna porcja):
100g serka śmietankowego
250ml zimnego mleka
1 łyżka kawy rozpuszczalnej
2 łyżki (naturalnego) kakao
1 łyżeczka stewi
ekstrakt waniliowy
Serek śmietankowy, mleko, kawę rozpuszczalną, kakao, stewię i kilka kropel ekstraktu waniliowego dokładnie ze sobą zmiksować. Przelać do wysokiej szklanki. Posypać odrobiną kakao i podawać.

58 komentarzy:

  1. O tak, niech mnie ktoś poderwie:) najlepiej we włoskim stylu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale bym taki koktajl wypiła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jaki pyszny! osłoda, na dzisiejszą pogodę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki koktajl to ja zabieram. ! :P

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja dziś z rana przecierałam szlak w śniegu!;p
    jak napisałaś o podróży od razu pomyślałam : "Włochy ! " ;)
    oj chcę się stąd teleportować do ciepełka ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. czas odkurzyć blender:) fajne!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Hhhhmmm. takie cudowności, wow :)
    Ja dzisiaj niestety muszę marznąć na przystanku :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam koktajle! Ten brzmi i wygląda wspaniale! Do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. skoro ten deser pomaga się przenieść w gorące Włochy - biorę w ciemno!

    OdpowiedzUsuń
  10. Rzeczywiście pogody już nawet nie warto komentować... marzę o ucieczce z tego polarnego kraju.

    Mogę spytać, jakiego dokładnie serka użyłaś? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O! Jaki fajny pomysł. :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. A u mnie sloneczko a z checia ujrzalabym za oknem snieg! :) lubie wszystko co kawowe, bardzo smaczne sniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chętnie oddam ten "swój" śnieg! :D

      Usuń
  13. A takie coś to ja koniecznie muszę zrobić! Tiramisu uwielbiam:)

    U mnie wczoraj wieczorem cudownie sypało^^ Teraz się cudownie roztapia. Generalnie jest cudownie, prawda? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niech przyjdzie wiosna! wtedy będzie cudownie :D

      Usuń
  14. Tiramisu to zaraz po Creme brulee mój ulubiony słodki deser;) taki koktajl to coś dla mnie ewidentnie:)
    Fajnie zaczęłaś dzień takim przysmakiem;)

    OdpowiedzUsuń
  15. O tak, pogoda w porównaniu do dzisiejszej była cudowna :) Ale jestem pewna, że niedługo słońce do nas zawita na dłużej. Świetny pomysł z tym koktajlem. Uwielbiam tiramisu, więc chętnie wypróbuję, ale jak będzie trochę cieplej :D Podczas takich temperatur zajadam się cieplutkimi śniadaniami ;d http://50mmofdreams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Mniam, mniam ale pyszny koktajl. Ja tak samo jak Julia raczej preferuje na ciepłe dni więc będę musiała zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  17. ad topic tego czegoś zza okna...*&^%$#@@@#%**...czyli wszyscy wiemy co miałam na myśli;p

    a koktajle z bananem jak w mordKę dla mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przydałby mi się teraz taki koktajl:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ulalal.. Siedzisz w domku to wymyslasz:) mmmm.. To msialo byc pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  20. przepysznie! Dodałabym jeszcze amaretto ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Tiramisu w takiej postaci baardzo chętnie bym wypiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wielbię Cię za te przepisy! Uwielbiam tiramisu, nie pozostaje mi więc nic innego, jak zaserwować sobie taki koktajl :)
    A pogoda i mnie dobija..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, dziękuję, dziękuję! :)

      Usuń
  23. GENIALNE. muszę wypróbować, bo tiramisu to mój ukochany deser :)

    OdpowiedzUsuń
  24. A w Nawojowej pada deszcz...
    Świetny przepis.Z pewnością go wypróbuję.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  25. Koniecznie muszą zainwestować w blender...

    OdpowiedzUsuń
  26. mnie kawa nigdy nie pobudza :D A ten koktajl.. ach.. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. boże, kocham tiramisu, super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  28. O mamuniu jakie pyszności :))

    OdpowiedzUsuń
  29. Tiramisu....zawsze i pod każdą postacią :)!

    OdpowiedzUsuń
  30. a ja właśnie dziś wstałam o zabójczo wczesnej porze, marzłam na przystankach, patrzyłam na uciekające mi autobusy. i choć kawy nie lubię, koktajl by mi od razu poprawił humor. odrobina Włoch nikomu nie zaszkodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. tiramisu koktajl *-* wow ! pycha ;D

    OdpowiedzUsuń
  32. ja cały czas narzekam na pogodę za oknem:<

    a przepis na koktajl zapisuję! musiał być smakowity!

    OdpowiedzUsuń
  33. Taką wersją tiramisu poderwalas mnie, i to bardzo! Koniecznie do spróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Genialnie <3 Jejku, Madzia, kocham Cię za te inspiracje :) ciągle powiększasz moją listę przepisów do wypróbowania! Już mi brakuje czasu na wypróbowanie tego wszystkiego co zapisałam, a Ty nadal inspirujesz :)
    Jakie używałaś serka śmietankowego do tego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie słowa są dla mnie jeszcze większą motywacją do działania w kuchni <3 dziękuję!
      użyłam serka President :)

      Usuń
  35. A ja dzisiaj rano marzłam na dworcu ,potem na przystanku :( Zima nie odpuszcza ! Wszyscy mamy przez to tak marne nastroje ...
    A koktajl prezentuje sie świetnie ! Muszę go kiedyś wypróbować ,bo jeszcze nigdy nie miałam takiej okazji ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja też dziś miałam wyjątkowo wolny dzień od pracy i się leniłam :) Bardzo podoba mi się Twój blog, robisz wspaniałe zdjęcia, pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  37. robiłam coś takiego tylko bez śmietanki, a z bananem w środku - równie pyszny

    OdpowiedzUsuń
  38. Zima naprawdę przesadza, rozumiem, że się dobrze trzyma i wgl, ale jednak czas udostępnić miejsce wiośnie, niech teraz ona u nas porządzi : D

    Koktajl! <3 Dawno nie piłam, może dlatego, że kojarzy mi się głównie z latem?
    Ale ta wersja brzmi pysznie! Dodaję do zakładek i na pewno skuszę się na spróbowanie ^ ^

    OdpowiedzUsuń
  39. aż szkoda komentować to co się dzieje z pogodą :D
    ale chociaż śniadaniem wynagrodziłaś tą złość:D

    OdpowiedzUsuń
  40. Włochy, jejku, jak ja chętnie bym się tam znalazła!

    OdpowiedzUsuń
  41. na taką aurę za oknem - idealny koktajl :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Tiramisu...mniam...:) Taki koktajl to z chęcią bym wypiła:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Genialnie wygląda i zapewne tak smakuje!
    Zamawiam na jutro rano :)

    OdpowiedzUsuń
  44. pięknie się odżywiasz, zdrowo smacznie może jutro śniadanko dla mnie :)))

    OdpowiedzUsuń
  45. Super przepis :) Uwielbiam tego typy koktajle :) Akurat dzisiaj wrzucałem przepis na bloga ze swoim pomysłem na prosty koktajl :)

    OdpowiedzUsuń
  46. pyszności! wypiłabym nawet dwie porcje :)

    OdpowiedzUsuń
  47. uwielbiam takie koktajle...czasem jak mam napad na słodkie to sobie robię koktajl z jogurtu, banana, kakao i odrobiny masła orzechowego..,mmm <3

    OdpowiedzUsuń