poniedziałek, 18 marca 2013

krem z soczewicy!

Nie było śniadania, ale za to (wyjątkowo) będzie dzisiaj obiad! A dokładniej - zupa. Bardzo smaczna, wyrazista w smaku, rozgrzewająca i sycąca. Niezbyt czasochłonna. Zupa z soczewicy i pomidorów.

Soczewica jest jedną z najstarszych roślin uprawnych. Jej nasiona zawierają dużo białka, witamin, szczególnie kwasu foliowego, który jest niezbędny w procesie tworzenia krwinek czerwonych, reguluje rozwój komórek nerwowych, wpływa na prawidłową funkcję układu nerwowego, przewodu pokarmowego. Zawiera także wiele cennych składników mineralnych. Ma niski indeks glikemiczny, dlatego polecana jest osobom, które muszą ściśle kontrolować poziom cukru we krwi.

Jedliście kiedyś? Ja pierwszy raz miałam okazję spróbować soczewicy, gdy otrzymałam paczkę z produktami od marki Halina. Moim pierwszym eksperymentem z soczewicą w roli głównej był makaron i w jej smaku zakochałam się od pierwszego kęsa! Tym razem jednak postawiłam na zupę-krem. Jak wyszło? Zapewniam, że bardzo smacznie! Jednak najlepiej będzie, jeśli sami spróbujecie. Nie pożałujecie!


Przepis (6-8 porcji):
INSPIRACJA: www.oreganoicynamon.blogspot.com/
3 marchewki
1 pietruszka
1/2 selera
2 litry wody
500g soczewicy 
1 łyżka suszonej cebuli
2 łyżki oregano
2 łyżki estragonu
sól, pieprz (do smaku)
1 łyżka ziół prowansalskich 
2 puszki pomidorów (krojonych)
porcja rosołowa (u mnie: udko kurczaka)
Marchewkę, pietruszkę i selera umyć i obrać. Tak przygotowane warzywa oraz mięso (porcję rosołową) wrzucić do garnka i zalać wodą. Gotować przez około 30 minut. Po tym czasie mięso wyjąć. Wsypać soczewicę, dodać pomidory z puszki, przyprawić suszoną cebulą, oregano, estragonem, ziołami prowansalskimi, solą i pieprzem. Gotować jeszcze przez około 20 minut, aż soczewica będzie miękka. Zupę zmiksować blenderem, aż do uzyskania kremowej konsystencji. Podawać - świetnie smakuje z grzankami.

40 komentarzy:

  1. Uwielbiam soczewicę! Akurat już kilka razy natknęłam się na takim krem z soczewicy i pomidorów, i planowałam spróbować, bo w różnych innych daniach - soczewicę już dawno pokochałam. Wierzę, że jest pycha, wygląda bardzo aksamitnie. No i przynajmniej jednak możesz powiedzieć, że lubisz pomidorową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w takim wydaniu pomidorowa smakuje mi bardzo! :)

      Usuń
  2. uwielbiam tę zupę : ) najsmaczniejsza jest z razowym makaronem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatecznie zjadłam z razowymi grzankami :)

      Usuń
  3. Właśnie zamierzam zrobić z soczewicą :) A dodatek pomidorów brzmi przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda genialnie, ale wstyd się przyznać z soczewicą miałam tylko tyle wspólnego, że jem ją w kiełkach..
    Szczerze przyznam, że nawet w sklepie jej nie widzę, muszę się rozglądnąć, bo pomidorki to ja uwielbiam;D

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem wielbicielką soczewicy! taka zupa idealnie pasuje do tej paskudnej pogody za oknem (u mnie właśnie sypie śnieg ;/)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zajadałam się zupą z soczewicy w Turcji i była przepyszna;) Twoja wygląda równie apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. kiedy odkryłam soczewicę zakochałam się w jej smaku, jest pyszna i zdrowa. Tak samo jak Ty pierwszy raz przyrządziłam ją z makaronem.
    A zupkę jadłam kilka dni temu w podobnej wersji, tylko bez blenderowania soczewicy, więc nie dodawałam już do niej żadnych grzanek czy makaronu bo była aż za bardzo sycąca :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ostatnio sie dowiedzialam, ze powinnam jesc soczewice, wiec ten krem to cos dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana, z nieba mi spadasz z tym przepisem! Właśnie na jutro planowałam taki obiad i szukałam czegoś sprawdzonego, wypróbuję Twój bo zupa wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę w takim razie! :)

      Usuń
  10. Uwielbiam zupy z dodatkiem soczewicy:)

    OdpowiedzUsuń
  11. jadłam, lubię, bo inna od wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
  12. pyszna! muszę spróbować, u mnie dzisiaj też na pomarańczowo;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Też się przybieram do zupy z soczewicy!

    OdpowiedzUsuń
  14. soczewica jest pyszna!
    i tyle fajnych rzeczy można z niej przygotować ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. my bardzo lubimy soczewicę, ale jeszcze nigdy nie robiłam z niej zupy! dziękuję za fajną inspirację Misiu! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie jadłam, ale zachęcasz mnie do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  17. nie jadłam nigdy soczewicy, ale chętnie spróbowałabym takiej zupy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. o bejbe, ale bym taką zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  19. o pycha! Madzia może zechcesz Nam częściej pokazywać takie pyszne obiadki?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz bardziej się nad tym zastanawiam! :D

      Usuń
  20. Wygląda niezwykle apetycznie! Jestem pewna, że jeszcze lepiej smakuje, czerwona soczewica w każdej postaci potrafi zwalić mnie z nóg;)

    OdpowiedzUsuń
  21. jadłam i bardzo mi smakowała. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Kocham wszystko co zawiera marchewki:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tutaj marchewka akurat jest praktycznie niewyczuwalna, ale jest, więc fakt - to się liczy :D

      Usuń
  23. idealna na teraz- gorąca, gęsta, rozgrzewająca.

    OdpowiedzUsuń
  24. nie, jeszcze nie próbowałam soczewicy. ilu ja rzeczy nie próbowałam! ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie dłużej już nie zwlekaj! :)

      Usuń
  25. Uwielbiam soczewice, ale lubię zjeść cos mięsnego i konkretnego na obiad więc jem ją z makaronami albo w zapiekankach;-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Lubię zupkę z soczewicy, jadłam kiedyś podobną, pyyszna była ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. brzmi ciekawie, a mam soczewice wiec musze wyprobowac;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zupa z soczewicy to od niedawna moja ulubiona zupa, jednak nie odwarzylam sie zrobic jej jeszcze sama. Twoja wyglada pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. pyszny rozgrzewający obiadek -mniam !

    OdpowiedzUsuń
  30. uwielbiam soczewicę, a zupa jest wspaniała, zdrowa, sycąca i pełnowartościowa:) super:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Przepis bardzo fajny i prosty. Proszę o umieszczenie banerka na stronie, inaczej nie będę mogła dodać przepisu do akcji, a byłaby to wielka szkoda, bo zupa wygląda wyśmienicie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. musi być pyszna :) na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń